Paweł Nowak

Paweł Nowak Specjalista

Temat: marketing szeptany buzz - szkolenia dla działu marketingu

Buzz marketing zwany potocznie w Polsce marketing internetowy.
To kreowanie pozytywnego lub negatywnego wizerunku o osobie, produkcie, firmie, marce itd
Znamy firmy czy ludzi , które działają na zasadzie polecenia. Nie mają strony www, facebooka, wizytówki, nie ogłaszają się w mediach. Są dobrymi fachowcami i można na ich polegać. Pozyskują Klientów na zasadzie polecenia od znajomego, rodziny itp.
Ich Klienci nie patrzą tak bardzo na cenę lecz na ich realizację i zadowolenie, na sumienność, punktualność, talent, fachowość.
Przykład – szukam lekarza specjalisty – dam każde pieniądze aby mnie wyleczył. Powierzysz zdrowie osobie z której nie znasz. Będziesz leczył swoje dziecko u pediatry, który może jest niedouczonym studentem medycyny? Nie. Będziesz szukał opinii.
Również w internecie. To fora, blogi, dyskusje internautów, którzy mieli te same problemy.
To wszystko przenosi się do sieci.
Oczywiście jeśli ktoś “np lekarz’ jest nieudacznikiem, to lepiej aby nie było pozytywnych wypowiedzi o nim w internecie. ale jeśli jest dobry i godny polecenia to ma gwarancje sukcesu od nas

http://www.pgs.org.pl/pozycjonowanie/szkolenia-z-marke...

Temat: marketing szeptany buzz - szkolenia dla działu marketingu

Paweł N.:Pozyskują Klientów na zasadzie polecenia od znajomego, rodziny itp.

Pawle, nie uważasz, że 95% wykonuje "pseudoszeptankę"?
Ponadto, marketing szeptany stał się ordynarnie mówiąc śmieciową branżą, gdzie potencjalny klient patrzy przez pryzmat reklamy na posty wykonywane przez studentów/licealistów, którzy defakto psują rynek.
Paweł Nowak

Paweł Nowak Specjalista

Temat: marketing szeptany buzz - szkolenia dla działu marketingu

Niestety zgadzam się z Tobą w 100 %. Nagminne zaniżanie cen, działanie na czarno bez faktury i umowy. No cóż każdy radzi sobie jak może, to Klient musi zrozumieć na czym mu zależy i dlaczego u Profesjonalnej agencji zapłaci więcej. Oczywiście Klienci się edukują, my im w tym pomagają. Ale małe firmy nie stać na duże koszty, idą po najmniejszych cenach.
Mało tego robią to sami.
Marketing szeptany robiony w sposób profesjonalny to nie śmieciowisko różnych wypowiedzi. To Wypowiadanie opinii, którymi dany Klient chce się pochwalić, przedstawić swoją prawdziwą ofertę i ewentualnie .......

konsultacje marketingu internetowego i pozycjonowania, jak optymalizować stronę wwwt

.....zniwelować obraz ludzi którzy bezpodstawnie go oczerniają będąc anonimowymi.
Na szczęście coś tam posłowie "nasi" poprawili i można będzie łatwiej namierzyć delikwenta i skazać go bzdury które publikuje

Grupa PGS Blue Sky
Rafał Stachlewski

Rafał Stachlewski Freelancer ds. PR

Temat: marketing szeptany buzz - szkolenia dla działu marketingu

Najgorsze ws. marketingu szemranego, czyli podszywania się pod użytkowników i zachwalania produktów Klienta, z którymi nie miało się do czynienia jest to, że nadal usługę tą zlecają poważne firmy.

Ogłoszenia dot. takich usług powinny być usuwane z portali do zlecania/szukania zleceń, zarówno jeśli były wystawione przez osobę szukającą wykonawcy jak i przez osobę proponującą wykonanie.

Jeśli szemranka nie zostanie zdelegalizowana Klienci i wykonawcy powinni chociaż w oficjalnych dokumentach stosować pojęcie marketing szemrany, a nie szeptany ;-) np. w tytule "Umowa o zlecenie marketingu szemranego" hehe.
Paweł Nowak

Paweł Nowak Specjalista

Temat: marketing szeptany buzz - szkolenia dla działu marketingu

Ten kierunek cały czas się rozwija - ja łącze to z pozycjonowaniem - a pozycjonowanie Seo to teraz coraz droższe narzędzie. Będzie jeszcze drożej , bo to praca ludzi , a nie maszyn (programów)
Zwyciężą najlepsi. Żadna poważna osoba nie da zlecenia osobie przypadkowej. Liczą się referencje, umowa!!!, faktura.
Moim zdaniem, marketing szeptany zrobiony amatorsko tak jak pozycjonowanie seo może być szkodliwe dla Zleceniodawcy.

http://www.pgs.org.pl

Następna dyskusja:

Marketing szeptany on-line




Wyślij zaproszenie do