Temat: Kampania społeczna wirusem???
Można, można i to jak!
Zapraszam do opisów kampanii, które zwyciężyły WOMMIE 2006 - nagrody przyznawane przez WOMMA dla najlepszych kampanii wirusowych, szeptanych, buzzmarketingowych. Znajdziecie je na
http://www.womma.org/casestudy/wommies/
3 z 4 zwycięskich reklam to reklamy społeczne...
Takie reklamy łatwiej umieścić a blogu, czy forum, bo nie wzbudzają tak powszechnego odruchu odrzucenia jak klasyczna reklama. Treści dotyczące zdrowia, życia, pomocy innym łatwiej przekazać znajomemu. Najważniejszą motywacją osób polecających coś innym jest chęć pomocy.
Z tymi "odkryciami polskich badaczy" Pana Rossa, to nie wiem, ale tu ważniejsza jest analiza zachowań społecznych, a co nie mniej ważne konsumenckich, ponieważ kampanie wirusowe mają bardziej jednak wymiar wizerunkowy, niż "prosprzedażowy", więc efekty mogą nie być zadowalające dla "massmarketowych" Krewniaków, którzy zbierają na autobus i liczy się ZASIEG kampanii.
Tak się składa, że Krewniacy są Klentami agencji WoM Harder&Harder i miałem dla Nich przyjemność pracować.
Z doświadczenia więc wiem, że mimo iż współczynnik ROI kampanii wirusowej dla NGO-sów jest wysoki, to tego typu kampania powinna być raczej wsparciem dla szerokiej kampanii ATL.
Mariusz Woźnicki edytował(a) ten post dnia 19.07.07 o godzinie 19:08