Michał Siejak

Michał Siejak właściciel i dyr.
zarządzający grupy
NuOrder (marki
E_mis...

Temat: Dramat w Mediarun

Zobaczcie sami jaki poziom wiedzy prezentuje artykuł "Marketing społeczny bije rekordy popularności wśród firm w sieci" w Media Run (przedruk z Gazety Prawnej)

cytat:
"Tzw. WoMM czy buzz marketing sprowadza się do wpisywania postów na forach."

link:
http://wiadomosci.mediarun.pl/news/32628,Marketing_spo...

Wpisy na forach to naprawdę nie jest cały marketing szeptany, a jedynie bardzo skromna jego część. Jest tyle, szalenie ciekawych mechanizmów marketingu szeptanego, nie mających absolutnie nic wspólnego z "wpisywaniem postów".
Ciężko przy takim "wsparciu" mediów proponować bardziej zaawansowane koncepcje brandmanagerom.
m

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun

W pierwszej chwili węszyłam podstęp tym, że sam Twój post, Michale, ma coś wspólnego z marketingiem;)

Mediarun sam w sobie nie jest twórcą artykułu. Jako źródło podana jest Gazeta Prawna (http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/340504,marketin.... To nie rola prawnika, by znał się na marketingu, więc początkowo wybaczyłam. Do momentu, kiedy nie przyjrzałam się autorowi.

Pan Oskar Milewski jest (cytuję) "Nr 1 konsultant marketingowy w Polsce". Więcej na: http://oskarmilewski.com/

To nas Milewski uświadomił.

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun

tu może chodzić o to, że w praktyce WOMM się do tego sprorowadza i że jest to na tyle zmudny, trudno mierzalny rodzaj marketingu ze ostatecznie to tylko pisanie postów na forum. a żeby osiagnac jakies wyniki trzeba wiedzy i narzędzi ktorych wielu nie posiada. ale oczywiscie moze sie okazac, ze pan autor wogole nie jest zwolennikiem takich rozwiązań i stad jego opinia.

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun


To nas Milewski uświadomił.

skoro numer jeden to ja chcę jego autograf :D

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun

Katarzyna Czaplicka:
tu może chodzić o to, że w praktyce WOMM się do tego sprorowadza i że jest to na tyle zmudny, trudno mierzalny rodzaj marketingu ze ostatecznie to tylko pisanie postów na forum.

Co za bzdura.
Przykładowe formy marketingu szeptanego

Evangelist marketing – zaawansowana forma marketingu szeptanego, polegająca na tworzeniu u klienta tak silnego zaufania i przekonania do danego produktu, czy usługi, że z własnej woli zaczyna przekonywać innych do kupowania i używania go.

Marketing wirusowy - polega na tworzeniu zabawnych, bądź wyjątkowo interesujących komunikatów, które są zaprojektowane tak, by można je było w prosty sposób przekazywać innym osobom. Często mają formę e-mail, czy internetowego filmu. Proces rozprzestrzeniania się tych komunikatów jest analogiczny do replikacji wirusów atakujących żywe komórki.

Brand blogging – tworzenie blogów i uczestniczenie w blogosferze, w klimacie transparentności, dzielenia się wartościowymi informacjami, o których blogująca społeczność może chcieć rozmawiać

Community marketing – tworzenie i wspieranie niszowych społeczności, które będą dzieliły zainteresowania daną marką np. grupy użytkowników, fan cluby, fora internetowe.

Product seeding – umieszczenie produktu w odpowiednich rękach, w odpowiednim czasie – dostarczanie próbek swojego produktu do wpływowych jednostek, które mogą rozpocząć o nim pozytywną plotkę (np. wpływowych bloggerów)

Cause marketing – wspieranie kwestii społecznych, by zdobyć szacunek i wsparcie ludzi, którzy uważają daną sprawę za ważną

Trendsetting - promowanie mody na konkretne marki lub produkty, przez zatrudnione osoby samym sobą, poprzez wywołanie chęci naśladownictwa siebie (ubioru, gadżetów, stylu życia) wśród otoczenia

Casual marketing - promowanie równolegle za pomocą jednego produktu lub usługi następnych, nie związanych z głównym celem promocji

To są przykłady.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/Buzz_marketing
Maciej K.

Maciej K. Dyrektor
Zarządzający

Temat: Dramat w Mediarun

dobre :)

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun

Lista autografów które chce mi rośnie :D

a może nasz Autor specjalnie napisał taki artykuł by szokując nas wywołać buzz wokół własnej osoby/działalności? A teraz sobie siedzi i sprawdza na Google analitics jak skoczyła mu odwiedzalność strony :DDariusz Goźliński edytował(a) ten post dnia 29.07.09 o godzinie 13:49

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun

aha, dobra rozumiem, w wypowiedzi powinno być: zdaniem autora, taka jest praktyka :) bo wyszło tak, że moim, a to jest bzdura.
Bartek S.

Bartek S. Marketing at Timex
Group Polska /
Digital marketing at
Ti...

Temat: Dramat w Mediarun

Czy nie jest to przypadkiem rolą i odpowiedzialnością środowiska (profesjonalnych) agencji WOMM, by działać na rzecz uświadamiania klientów i branży reklamowej ogółem? Jeśli do świadomości większości dociera głównie taka, a nie innej treści informacja to najwyraźniej coś nie tak jest w obrębie komunikacji w samej społeczności agencji WOMM? Brak wspólnego frontu?

Inicjatywy typu kodeks WOMM są zacne ale mam wrażenie, że nie nadążają za rozwojem rynku.

Pomijam poziom merytoryczny artykułu,w którym Autor zamiennie pisze strategia-taktyka :)

PozdrawiamBartek Szlązkiewicz edytował(a) ten post dnia 29.07.09 o godzinie 17:53

Temat: Dramat w Mediarun

W Mediarun nigdy nie było profesjonalnie. Tylko tak z pozoru wyglądają.
A co do ostatniej wpadki... w każdym serwisie trafi się czasem taki bubel. Teraz liczy się ilość i szybkość pojawienia się newsa, mało kto w ogóle
sprawdza, co i o czym pisze :)
Łukasz Macheta

Łukasz Macheta Head of Production @
Only Only

Temat: Dramat w Mediarun

Tomasz Białko:
W Mediarun nigdy nie było profesjonalnie. Tylko tak z pozoru wyglądają.

Jakieś konkrety?

Temat: Dramat w Mediarun

Łukasz Macheta:
Tomasz Białko:
W Mediarun nigdy nie było profesjonalnie. Tylko tak z pozoru wyglądają.

Jakieś konkrety?

Ile razy wyślę jakąś notkę prasową to jej nie drukujecie, no i gdzie tu profesjonalizm ;)

No dobra, chciałem tylko sprawdzić, czy wpadniecie na wątek skomentować ostatnią wpadkę. Nie mam podstaw, by zarzucać wam brak profesjonalizmu.

Chociaż www można co nieco poprawić, bo pod Linuksem na Firefoksie nie jest PRO ;)


Obrazek
Łukasz Macheta

Łukasz Macheta Head of Production @
Only Only

Temat: Dramat w Mediarun

Tomasz Białko:
No dobra, chciałem tylko sprawdzić, czy wpadniecie na wątek skomentować ostatnią wpadkę. Nie mam podstaw, by zarzucać wam brak profesjonalizmu.

Określoną ilość artykułów do przeglądu prasy otrzymujemy codziennie w ramach umowy od każdego z naszych partnerów, nie możemy ingerować w ich zawartość. Przyznaję jednak, że ten przypadek uzmysłowił nam konieczność zmiany niektórych warunków.

Na podobnych zasadach funkcjonują sekcje z przeglądem prasy w innych serwisach. Feralny artykuł pojawił się również (w tej samej formie) m.in. w WP.pl, Bankier.pl i egospodarka.pl.

Chociaż www można co nieco poprawić, bo pod Linuksem na Firefoksie nie jest PRO ;)

Przesłałem do działu IT, postaramy się to poprawić.

Z mojej strony EOT
Michał Siejak

Michał Siejak właściciel i dyr.
zarządzający grupy
NuOrder (marki
E_mis...

Temat: Dramat w Mediarun

Bartek wspomina o braku edukacji ze strony agencji zajmujących się szeptanym - i ciężko się z tym nie zgodzić. Mało jest publikacji, które głęboko ekspoloruja to zagadnienie, szczególnie z uwzględnieniem całej gamy technik np. BTL i PR
Mam wrażenie, że o marketingu szeptanym więcej się pisze i dyskutuje, niż przeprowadza znaczących kampanii(zwłaszcza dużych, akcji o znaczących budżetach).
Jeszcze jedna uwaga: ten wątek nie atakuje Mediarunu - po prostu merytoryka artykułu psuje rynek na którym pracujemy - nie chcemy żeby brand managerowie postrzegali nas jako firmę/branżę, która oferuje tylko posty na forach - to działanie powinno stanowić jakieś max. 10-15% przychodów tego typu firmy, reszta to rozbudowane kampanie marketingu zintegrowanego bazujące na WoM.
Łukasz Macheta

Łukasz Macheta Head of Production @
Only Only

Temat: Dramat w Mediarun

Michał Siejak:
Jeszcze jedna uwaga: ten wątek nie atakuje Mediarunu

Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, odpowiedziałem jedynie na jeden z wpisów aby zakończyć ten wątek i nie rozmywać sedna tematu.

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun

Witam serdecznie wszystkich !
Bardzo mi jest miło że „mój” artykuł wywołał tyle kontrowersji.
Proszę Państwa… specjaliści zawsze się burzą… i bardzo dobrze. Marketing to nie wyłącznie matematyka więc dyskusja musi trwać. Miło mi że ktoś zwrócił na to w ogóle uwagę.
Dla zaciekawionych:
- Nie. Nie miałem z tego artykułu wejść na stronę.
- To co przedstawiłem gazecie a to co się ukazało to dosyć różne rzeczy. Tytuł nawet nie ten ;)
- Tak. Myślę że jestem niezły ale napis „Nr1” zdjąłem ze stronki-wizytówki. Do tego trzeba dojść.
- Nie. Nie napisałem artykułu specjalnie, aby szokować.
Jeszcze raz dzięki za odzew!
Oskar

konto usunięte

Temat: Dramat w Mediarun

http://wiadomosci.mediarun.pl/news/32952,Marketing_sze...

Sytuacja się wyjaśniła, powiedzmy ;)

Następna dyskusja:

Piekno i dramat miłości.




Wyślij zaproszenie do