Mariusz Woźnicki

Mariusz Woźnicki Dyrektor
zarządzający, Harder
& Harder

Temat: Czy WoM (Word-of-Mouth) można reklamować Coca-Colę?

Tak, Tremor ma kilkaset tysiący matek.

Prowadzimy raczej kampanie szeptane niż wirusowe, więc rekrutujemy f2f, bądź przez networking.

konto usunięte

Temat: Czy WoM (Word-of-Mouth) można reklamować Coca-Colę?

Paulina G.:
Dokładnie!

Mnie jeszcze jedna rzecz zaciekawiła na konferencji.
Streetcom powiedział, że otwierają się na osoby w wieku nawet 40 lat. Wprawdzie były to chyba na ten temat dwa zdania, ale to chyba nowość w polskim marketingu szeptanym?

Nowość, ale podyktowana zmianami w społeczeństwie. Osoby w wieku 40 lat to najstabilniejsza grupa zawodowo-towarzyska w Polsce. Młodsi - wyjeżdżają na Zachód, zmywać gary - albo robić prawdziwą karierę (szeroko rozumianą). Poza tym w tej chwili do głosu dochodzą pokolenia z początku lat siedemdziesiątych - ludzie, którzy raczej nie wyjadą, mają ugruntowaną pozycję rodzinno-zawodową (może poza niektórymi zawodami) i to do nich zaczyna być kierowane coraz więcej usług. Krótko mówiąc - w tym szaleństwie jest metoda.

Co do tematu wątku - duże, znane marki cenią sobie wom, bo paradoksalnie dodaje im to wiarygodności - zalewane reklamami społeczeństwo często podchodzi do produktów z nastawieniem: "skoro sie reklamują, to zależy im na podniesieniu sprzedaży - to ja się do tego nie przyłożę" - ale jeśli ciocia Jadzia zażyczy sobie na rodzinnym przyjęciu Coca-Coli, bo dobrze jej robi na żołądek... To inna bajka :) Wom pomaga też w zdobywaniu nowych klientów, nieraz mocno oddalonych od targetu.

konto usunięte

Temat: Czy WoM (Word-of-Mouth) można reklamować Coca-Colę?

Mariusz W.:
To nie do końca tak.
Młodzież wcale nie jest najlepszym obiektem WoM. Przecież da się znaleźć liderów opinii również wśród użytkowników środków do czyszczenia protez. I jeżeli właściwie dobierzemy grupę, to kampania wcale nie będzie mniej skuteczna niż np. prowadzona dla marki gum do żucia wśród młodzieży.

Tak w ogóle, to najlepsze są matki, dla nich każdy produkt który używają dla swoich dzieci jest naprawdę ważny. Chętnie dzielą się opiniami i uwagami z innymi matkami aby im pomóc.

Przeprowadziłem dotychczas szereg akcji na grupach starszych niż młodzież i zapewniam, że WoM działa tam równie dobrze.

„there's no such thing as a low-interest category, only low-interest brands”
Czyje to?
Bartosz Sokolinski

Bartosz Sokolinski Wiceprezes, Southern
Sun

Temat: Czy WoM (Word-of-Mouth) można reklamować Coca-Colę?

Ja wracając do Adremu - skoro sprite'a się da tak reklamować to colę też. To tak na marginesie nagród WOMMA.
Mariusz Woźnicki

Mariusz Woźnicki Dyrektor
zarządzający, Harder
& Harder

Temat: Czy WoM (Word-of-Mouth) można reklamować Coca-Colę?

Bartosz S.:
Ja wracając do Adremu - skoro sprite'a się da tak reklamować to colę też. To tak na marginesie nagród WOMMA.

No i Twoja konkluzja Bartoszu chyba pięknie nam wyczerpuje wątek.

Również zapraszam do zapoznania się z wynikami konkursu WOMMIE(choć 3 z nich to kampanie społeczne). Są inspirujące...

Następna dyskusja:

FOREX !!! (marketing szepta...


«

WoM 2.0

|

WoM w B2B

»


Wyślij zaproszenie do