konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Nasza agencja przygotowała reklamówkę viralową, która w krótkim czasie ( dziś mija 5 dni) stała się mocno popularna w sieci:

http://www.youtube.com/watch?v=G10ogSNZs_w

Jej oceny są bardzo różne. Od takich:

http://www.blog.mediafun.pl/index.php/2008/03/31/rekla...
http://launching.blox.pl/2008/04/Internet-porno-piwo-i...

po takie:

http://www.pardon.pl/artykul/4432


Jak widzicie głowne zalety to szybka reakcja na gorący temat w sieci, zaś zarzuty to jakość wykonania (całość była kręcona z zmontowana w 2 dni)

Jak myślicie, co jest ważniejsze w viralu?
Bartek S.

Bartek S. Marketing at Timex
Group Polska /
Digital marketing at
Ti...

Temat: Co ważniejsze?

Ok - szybka reakcja to fakt, za to brawo :)

Śmiem jednak twierdzić, że jest mało viralowa - przypomina odrobinę odważniejszy spot telewizyjny, nic więcej...

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Ludzie myślą, że jak wrzucą film na youtuba to już robią kampanię wirusową... Zwykły spot TV... Ale lektor jest mistrzowski, slow motion :)

Ciekawi mnie czy ilość wejść na stronę wzrośnie (no i zakupów ), bo to jest podstawa marketingu :)Aleksander Szulc edytował(a) ten post dnia 02.04.08 o godzinie 17:33

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Nie użyłem sformułowania "kampania wirusowa", a jedynie reklamówka viralowa. A viralowa jest zdecydowanie- bo jej ruch w sieci odbywa się aktualnie bez naszego udziału. I jest spory:)

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

To wszystko zależy od tego, co rozumie się przez pojęcie szeptu i wirusa.

Każda reklama, łącznie ze zwykłym spotem, plakatem i ulotką, wszystko może stać się wirusem i szeptem.

Według mnie ten spot jest viralem, bo jest kontrowersyjny i zachęca do dyskusji.

Czy jego jakość jest kiepska? Moim zdaniem nie.

I wogóle podoba mi się, gdy ktoś sam pokazuje tutaj swoje wirusówki i poddaje się surowej ocenie goldenowców:)

Szóstak za odwagę zatem i czwórka za spot:)
Dominik Koza

Dominik Koza ogarniacz /
rozwijacz, Hand Made

Temat: Co ważniejsze?

MALINA W.:
Każda reklama, łącznie ze zwykłym spotem, plakatem i ulotką, wszystko może stać się wirusem i szeptem.

Uwaga, będziemy robić marketing szeptany!

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

już?:)
Dawid Trzeciak

Dawid Trzeciak CEO, Strategy
Manager CodeScalpel

Temat: Co ważniejsze?

Tomasz O.:
Nasza agencja przygotowała reklamówkę viralową, która w krótkim czasie ( dziś mija 5 dni) stała się mocno popularna w sieci:

http://www.youtube.com/watch?v=G10ogSNZs_w

Jej oceny są bardzo różne. Od takich:

http://www.blog.mediafun.pl/index.php/2008/03/31/rekla...
http://launching.blox.pl/2008/04/Internet-porno-piwo-i...

po takie:

http://www.pardon.pl/artykul/4432

Jak widzicie głowne zalety to szybka reakcja na gorący temat w sieci, zaś zarzuty to jakość wykonania (całość była kręcona z zmontowana w 2 dni)

Jak myślicie, co jest ważniejsze w viralu?

W sumie muszę odnieść się do tej wypowiedzi. Artykuł na Pardon.pl jest praktycznie kopią mojego bloga (launching.blox.pl)jest dodane tylko jakieś zdanie, bo głupio byłoby zrzynać. To co napisało Pardon jest mniej istotne niż komentarze internautów, które sie tam znajdują. Mimo, że spot nie powala kreatywnością, to się podoba społeczności i to jest tak naprawdę najważniejsze. Na innych serwisach społecznościowych również spot jest odbierany pozytywnie.

Pytanie postawinone wcześniej: Jak ten spot wpłynie na markę Medialider.pl i czy wzrośnie sprzedaż(jeśli tak to w jakim okresie)?

Rozgadywanie się czy to viralówka czy nie, mija się z celem, bo jest niezaprzeczalnie na pewno. Fakt, że spełnia swój cel. Niesie wieść o Medialider.pl , szczerze sam przez ten spot pierwszy raz o tym sklepie usłyszałem, wielu innych również. Teraz pytanie, czy ludzie kojarząc spot będą przekładać to na zakupy. Na sklepie można zrobić badanie i sprawdzić.

Dodam jeszcze, że jakiekolwiek "czepianie się" tego spotu mija się z celem, bo w Polsce wirusy to dość nowa sprawa i tylko nieliczne odnoszą sukces. Choćby porównać ostatnią typową wirusową produkcję Dove a Medialider?

http://www.youtube.com/watch?v=Erfcd-M1tko

Liczba obejrzeń Dove a Medialider jest miażdżąca i praktycznie ucina dyskusję.

Jak już Pan się chwali, to może przedstawi nam Pan statystykę sklepu przed filmem i po jego wypuszczeniu? Minęło już 5 dni, więc efekt powinien już być widoczny.Dawid Trzeciak edytował(a) ten post dnia 02.04.08 o godzinie 23:13

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Do stworzenia statystyk czekamy aż minie tydzień od premiery.:)

PS: Wczoraj film ukazał się na deser.pl a link do niego "wisiał" na stronie głównej gazeta.pl. Jest dobrze:)

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Od pierwszych dni obserwowałem rozwój i doniesienia i osobiście nie mam zastrzeżeń. Ani do jakości, ani do przesłania, też po raz pierwszy usłyszałem nazwę sklepu.. przekaz wydaje mi się dość wyraźny.. ogólnie fajne.

Pozostaje wspomniana kwestia efektów czyli wejść na stronę i wpływu na sprzedaż, oraz koszt kampanii. Nie oczekuję że zostanie tu opublikowany budżet ; ), ale oczywiście jest to kwestia absolutnie kluczowa do oceny efektywności.

Niezależnie od tego, jak wpłynie to na ilość wejść na stronę (sam na przykład nie wszedłem na stronę sklepu), nie sposób nie zgodzić się z faktem że świadomość marki rośnie, więc sukces i tak już jest...
Daria Zalewska

Daria Zalewska Specjalista ds
prognoz i analiz
rynkowych

Temat: Co ważniejsze?

Jeszcze na czasie, fajnie zrobione,dla mnie na plus :)
Wysylam znajomym :)

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Jakub Maria ks. Puzyna:
Od pierwszych dni obserwowałem rozwój i doniesienia i osobiście nie mam zastrzeżeń. Ani do jakości, ani do przesłania, też po raz pierwszy usłyszałem nazwę sklepu.. przekaz wydaje mi się dość wyraźny.. ogólnie fajne.

Pozostaje wspomniana kwestia efektów czyli wejść na stronę i wpływu na sprzedaż, oraz koszt kampanii. Nie oczekuję że zostanie tu opublikowany budżet ; ), ale oczywiście jest to kwestia absolutnie kluczowa do oceny efektywności.

Niezależnie od tego, jak wpłynie to na ilość wejść na stronę (sam na przykład nie wszedłem na stronę sklepu), nie sposób nie zgodzić się z faktem że świadomość marki rośnie, więc sukces i tak już jest...

A jaka to marka? :D Dwa dni po obejrzeniu spotu nie pamiętam. A ty czytając tego posta pamiętasz? :D

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Nie pamiętam, ale jak będę oglądał oferty tego typu sklepów, przypomnę sobie. Oraz jak zobaczę kolejną reklamę, viral czy cokolwiek- nie trafi on w próżnię, tylko będzie aktywizował zagrzebane w niepamięci wspomnienia. Ja w ogóle staram się nie pamiętać rzeczy które nie są mi na daną chwilę potrzebne do funkcjonowania, i myślę że w tym akurat nie wyróżniam się specjalnie z populacji dotkniętej fenomenami kultury audiowizualnej.
Poza tym nie każdej kampanii celem jest wszystko. Ta osiągnęła sporo, bo zakładam że stosunkowo niewielkim kosztem (mogę się mylić), przedstawiła sporej widowni po raz pierwszy markę, teraz czas na wykoncypowanie followupów które utrwalą we mnie skojarzenia i wyryją mi nazwę sklepu w pamięci- choć jako że z takich sklepów nie korzystam- nie będzie to zadanie łatwe.
Dawid Trzeciak

Dawid Trzeciak CEO, Strategy
Manager CodeScalpel

Temat: Co ważniejsze?

Tomasz O.:
Do stworzenia statystyk czekamy aż minie tydzień od premiery.:)

PS: Wczoraj film ukazał się na deser.pl a link do niego "wisiał" na stronie głównej gazeta.pl. Jest dobrze:)

i jak ze statystykami, możemy je poznać?

konto usunięte

Temat: Co ważniejsze?

Mamy pierwsze dane. W tygodniu pojawienia się reklamówki w internecie, sprzedaż wzrosła o ok. 15%.

Myślę, że jest lepiej niż dobrze. Zwłaszcza, ze główny cel zakładał, długotrwałe budowanie wizerunku marki.

Aktualnie planujemy kolejne działania.



Wyślij zaproszenie do