Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Wywiad z Tomaszem Redwanem

Faktycznie to bardzo duży błąd rzeczowy! Nie odnosząc się nawet do wg nie do końca realnych wyliczeń Pentagona, nie można porównywać tych dwóch wartości z jednej, ważnej przyczyny.
Kwoty przekazane bezpośrednio klubom w ramach umów sponsorskich są "przekuwane" dopiero w branding sportowców/stadionów etc. i wówczas można próbować wyliczać ekwiwalent reklamowy i porównywać powstałą kwotę.
Prawidłowo kwoty przekazywane przez bukmacherów powinny być odniesione do bezpośrednich kwot przekazywanych przez sponsorów z innych branż na konta podmiotów sportowych. A wówczas bukmacherzy będą w czołówce - i ich brak branża odczuje boleśnie.Stanisław Pogorzelski edytował(a) ten post dnia 20.02.10 o godzinie 12:30
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Wywiad z Tomaszem Redwanem

No właśnie - Pentagon podaje kwoty, które zostają wygenerowane (jako ekwiwalent) przez pieniądze włożone w sponsoring, a tymczasem w przypadku buków podawane są właśnie kwoty inwestycji, a nie zwrotu.

Czyżby ktoś tu ludziom wciskał kit?

Wystarczy spojrzeć tylko na polską piłkę nożną: Lech musi się teraz nieźle nagłówkować, by postawić na nogi swoje finanse po tym, jak sponsor strategiczny - BetClick musiał się wycofać. Dla wieli klubów 1. ligi piłki nożnej, kasa od sponsora strategicznego ligi - Unibetu - była jednym z niewielu stałych źródeł niezłego (jak na ich warunki) przychodu. Wisła Kraków, http://sport.wp.pl/kat,1838,title,12-mln-kary-dla-orga..., http://www.sport.pl/koszykowka/1,65031,7502003,Ustawa_... to kolejne przykłady tego, że to nie jest ułamkowy problem polskiej rzeczywistości sponsorskiej.

konto usunięte

Temat: Wywiad z Tomaszem Redwanem

Pan Kita popełnił ogromny błąd, bo parafrazując Misia "nie mylmy dwóch systemów walutowych, nie bądźmy pewexami".

to jest porównywanie wirtualnych pieniędzy z prawdziwymi kwotami przekazanymi na rzecz konkretnych podmiotów.

porównanie jednej kwoty do drugiej ma się nijak do rzeczywistości.

to jest tak, że ja też mogę wyliczyć, że według domu mediowego reklama na Probasket.pl przez miesiąc to 2,5mln odsłon razy jakaś kwota to daje kilkadziesiąt tysięcy. Tylko, że to nikogo nie obchodzi, bo ludzie płacą znacznie mniej, bo to rynek ustala warunki.

Oczywiście tu jest troszkę inaczej, ale podobnie.

ciekawe czy już się autor zorientował, że popełnił taką gafę.

p.s. czy ktoś wie co dalej z tą ustawą hazardową? jest szansa na zmiany?
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Wywiad z Tomaszem Redwanem

Michał Pacuda:
Pan Kita popełnił ogromny błąd, bo parafrazując Misia "nie mylmy dwóch systemów walutowych, nie bądźmy pewexami".
;)

p.s. czy ktoś wie co dalej z tą ustawą hazardową? jest szansa na zmiany?

Zmiany będą na pewno - choćby jak efekt napomnień z UE. Jak na razie wycofano się (bo ostrej reakcji internautów) z pomysłu "Indeksu Stron Zakazanych", który obejmować miał także bukmacherów.

Następna dyskusja:

Profesjonalizm reprezentacj...




Wyślij zaproszenie do