Anna Nowakowska (Gajewska)

Anna Nowakowska
(Gajewska)
Manager ds.
Kluczowych Klientów
Hotel NARVIL****

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Witajcie,

od pewnego czasu staram się pilnie śledzić to forum oraz tematykę związaną z marketingiem sportowym. Nie ukrywam, iż w tym kierunku chciałabym się rozwijać. Praktyka to jedno (staram się już działać :) ),ale chciałabym też skończyć studia podyplomowe w tym kierunku lub jakiś dobry kurs.

i tu moja prośba do Was jako specjalistów - czy moglibyście coś polecić - gdzie warto się kształcić, jaki kurs skończyć?
na razie znalazłam to: http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/podyplomowe/spis/mar...

czy jeszcze na coś warto zwrocić uwagę?

bede zobowiązana za pomoc :)
Łukasz Kraśniewski

Łukasz Kraśniewski Ocean Freight
Supervisor

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Cześć,
Mam do Ciebie pytanie o Studia Podyplomowe na SGH (Marketing Sportowowy). Zapisałaś sie juz na te studia czy znalazlaś może cos ciekawszego?

Sam jestem bardzo zainteresowany tematem i będę wdzięczny za jakąkolwiek informację.

Pozdrawiam serdecznie
Łukasz

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

dwa lata temu w tej samej sprawie zadzwoniłem do znajomego, który skończył te studium.

powiedział: "warto, ciekawi ludzie, ciekawe dyskusje, dyplom SGH, no ale wiesz... pracy w tej branży nie ma".

nic się nie zmieniło. warto, dla pasjonatów, albo dla osób, które już pracują w sporcie, ale jak ktoś myśli, że mu się to zwróci jako inwestycja i dostanie dzięki temu pracę... może za 10 lat.
Radosław S.

Radosław S. skrzetuski.pl

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Tak jak mówił Michał pracę w tym zawodzie ciężko dostać. To jest grono zamknięte wspólnej adoracji. Jak się nie ma znajomości to naprawdę ciężko wejść w to środowisko. Nadal wiele klubów nie przykłada uwagi do marketingu i jedynie zgadza się na to, że jak ktoś chce to może ale kasy nie ma:) Najlepiej samemu założyć klub/firmę :)

Same studia takie to jedynie dla swojej wiedzy.
Też planuj na nie się wybrać ale jeszcze nie w tym roku...
Marcin Babczyk

Marcin Babczyk PR i marketing w
sporcie

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Tak jak mówił Michał pracę w tym zawodzie ciężko dostać. To jest grono zamknięte wspólnej adoracji. Jak się nie ma znajomości to naprawdę ciężko wejść w to środowisko.

Ależ właśnie takie studia to świetny sposób nie tylko do zdobycia wiedzy, ale i do tego by zawierać nowe znajomości.

Jestem w tej chwili słuchaczem studiów podyplomowych z zarządzania organizacjami sportowymi na UJ w Krakowie. Co do samych studiów i tego co można z nich wynieść.. niektóre wykłady usypiające i raczej nic niewnoszące do mojej wiedzy na temat marketingu sportowego, jednak cześć zajęć, które prowadzą praktycy np. Bogdan Basałaj czy Piotr Pietrzak, którzy sami te studia kończyli to znakomite źródło praktycznych wiadomości. Ponadto ciekawe inicjatywy jak np. sesja wyjazdowa w Mediolanie, gdzie mieliśmy wykład w siedzibie Lega Calcio oraz w redakcji La gazetta dello sport. To tylko tak w skrócie bo moją intencją nie była reklama, co zaraz zostanie mi zarzucone ;)

Natomiast co chciałem napisać w tym wątku, to właśnie to, że te studia są również znakomitym sposobem na to by zdobyć kontakty z ludźmi działającymi w sporcie lub zamierzającymi działać. Osobiście zajmuję się marketingiem w klubie siatkówki żeńskiej w Dąbrowie Górniczej, biorę także udział w innych inicjatywach sportowych i jeśli miałbym szukać ludzi do współpracy to w pierwszej kolejności będę ich szukał wśród znajomych ze studiów, zwłaszcza, że studiując razem, wiem dla których marketing sportowy to coś więcej niż tylko zwykła "praca" i pieniądze, a przecież właśnie takich ludzi potrzeba w
sporcie. I również to ktoś może nazwać "grono wspólnej adoracji" bo po co mam szukać ludzi w ogłoszeniach skoro już wiem na kogo mógłbym liczyć w przyszłości.. zresztą vice versa.Marcin Babczyk edytował(a) ten post dnia 18.05.10 o godzinie 13:28

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

"pracy w sporcie nie ma"

zawsze ktoś przez znajomości sobie załatwi gdzieś pracę, ale gdyby sytuacja na rynku była "normalna", gdyby rynek się rozwijał, to byłyby jakiekolwiek ogłoszenia.

tymczasem rynek stoi w miejscu.

mój znajomy śledzi uważnie ogłoszenia od pół roku, ja dopiero od dwóch miesięcy. w województwie mazowieckim były trzy ogłoszenia związane ze sportem - dyrektor w pzpn :) oraz prezes jakiegoś klubu i rzecznik związku motorowego chyba.

podobno ostatnio PGNiG szukało osoby do sponsoringu (powiązane ze sportem, bo przecież firma jest wykorzystuje sport do "promocji"). podobno, bo nikt ogłoszenia nie widział, a i head hunterzy się tym nie zajmowali.

studia polecam, bo jak ktoś jest ciekawy i głodny wiedzy, to mu się przydadzą. pytanie tylko: gdzie tę wiedzę potem wykorzysta?

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Anna Gajewska:
Witajcie,

od pewnego czasu staram się pilnie śledzić to forum oraz tematykę związaną z marketingiem sportowym. Nie ukrywam, iż w tym kierunku chciałabym się rozwijać. Praktyka to jedno (staram się już działać :) ),ale chciałabym też skończyć studia podyplomowe w tym kierunku lub jakiś dobry kurs.

i tu moja prośba do Was jako specjalistów - czy moglibyście coś polecić - gdzie warto się kształcić, jaki kurs skończyć?
na razie znalazłam to: http://www.sgh.waw.pl/ksztalcenie/podyplomowe/spis/mar...

czy jeszcze na coś warto zwrocić uwagę?

bede zobowiązana za pomoc :)

Wydaje mi się, że nie jest do końca tak jak twierdzą na tym forum moi koledzy. Oczywiście studia podyplomowe same w sobie nie stanowią przepustki do zdobycia pracy i zdaje się, że nigdy nie będą jej dawać. Są bowiem z reguły adresowane do osób, które już w danej branży zebrały jakieś doświadczenie i zamierzają się nim najzwyczajniej w świecie podzielić z innymi. Według mnie sprawą wtórną są różnego rodzaju wizyty i zajawkowe wyjazdy (poza walorami turystycznymi i krajoznawczymi), które same w sobie nie stanowią wartości, lecz mogą przyczynić się do budowania tzw. kapitału relacyjnego, czyli inaczej mówiąc znajomości w branży - umożliwiające ci z czasem, de facto uzyskiwanie na temat potencjalnych miejsc pracy informacji, niejako z pierwszej ręki. Gorzej, jeżeli wszyscy słuchacze uczestniczą w tych studiach z zamiarem uzyskania odpowiedniego wpisu w CV i zdobycia pracy. W takiej sytuacji nie ma w rzeczywistości od kogo się uczyć i kogo poznawać (w sensie zawodowym, a nie towarzyskim). Pewne jest, że trzeba się cały czas kształcić i otwierać oczy na nową problematykę. Zważywszy, że szeroko rozumiany marketing sportowy jest integralnym elementem zarządzania wszelkiego rodzaju produktem sportowym i bez wiedzy o nim trudno dzisiaj mówić o profesjonalnym podejściu do sportu.
Jeżeli stworzyłaś w swojej głowie pewną koncepcję swojego rozwoju zawodowego, to według mnie nie powinnaś się wahać przed wyborem tego typu studiów. Nie oczekuj jednak, że ich ukończenie otworzy Ci furtkę do zdobycia wymarzonej i zarazem pożądanej pracy. Tę furtkę będziesz musiała niestety sama znaleźć i otworzyć.
Radosław S.

Radosław S. skrzetuski.pl

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

w KMŻ Lublin również poszukiwali menadzera ds marketingu.
Oferta
hmm może by tak założyć temat z ofertami podobnymi i wrzucać linki, komuś na pewno się przyda, a i zobaczymy ile ofert będzie.

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Radosław S.:
w KMŻ Lublin również poszukiwali menadzera ds marketingu.
Oferta
hmm może by tak założyć temat z ofertami podobnymi i wrzucać linki, komuś na pewno się przyda, a i zobaczymy ile ofert będzie.

g... nie oferta.

Klub Motorowo-Żużlowy Lublin poszukuje kandydatow na managerów ds. marketingu do reprezentowania interesów Klubu w zakresie kontaktów handlowych i marketingowych. Oferujemy bardzo wysokie prowizje od podpisanych umów sponsorskich.

Współpraca z klubem będzie odbywać się na zasadzie umowy zlecenia.

Zadaniem managerów klubu będzie:
- pozyskiwanie sponsorów,
- kontakt ze sponsorami w sprawie akcji promocyjno-marketingowych
- inne zadania klubowe.


"znajdź nam sponsora, a my odpalimy ci prowizję"

a co z modernizacją klubu od strony organizacyjnej? co z przygotowaniem do możliwości sponsoringu, co z opracowaniem strategii, zaplanowaniem działań marketingowych i promocyjnych?

typowie "polskie" myślenie. spróbujemy coś sprzedać, ale nie będziemy w to wcześniej inwestować.

cytując klasyka "piekarz nie mówi daj 2zł, to na jutro zrobię chleb. piekarz inwestuje swoje pieniądze w produkcję, aby sprzedać chleb za 3 albo 4zł"
Radosław S.

Radosław S. skrzetuski.pl

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

przedstawiam po prostu ofertę jaką klub wysłał.
Co do strategii marketingowej klubu to z tego co słyszałem to ta osoba ma się tym zająć.

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Radosław S.:
przedstawiam po prostu ofertę jaką klub wysłał.
Co do strategii marketingowej klubu to z tego co słyszałem to ta osoba ma się tym zająć.

ja nie mam do Ciebie pretensji.

Piszę co myślę o tego typu ofertach.

Rzecz w tym, że jak ktoś chce iść do przodu, to nie zaprasza do współpracy osób, które mają być akwizytorami, co będą szukać sponsorów, tylko zatrudnia na stałe ludzi (przynajmniej jednego człowieka), którzy mają zrobić określone działania. Napisać strategię i ją zrealizować. Przygotować klub do bycia "produktem", czyli towarem, który potem się sprzeda.

Oczywiście są wyjątki od reguły. Wszystko zależy od tego w jakiej sytuacji jest klub, co może zaoferować już teraz, a co wymaga pracy itd.

ale ogólnie na zatrudnianie na zasadzie prowizji patrzę bardzo krytycznie. co innego jak jakaś agencja jest pośrednikiem, to wiadomo, ale żeby ludzi tak traktować co mają w między czasie pracować na rzecz klubu, a prowizja "jak będzie to będzie, a jak nie..."Michał Pacuda edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:34

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

... podwójnie mi się napisałoMichał Pacuda edytował(a) ten post dnia 19.05.10 o godzinie 19:35
Dariusz Radziwonka

Dariusz Radziwonka Specjalista ds.
produktów bankowych
w departamencie
windy...

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Ja zamierzam po studiach informatycznych i ekonomicznych czyli za rok pójść na marketing sportowy. Dlaczego? Rok temu byłem na seminarium ludzi z zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim "Manager sportowy - zawód przyszłości" to dało mi odpowiedź, że warto zacząć w tym kierunki szlifować swoje umiejętności. Za dwa lata EURO 2012 a co za tym idzie marketing sportowy musi wreszcie zacząć się rozwijać w Polsce. Myślę, że po tym turnieju będzie potrzeba ludzi do promocji czy zarządzania w sporcie. Już zawodnikiem zawodowym nie będę a sport to moja największa pasja, więc można się spełnić w biznesie sportowym ;)

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Dariusz Radziwonka:
"Manager sportowy - zawód przyszłości" to dało mi odpowiedź, że warto zacząć w tym kierunki szlifować swoje umiejętności.

być może, ale jak na razie największe korporacje, koncerny, firmy "nie bawią" się w sport, a większość klubów nie uważa, aby była konieczność zatrudniania ludzi z takim wykształceniem.
Za dwa lata EURO 2012 a co za tym idzie marketing sportowy musi wreszcie zacząć się rozwijać w Polsce.

Musi? Nikt i nic niczego nie musi. Skąd takie przeświadczenie? To kilkutygodniowa impreza. Myślisz, że nagle odmieni Polskę i Polaków? Mamy połowę 2010 roku. Żadna firma nie myśli o EURO 2012. Może zaczną, a może miesiąc przed imprezą uznają, że "warto się pod coś podkleić".
Myślę, że po tym turnieju będzie potrzeba ludzi do promocji
czy zarządzania w sporcie.

No tak, zostaniemy przecież z pustymi stadionami. Będzie się na gwałt szukać "ludzi do zarządzania", żeby miasto nie musiało dokładać na jakiś stadion 5 milionów rocznie, ale "tylko" 4...

Wybacz cynizm, ale byłbym bardziej realistą, niż optymistą.
Sport się w Polsce rozwija i będzie się rozwijał. Euro będzie bodźcem, ale czy do trwałej zmiany i szybszego rozwoju? Nikt nam tego nie zagwarantuje - niestety.Michał Pacuda edytował(a) ten post dnia 28.05.10 o godzinie 10:12
Dariusz Radziwonka

Dariusz Radziwonka Specjalista ds.
produktów bankowych
w departamencie
windy...

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Zgadzam się co do bierności sponsorów, firm do biznesu w sporcie. Nie rozumiem polityki firm. Wybaczcie to co napiszę ale dużo Naszych firm, które nawet wchodzą w sponsoring sportu to właściciele są głupi, że boją się inwestować duże pieniądze w sport. Strasznie mnie drażni minimalizm finansowy właścicieli klubów sportowych. Jak dla mnie wielki szacunek dla Canal+, że ze słabej ligi Polskiej zrobili najwyższej jakości produkt. Nie bali się zainwestować spore pieniądze. I dzięki temu są na plusie. Tylko co robią właściciele klubów piłkarskich z pieniędzmi zarobionych z praw transmisyjnych C+? Co ITI robi z kasą w Legii a Solorz na Śląsku? Teraz Prezes J.W. Construction Józef Wojciechowski zrozumiał aby zrobić postęp w drużynie trzeba inwestować sporą kasę. Choć czasem mi się wydaje, że dla Niego Polonia to jak prowadzenie klubu w Football Manager (choć ta gra faktycznie rozwija). To samo się tyczy Czesława Langa. Jego Tour De Pologne jest co raz bardziej popularne na świecie. Ale takich ludzi w Polsce co chcą inwestować w sport jest niestety bardzo malutko. Dlatego teraz jest okazja coś działać a EURO 2012 miałoby być dobrym motywatorem. Bo jeśli firmy nie widzą tutaj inwestycji to są niestety ale głupie.

A co do kursów bardziej myślę o własnej firmie, która by promowała młodych sportowców i rozwiniętej sieci scoutingu przez wspomaganie komputerowe. I nie tylko chodzi o piłkę nożną a zależy mi znów o rozwoju koszykówki w Polsce. Eurobasket miał być bodźcem jak i Gortat w NBA. Póki co obserwuje tylko cząstkowe zainteresowanie.Dariusz Radziwonka edytował(a) ten post dnia 28.05.10 o godzinie 11:57
Radosław S.

Radosław S. skrzetuski.pl

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

co do bierności sponsorów to jak się ostatnio dowiedziałem firma Bogdanka zleciła badania marketingowe w co powinni zainwestować aby dalej budować rozpoznawalność marki itp. Z badań wyszło, że powinni inwestować w sporty motorowe i między innymi dla tego weszli współprace z KMŻ Lublin ale nie tylko żużel bo i superbike i motocross
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Dariusz Radziwonka:
Jak dla mnie wielki szacunek dla
Canal+, że ze słabej ligi Polskiej zrobili najwyższej jakości produkt. Nie bali się zainwestować spore pieniądze. I dzięki temu są na plusie. Tylko co robią właściciele klubów piłkarskich z pieniędzmi zarobionych z praw transmisyjnych C+? Co ITI robi z kasą w Legii a Solorz na Śląsku?

Drogi Panie,
Ilość błędów rzeczowy jakie zdołał Pan popełnić w tak krótkiej wypowiedzi jest zadziwiająca... I aż nie wiem która bardziej w oczy kole...

konto usunięte

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Stanisław Pogorzelski:
>
Drogi Panie,
Ilość błędów rzeczowy jakie zdołał Pan popełnić w tak krótkiej wypowiedzi jest zadziwiająca... I aż nie wiem która bardziej w oczy kole...

Drogi Panie,

Może warto by było wskazać te błędy rzeczowe, by uświadomić kolegę a nie tylko wytykać?
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Jacek P.:
Stanisław Pogorzelski:
>
Drogi Panie,
Ilość błędów rzeczowy jakie zdołał Pan popełnić w tak krótkiej wypowiedzi jest zadziwiająca... I aż nie wiem która bardziej w oczy kole...

Drogi Panie,

Może warto by było wskazać te błędy rzeczowe, by uświadomić kolegę a nie tylko wytykać?

Może.
A może bardziej motywujące będzie gdy autor sam się pokusi o refleksję?
Nie mniej jednak co do jednego od razu się wypada wypowiedzieć: nikt i nigdzie poza osobami bezpośrednio związanymi albo ze spółką Ekstraklasa lub klubami (a to i nie zawsze) nie śmie stwierdzić, że piłkarska Ekstraklasa jest produktem najwyższej jakości. Co więcej wiele pada głosów (do których się dołączę), że stosunkowo duże środki z Canal+ utrwalają archaiczną strukturę w wielu klubach, które mogły wegetować dzięki transferom z praw TV. Przykład ŁKS z ubiegłego sezonu gdy bodajże w okolicach 90% budżetu stanowiły pieniądze z Canal+ - i jakoś się żyło...
Dariusz Radziwonka

Dariusz Radziwonka Specjalista ds.
produktów bankowych
w departamencie
windy...

Temat: studia marketing sportowy / manager sportu

Ok, jeśli chodzi o kluby, które nie miały środków na utrzymanie, pieniądze z C+ bardzo pomogły w utrzymaniu się. Fakt, bardzo dobry przykład ŁKS-u a także i Odry Wodzisław, która chyba po spadku do I ligi będzie tonąć w olbrzymich długach. A mi chodziło co z tymi klubami co mają pieniądze a nie potrafią nimi efektownie zarządzić?

Następna dyskusja:

Marketing sponsorski a spon...




Wyślij zaproszenie do