konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

.Bartłomiej Chełmecki edytował(a) ten post dnia 01.06.09 o godzinie 21:13
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

W dużej mierze zgadzam się z diagnozą Romańskiego:

http://www.sport.pl/koszykowka/1,65031,6036323,Adam_Ro...

A co do pomysłu ze sprowadzeniem NBA Europe Live Tour do Polski, to moim zdaniem dobry pomysł. Jeśli trafią oczywiście gwiazdy pierwszego sortu, a nie rezerwowi z rezerw.

konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

.Bartłomiej Chełmecki edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 23:10

konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

.Bartłomiej Chełmecki edytował(a) ten post dnia 01.06.09 o godzinie 21:13
Tadeusz Huskowski

Tadeusz Huskowski Senior Associate,
The Boston
Consulting Group

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Wyborcza to chyba jedyny dziennik który przez ostatnie lata na bieżąco szerzej relacjonował koszykarskie wydarzenia, mimo postępującego spadku zainteresowania.

Teraz zaczęli cały cykl tekstów o upadku polskiego basketu - a zaczęło się od tego:
http://www.sport.pl/koszykowka/1,65095,6008540,Jak_kos...

Ja jako że koszykówka to zawsze był mój ulubiony sport to mam na ten temat mnóstwo własnych przemyśleń :) Napiszę coś więcej jak będę miał trochę czasu żeby złożyć składną wypowiedź :)

Ale na razie odniosę się trochę do tego co napisałeś. Co do szkolenia i promowania Polaków oczywiście masz rację, choć tu jest moim zdaniem mnóstwo różnych "drobiazgów", które sprawiają że sytuacja wcale nie jest taka jasna. Chociażby to, że zagranicznych zawodników jest w PLK tak wielu, bo często są TAŃSI od Polaków. Co roku amerykańskie uczelnie opuszcza pewnie kilkuset (jak nie więcej) zawodników, którzy chcą graniem zarabiać na życie. Jak nie dostaną angażu w lepszej lidze to są gotowi grać w Polsce za śmieszne pieniądze, chociażby z nadzieją że jak się wykażą to za rok odejdą do lepszej ligi. I takich przypadków jest mnóstwo - w zasadzie tylko najmocniejsze polskie kluby są w stanie zatrzymać najlepszych zawodników.

Z kolei Polacy często cenią się bardzo wysoko, szczególnie po wprowadzeniu przepisów o obowiązku obecności na boisku jednego Polaka, jednego juniora, itd. Owszem, odpowiedni system szkolenia sprawi że dobrych polskich zawodników będzie więcej i ich zarobki zgodnie z prawem popytu i podaży będą musiały spaść. Ale chcę tylko pokazać że na efekty systemu szkoleniowego trochę lat poczekamy (i obyśmy się doczekali) - tymczasem trzeba wymyślić co zrobić w tzw. międzyczasie :)

Co do przyjazdu gwiazd z NBA - to akurat uważam za dobry pomysł. W Polsce boom na kosza zaczął się od tej ligi i nawet jeśli zawodnicy z tamtych lat już nie grają a Polacy nie są już na bieżąco z tą ligą, to nazwa NBA cały czas coś znaczy dla wielu osób. Takie wydarzenie pomogłoby koszykówce zaistnieć w mediach i może przypomnieć o niej chociaż części tych, którzy się interesowali basketem kilkanaście lat temu. Zresztą część kibiców z tamtych czasów ma już rodziny, dzieci, które mogliby "wciągnąć" do koszykówki. To tak na gorąco - może piszę trochę nieskładnie, ale myślę że NBA to dobry kierunek.
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Trochę obok tematu, choć niekoniecznie. Ostatnio wpadła mi w oczy informacja, że Nicky Anosike, mająca za sobą starty w NCAA i WNBA, podpisała kontrakt z KSSSE AZS PWSZ Gorzów Wielkopolski.

Jak można dopuścić do tego, by zespół nazywał się "KSSSE AZS PWSZ"??? Niewiarygodne...
Łukasz Pawlak

Łukasz Pawlak e-marketing,
e-commerce, social
media Interactive
Partners

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

To sie nazywa "kreatywne nazewnictwo"...:) Dotyczy to rowniez kilku klubow siatkarskich, np. J.W. Construction OSRAM AZS Politechnika Warszawa :)

Jesli chodzi o promocje koszykowki w Polsce to zdecydowanie brakuje osob, ktore przygotuja spojna koncepcje marketingowa. Nie bez znaczenia jest rowniez brak sukcesow reprezentacji. Jednak patrzac na "perelke", ktora spadla nam z nieba, czyli tegoroczne ME w koszykowce i promocje tej imprezy to mam wrazenie, że sukces reprezentacji przy obecnych strukturach wlasz polskiej koszykowki niewiele pomoze. Mowi sie, ze nie ma pieniadzy na profesjonalistow od marketingu, ktorzy zajma sie "marketowaniem" a nie tylko poszukiwaniem sponsorow. Niestety w polskich klubach i organizacjach marketing sportowy sprowadza sie do tego (oczywiscie jest kilka wyjatkow). Jesli nie zmieniac teraz, to kiedy...?
Jakub Kacprzak

Jakub Kacprzak marketing
interaktywny i
sportowy

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Łukasz Pawlak:
To sie nazywa "kreatywne nazewnictwo"...:) Dotyczy to rowniez kilku klubow siatkarskich, np. J.W. Construction OSRAM AZS Politechnika Warszawa :)

Jesli chodzi o promocje koszykowki w Polsce to zdecydowanie brakuje osob, ktore przygotuja spojna koncepcje marketingowa. Nie bez znaczenia jest rowniez brak sukcesow reprezentacji. Jednak patrzac na "perelke", ktora spadla nam z nieba, czyli tegoroczne ME w koszykowce i promocje tej imprezy to mam wrazenie, że sukces reprezentacji przy obecnych strukturach wlasz polskiej koszykowki niewiele pomoze. Mowi sie, ze nie ma pieniadzy na profesjonalistow od marketingu, ktorzy zajma sie "marketowaniem" a nie tylko poszukiwaniem sponsorow. Niestety w polskich klubach i organizacjach marketing sportowy sprowadza sie do tego (oczywiscie jest kilka wyjatkow). Jesli nie zmieniac teraz, to kiedy...?

nie ma nawet profesjonalistow od poszukiwania sponsorow...

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

jakub kacprzak:
Łukasz Pawlak:
To sie nazywa "kreatywne nazewnictwo"...:) Dotyczy to rowniez kilku klubow siatkarskich, np. J.W. Construction OSRAM AZS Politechnika Warszawa :)

Jesli chodzi o promocje koszykowki w Polsce to zdecydowanie brakuje osob, ktore przygotuja spojna koncepcje marketingowa. Nie bez znaczenia jest rowniez brak sukcesow reprezentacji. Jednak patrzac na "perelke", ktora spadla nam z nieba, czyli tegoroczne ME w koszykowce i promocje tej imprezy to mam wrazenie, że sukces reprezentacji przy obecnych strukturach wlasz polskiej koszykowki niewiele pomoze. Mowi sie, ze nie ma pieniadzy na profesjonalistow od marketingu, ktorzy zajma sie "marketowaniem" a nie tylko poszukiwaniem sponsorow. Niestety w polskich klubach i organizacjach marketing sportowy sprowadza sie do tego (oczywiscie jest kilka wyjatkow). Jesli nie zmieniac teraz, to kiedy...?

nie ma nawet profesjonalistow od poszukiwania sponsorow...

O przepraszam, to chyba zbyt śmiałe stwierdzenie... Na rynku działa co najmniej kilka profesjonalnych agencji działających w tym obszarze...
Jakub Kacprzak

Jakub Kacprzak marketing
interaktywny i
sportowy

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Natalia Sowińska:
jakub kacprzak:
Łukasz Pawlak:
To sie nazywa "kreatywne nazewnictwo"...:) Dotyczy to rowniez kilku klubow siatkarskich, np. J.W. Construction OSRAM AZS Politechnika Warszawa :)

Jesli chodzi o promocje koszykowki w Polsce to zdecydowanie brakuje osob, ktore przygotuja spojna koncepcje marketingowa. Nie bez znaczenia jest rowniez brak sukcesow reprezentacji. Jednak patrzac na "perelke", ktora spadla nam z nieba, czyli tegoroczne ME w koszykowce i promocje tej imprezy to mam wrazenie, że sukces reprezentacji przy obecnych strukturach wlasz polskiej koszykowki niewiele pomoze. Mowi sie, ze nie ma pieniadzy na profesjonalistow od marketingu, ktorzy zajma sie "marketowaniem" a nie tylko poszukiwaniem sponsorow. Niestety w polskich klubach i organizacjach marketing sportowy sprowadza sie do tego (oczywiscie jest kilka wyjatkow). Jesli nie zmieniac teraz, to kiedy...?

nie ma nawet profesjonalistow od poszukiwania sponsorow...

O przepraszam, to chyba zbyt śmiałe stwierdzenie... Na rynku działa co najmniej kilka profesjonalnych agencji działających w tym obszarze...

na rynku tak, ale ani nie w pzkosz, anie nie w plk :>
Łukasz Pawlak

Łukasz Pawlak e-marketing,
e-commerce, social
media Interactive
Partners

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Chodzilo mi o osoby pracujace w klubach i organizacjach sportowych. Agencje marketingowe to zupelnie inna sprawa.

Zeby sprzedawac trzeba miec co. Sport (w tym wypadku koszykowka) powinien byc produktem, ale najpierw nalezy go stworzyc. Odwrotne dzialanie nie przyniesie pozytywnego rezultatu. Kreowanie marki, wizerunku, wartosci dla klientow (sponsorow, kibicow, mediow) to podstawowe zagadnienia, niestety najczesciej nie istniejace w swiadomosci polskich "menago" sportu. Agencja moze pomoc, inspitowac do podjecia pewnych krokow, ale kluczowe kwestie musza byc rezultatem pracy marketerow w klubach i organizacjach. Tak jak zreszta w kazdym profesjonalnym przedsiebiorstwie.
Jakub Kacprzak

Jakub Kacprzak marketing
interaktywny i
sportowy

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

jezeli chodzi o koszykowke, to niestety w chwili obecnej niewiele sie zmieni, bo prezes Ludwiczuk jest niereformowalny i przeswiadczony o swojej wielkosci i rozleglej wiedzy, rowniez marketingowej, co sprawia, ze ludzie z pzkosz raczej odchodza...

a prezes L. sie nie zmieni, dopuki nie podejmie takiej decyzji wicepremier Schetyna

krotka pilka niestety

aha, a prezes Wierzbowski ma w tej chwili niewiele do powiedzenia, rzadzi L.

konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Zapraszam 20 lutego do Torunia na konferencję Sport Marketing Promotion. Rejestracja i szczegóły na http://smpromotion.pl .

W programie m.in. panel dyskusyjny dotyczący sytuacji w polskiej koszykówce z udziałem ekspertów marketingowych i koszykarskich. Liczymy na ciekawą i owocną dyskusję :)

konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Arkadiusz Ż.:
Jak można dopuścić do tego, by zespół nazywał się "KSSSE AZS PWSZ"??? Niewiarygodne...

Miejmy nadzieję, że przedstawiciele klubu Kostrzyńsko-słubickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej S.A., Akademickiego Związku Sportowego - Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej Gorzów Wielkopolski pojawią się również w Toruniu... ;)

konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Ostatnio pisałem do GW taki artykuł (zmieniony nieco przez naczelnego, wiec przepraszam ze nie padła nazwa Sport Polem Marketingu)
http://www.sport.pl/sport/1,78988,6200488,Kotwica_i_AZ...

Efekt? Jak dzwoniłem do klubu po informacje odnośnie zawodników, kontuzji itp itd usłyszałem, kilka dni po tym artykule: "nie rozmawiamy z Tobą, bo źle o nas piszesz"
Problem taki nie jest jednak tylko w Koszalinie i Kołobrzegu. Kluby w całej Polsce zmagają się z prezesami starej daty, którzy nie potrafią zrozumieć, jak i co promować.
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

jakub kacprzak:
jezeli chodzi o koszykowke, to niestety w chwili obecnej niewiele sie zmieni, bo prezes Ludwiczuk jest niereformowalny i przeswiadczony o swojej wielkosci i rozleglej wiedzy, rowniez marketingowej, co sprawia, ze ludzie z pzkosz raczej odchodza...

Ciekawostka dla odświeżenia tematu: http://sport.wp.pl/wid,10813754,kat,33598,title,PZKosz... :)
Jakub Kacprzak

Jakub Kacprzak marketing
interaktywny i
sportowy

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Arkadiusz Ż.:
jakub kacprzak:
jezeli chodzi o koszykowke, to niestety w chwili obecnej niewiele sie zmieni, bo prezes Ludwiczuk jest niereformowalny i przeswiadczony o swojej wielkosci i rozleglej wiedzy, rowniez marketingowej, co sprawia, ze ludzie z pzkosz raczej odchodza...

Ciekawostka dla odświeżenia tematu: http://sport.wp.pl/wid,10813754,kat,33598,title,PZKosz... :)

tak, widzialem tez na gazeta.pl i pozwole sobie wrzucic swoj komentarz do tego zamieszczony na innym forum:

mecz gwiazd pierwotnie mial byc 29 marca; jezeli jest planowany na 1 marca, to zostalo 3,5 tygodnia na jego promocje...

magazyn eurobasket - o ile sie orientuje, to mial byc to przerobiony magazyn Za trzy na TVP Sport, o ogladalnosci w granicach 2 tys. osob, ktore w dodatku wiedza, ze Eurobasket jest w Polsce, tak samo, jak osoby, ktore chodza na mecze kosza i ogladaja go w TV

ale jest jeszcze maskotka i ona nam wszystko zalatwi...

sorry za zgryzliwosc, ale k... za taka koncepcje promocji w jakiejkolwiek filmie ludzie polecieliby z roboty


aha, i jeszcze dwa sukcesy koszykarskie: Antynagrody serwisu MarketingSportowy.pl

konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Z tego co się orientuję, to za promocje Eurobasketu odpowiada jedna z agencji z Wrocławia. Wygrała przetarg (pokonując chyba Ciszewski MS) i... nic nie robi. Ludzie w związku są generalnie bezradni, bo nic już nie mogą zrobić i sami na agencję narzekają dość mocno... No ale niestety sami tak wybrali....
Jakub Kacprzak

Jakub Kacprzak marketing
interaktywny i
sportowy

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

Maciej M.:
Z tego co się orientuję, to za promocje Eurobasketu odpowiada jedna z agencji z Wrocławia. Wygrała przetarg (pokonując chyba Ciszewski MS) i... nic nie robi. Ludzie w związku są generalnie bezradni, bo nic już nie mogą zrobić i sami na agencję narzekają dość mocno... No ale niestety sami tak wybrali....

racja, tylko wspomnijmy jeszcze o tym jak wygladal przetarg:

- nie byla znana kwota budzetu na promocje, w zwiazku z czym agencje przedstawialy tyle luznych pomyslow, ile mogly i ten koncert zyczec to byla merytoryka

- bardzo duza wage przy podejmowaniu decyzji mialo wynagrodzenie agencji - zwyciezcy zaproponowali najnizsze

w zwiazku z tym zwiazek sam sie w takie g... wladowal, organizujac taki przetarg

konto usunięte

Temat: Promocja koszykówki w Polsce.

jakub kacprzak:
Maciej M.:
Z tego co się orientuję, to za promocje Eurobasketu odpowiada jedna z agencji z Wrocławia. Wygrała przetarg (pokonując chyba Ciszewski MS) i... nic nie robi. Ludzie w związku są generalnie bezradni, bo nic już nie mogą zrobić i sami na agencję narzekają dość mocno... No ale niestety sami tak wybrali....

racja, tylko wspomnijmy jeszcze o tym jak wygladal przetarg:

- nie byla znana kwota budzetu na promocje, w zwiazku z czym agencje przedstawialy tyle luznych pomyslow, ile mogly i ten koncert zyczec to byla merytoryka

- bardzo duza wage przy podejmowaniu decyzji mialo wynagrodzenie agencji - zwyciezcy zaproponowali najnizsze

w zwiazku z tym zwiazek sam sie w takie g... wladowal, organizujac taki przetarg

No tak było. Wierzbowskiemu już wiele razy był podsuwany pomysł zatrudnienia osoby od PR i marketingu. Prezes Janusz W. systematycznie uważa jednak, że taka osoba nie jest potrzebna. A szkoda, bo PRowiec na 100% przeprowadziłby lepiej rozmowy z agencjami i wyłonił tą najlepszą.

Następna dyskusja:

Ocean Initiative w Polsce




Wyślij zaproszenie do