Jerzy
Ciszewski
Prezes w Ciszewski
MSL
Temat: Piłkarz Żurawski a Telekeomunikacja Polska S.A.
Od pewnego czasu toczy się sprawa sądowa z powództwa Macieja Żurawskiego przeciwko TP SA. Dotyczy ona - wedle opinii Żurawskiego - bezprawnego wykorzystania jego wizerunku w kampanii TP SA, związanej z mistrzostwami świata w piłce nożnej.Punktem wyjścia jest okoliczność, iż TP SA zawiązała umowę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej i wydaje się, że to stowarzyszenie jest stroną dla TP SA.
Czy ta sprawa ma szansę sta się przyczynkiem do spowolonienia rozwoju marketingu sportowego w Polsce ? Czy też wręcz przeciwnie, jest jednym z kamieni milowych na drodze "budowy" tej formy komunikacji z konsumentem ?
Nie nam oceniać kto ma w tym konflikcie rację - od tego jest sąd. Mozemy jednak zastanowić się jakie to będzie miało implikacje na przyszłośc dla innych dyscyplin sportu oraz firm chcących inwestować w sponsoring sportowy ?