Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...
Arkadiusz Ż.:
http://www.sponsoring.pl/news.php?informacja=56
Ulala - żeby zazdrościć, to jeszcze bym zrozumiał, ale żeby aż tak pluć jadem?
Jako organizator wzbraniałem się przed skomentowaniem tego naprawdę pozbawionego głębszego sensu artykułu, ale już wiem, że przyniósł on same korzyści DMS, więc pewnie miał głebszy, ukryty przez autora sens (zdecydowanie większa wizytacja, bardzo duzo zgłoszeń własnie tego dnia)dlatego mimo wszystko chciałbym podziękować sponsoring.pl.
Kilka osób już odpowiedziało na pytanie dlaczego sponsoring.pl zajął się tym tematem, więc nie zamierzam komentować.
Dodam tylko kilka informacji o cenniku, choć dziwię się że w tym obszarze szuka się jakiś minusów:
Student jeśli zgłosiłby się do 30 września mógł zapłacić nieco ponad 300 zł (uwzgldniając rabat a było sporo możliwości). Jeśli to wysoka cena zachęcam do zorganizowania czegokolwiek w Warszawie. Oczywiście kwoty 790 i 890 zł nie komentuje bo jak trafnie zauważyliscie dla firm to naprawdę nie są duze koszty. Zapraszam do zapoznania się z cennikiem innych dwudniowych konferencji w Warszawie. A co w cenie bo nie wiem czy komentujący się zapoznali:
- przerwy kawowe
- lunch (2 dni)
- materiały konferencyjne
- materiały pokonferencyjne
Chciałbym również jasno zaznaczyć DMS nie jest konferencją dla studentów, był nią w latach rozwoju od podstaw branży marketingu sportowego, którą usilnie rozwijamy, choćby poprzez wydawanie książek (a nie jest to łatwa sprawa w dzisiejszych czasach). Przynajmniej od 3 lat DMS skierownay jest do fachowców a jest u nas w kraju grono zdolnych osób, którym nie jest potrzebna wiedza studencka (zupełnie inny sposób przekazu). DMS jest dla biznesu i osób, które są świadome, że również w Polsce tak jak na całym świecie za wiedzę przekzywaną przez fachowców należy płacić.
Ponadto pragnę podkreślić że DMS to oczywiście wiedza ale przede wszystkim spotkanie branży, wymiana kontaktów, podtrzymywanie więzi ze sponsorami, partnerami, nowe biznesy - rzecz nie do wycenienia, a my wiemy, że doceniana przez stałych uczestników. Jak zobaczycie szacowne grono podmiotów biorących udział w DMS zrozumiecie, że z perspektywy zdecydowanej większości jest to dobry kierunek rozwoju konferencji. Informacje jutro w naszym newsletterze.
Sprawa lokalizacji. Uważam ze nie ma lepszego miejsca dla świata sportu i biznesu i bardzo dziękujemy PKOl za gościnność i w pełni profesjonalne przygotowanie.
Co do tematyki. W poprzednich latach bylo wiele tematów dotyczących polskiego rynku ale uczestnicy nie wykazywali zainteresowania, a zatem idziemy zgodnie z trendami. Konferencja ma też wymiar międzynarodowy. Nie tak dawno mialem możliwośc rozmowy jak dla mnie z jednym z najlepszych fachowców Szymonem Dobrzyńskim który potwierdził, że najlepsze projekty sponsoringowe w Polsce nie odstają od zachodnich wzorców, zatem dlaczego podpatrywanie zachodnich rozwiązań nie ma sensu? Model biznesowy NIKE i FC Barcelona do wprowadzenia w niejednym klubie, sami się przekonacie w czwartek 6.11. Zarządzanie obiektem takim jak Ricoh Arena? już za 2-3 lata bedziemy mieli kilka takich stadionów, sprawdzcie proszę że to nie jest niedościgniony obiekt. Fajny stadion umiejęnie zarządzany.
Oba tematy są dość dobrze rozpoznane przez SBF poprzez współpracę z tymi podmiotami.NIe zgadzam się kompletnie z uwagami, że zbyt dużo zagranicznych prelekcji. Jeśli wskażecie osoby w Polsce, które w tych tematach są w stanie godnie zastąpić naszych gości bardzo proszę o podanie przykładów.
Co więcej SBF nadal prowadzi działania edukacyjne!!! Darmowy udział we wspólorganizowanej konferencji o Euro2012 na AE Poznań
http://2012.ae.poznan.pl czy darmowy udział w konferencji która juz wkrótce
http://wolontariatwsporcie.pl. Także nadal robimy dość dużo dla osób, które nie stać albo mają problemy finansowe i nic nie dostajemy w zamian realizując cele SBF - rozwoju branży, strasznie zaniedbanej, ale dość dynamicznie rozwijajacej się.
A nie jesteśmy instytucją charytatywną podobnie jak sponsoring.pl chyba ze sie mylę (do niedawna należało płacić za artykuł z angielskiej prasy czy wywiad z Dyrektorem Marketingu KKS Lech Poznań). Portal który chełpi sie wspólpracą z zagranicznymi podmiotami krytykuje zagranicznych prelegentów? Wybaczcie nie widzę logiki.
Jeśli będę mógł się podzielić z Państwem moją wiedzą na temat rozwoju marketingu, udostępnieniem materiałów również tych zagranicznych to zachęcam do kontaktu. Ponadto jeśli ktoś aktywnie chce włączyć sie w przygotowania, pomoc w promowanu DMS i Gali jesteśmy otwarci na wspólpracę. Wielu studentów samych wyszło z róznymi incjatywami i zostaną zaproszeni na DMS. Nie zawsze pieniądze są najważniejsze czesto wystarczą tylko chęci a nie banalne komentarze.
Zapraszam do dyskusji ale już po DMS.