konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

@ Lukasz Maciej K

Ja podobnie jak Stanisław uważam, że nawet tekst o niskiej zawartości merytorycznej i dużej zawartości emocjonalnej zasługuję na odpowiedź, choć czasem warto byłoby spuścić zasłonę milczenia.

Akurat w wypadku sponsoring.pl tak nie jest (nie warto spuszczać zasłony i zdecydowanie warto odpowiedzieć). Niezależnie od branżowych niesnasek to ciągle merytorycznie jeden z niewielu serwisów trzymających pion.

Tekst wydaje mi się dziwny, ale na pewno nie jest pozbawiony sensu. Dyskusje na temat kształtu DMS toczą się w kuluarach tej imprezy od samego początku. Osobiście uważam, że nie ma nic zdrożnego w publikowaniu krytycznych tekstów o istotnych dla branży wydarzeniach. Przypominam wszystkim nie tak dawno opublikowany na stronach http://marketingsportowy.com tekst o antynagrodach w branży.

Raz młodzi kąsną starszych, raz starsi kąsną młodych.

W polityce jeśli stary lis zabiera się za publiczne łajanie młodego, to znaczy że stary lis uznał, że dłużej już nie można ignorować młodego, bo stał się realną konkurencją. Jak to ostatnio powiedział ktoś mądry "gdzie dwóch się bije, tam obu korzysta".
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:
Stanisław Pogorzelski:
Łukasz Maciej K.:
To po co odpisujesz? Nie mów do mnie "Kochanie", nie jesteś w moim typie...

Piszę tak bo się taki tajemniczy i groźny wydajesz z tym swoim ukrytym profilem...

Ja tajemniczy i groźny. No to już widzę w czym pies pogrzebany <lol> Trochę chyba złe wnioski na podstawie tego ukrycia wyciągnąłeś :) Natalia też za niedługo ukryje profil, jak będzie ją prześladowała ta sama ręka nienawiści :P

Faktycznie wprost powinienem pisać, a nie ironicznie. Zapominam, że umiejętność czytania ze zrozumieniem a co dopiero interpretacji to nie taka powszechna umiejętność.
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Michał Rachoń:
@ Lukasz Maciej K

Ja podobnie jak Stanisław uważam, że nawet tekst o niskiej zawartości merytorycznej i dużej zawartości emocjonalnej zasługuję na odpowiedź, choć czasem warto byłoby spuścić zasłonę milczenia.

Akurat w wypadku sponsoring.pl tak nie jest (nie warto spuszczać zasłony i zdecydowanie warto odpowiedzieć). Niezależnie od branżowych niesnasek to ciągle merytorycznie jeden z niewielu serwisów trzymających pion.

Dokładnie! Dlatego pisałem, że wykluczenie ich z dyskusji, to na pewno strata.
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

@ Stanisław

a dzieki radzę sobie z tym dosyć dobrze

@ Michał

siedzieliśmy w tej firmie troszeczkę... nie wydaje Ci się, że bardziej jest to efekt upadającego, który kąsa na oślep w ramach urażonych ambicji i manii wielkości?

Co do tego trzymania pionu. Ich ostatnie newsy dla mnie tryskaja tandetną autopromocją. Próbą zakamuflowania przekazu promocyjnego pod pseudo merytoryczną oceną sytuacji. Do tego poza newsami od odejścia Natki nie pojawiło się tam nic ciekawego i merytorycznego. A odgrzewanie starego artykułu wyciętego żywcem z książki doktora Datki to taki odsmażony schabowy z braku laku.

II @ Stanislaw
oczywiscie nikogo nie nalezy wylaczac z dyskusji. Pytanie czy jego obecność ma być merytoryczna czy "jadowita"...
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:

II @ Stanislaw
oczywiscie nikogo nie nalezy wylaczac z dyskusji. Pytanie czy jego obecność ma być merytoryczna czy "jadowita"...

Nooo to jest oczywiście argument. Nie znam tej firmy od środka. Znam nazwiska z mediów, case'ów czy publikacji na stronie. A' priori założyłem, że dyskusja faktycznie byłaby na temat - jeśli nie to oczywiście szkoda zachodu.Stanisław Pogorzelski edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 23:20

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Nie bardzo rozumiem argument o upadaniu. Wartością serwisu są pojawiające się tam analizy, wartością są również prowokacyjne teksty, oraz ewentualne użyczanie miejsca pod prowokacyjne dyskusje. Moim zdaniem internet od tego żyje. Teksty, jak to teksty - raz lepsze raz gorsze. Nie widzę tu nic poza zdrową dozą złośliwości.

A co do lansu... Rany bez lansu nie ma awansu, jak mówi mądrość ludowa.
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Tak czy siak, pod egidą DMS czy nie, pora powrócić do pomysłu Natalii by się jakoś branżowo, częściej spotykać.
Dyskusje na goldenline mają swoje zalety, ale bezpośrednie comiesięczne spotkania byłby dużo ciekawsze.
To mój postulat na kuluarowe rozmowy podczas DMS - wypracujmy jakąś koncepcję. Zaświtał mi w głowie jeden patron, i w ciągu tego tygodnia postaram się to zweryfikować.

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Prawdę mówiąc miałam nadzieję, że na jakieś piwo pójdziemy wszyscy... :>>>

Ej, a gdzie Arkadiusz? Śpi?? Nie do wiary... :)
Stanisław Pogorzelski

Stanisław Pogorzelski Konsultant -
komunikacja,
marketing,
zarządzanie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Natalia Sowińska:
Prawdę mówiąc miałam nadzieję, że na jakieś piwo pójdziemy wszyscy... :>>>

Ej, a gdzie Arkadiusz? Śpi?? Nie do wiary... :)

Ha ha faktycznie - jak jutro rano przebrnie przez całość, będzie pluł sobie w brodę.
Ale wiadomo - Górnik w końcu wygrał to bounce od weekendu trwa... ;)
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Natka z Tobą na piwo wieczorową porą zawsze chętnie. Tylko już strasznie zimno! Jak my wytrzymamy na tej ławce :) Dyskusja musi być gorąca :)
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Michał Rachoń:
Nie bardzo rozumiem argument o upadaniu. Wartością serwisu są pojawiające się tam analizy, wartością są również prowokacyjne teksty, oraz ewentualne użyczanie miejsca pod prowokacyjne dyskusje. Moim zdaniem internet od tego żyje. Teksty, jak to teksty - raz lepsze raz gorsze. Nie widzę tu nic poza zdrową dozą złośliwości.

A co do lansu... Rany bez lansu nie ma awansu, jak mówi mądrość ludowa.

Może spotkajmy się na to piwo, to sobie wyjaśnimy, bo forum to chyba złe miejsce na aż tak głębokie wnikanie. Może po prostu mam trochę więcej info i dlatego inaczej na to patrzę...

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

A z kolei propozycja comiesięcznych spotkań browarowych wydaje się być bardzo dobrym dla branży wnioskiem z tej dyskusji.Michał Rachoń edytował(a) ten post dnia 28.10.08 o godzinie 23:45
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Natalia Sowińska:
Ej, a gdzie Arkadiusz? Śpi?? Nie do wiary... :)

:)
Powstrzymałem się od głosu: dyskusja zeszła na boczne tory, z wątków zastępczych i dygresji zrobił się temat główny, do tego wycieczki osobiste i atakowanie dla samego ataku - ot taki polski marketing sportowy w pigułce. I jak tu się dziwić właścicielom sponsoring.pl ?
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Stanisław Pogorzelski:
Ha ha faktycznie - jak jutro rano przebrnie przez całość, będzie pluł sobie w brodę.

To a propos zdjęcia z profilu? :)
Ale wiadomo - Górnik w końcu wygrał to bounce od weekendu trwa... ;)

Taaak - pijemy od kilku dni, bo pokonać ŁKS to jak zdobyć złotą piłkę w złotych butach :D
Dziś Wisła w PP - to będzie bardziej obiektywny test aktualnych możliwości...
Łukasz Maciej K.

Łukasz Maciej K. Loopa MS -
właściciel,
marketingowy PM na
zlecenie

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Arkadiusz Ż.:
Natalia Sowińska:
Ej, a gdzie Arkadiusz? Śpi?? Nie do wiary... :)

:)
Powstrzymałem się od głosu: dyskusja zeszła na boczne tory, z wątków zastępczych i dygresji zrobił się temat główny, do tego wycieczki osobiste i atakowanie dla samego ataku - ot taki polski marketing sportowy w pigułce. I jak tu się dziwić właścicielom sponsoring.pl ?

I znowu kij w mrowisko :) A my tu już powoli zaczęliśmy rzeczowo rozmawiać <lol>

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

A wracając do DMS. Rzeczywiście jako studentka AE byłam świadkiem ewolucji tej imprezy. Pamiętam jak na pierwszych Dniach zarówno przedstawiciele Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Tomasz Redwan, Piotr Matecki i parę jeszcze innych "ojców założycieli" w kółko powtarzało, że idea tej imprezy jest taka żeby młodzi ludzie - studenci i osoby świeżo po studiach miały okazję dowiedzieć się co to jest marketing sportowy, jakie płyną z niego korzyści i jak firmy mogą na tym zarobić. Firmy jako sponsorzy sportu a nie konferencji.Dzisiaj mam duże wątpliwości jak obecnie DMS odnosi się do swoich pierwotnych celów.

Do wrzenia doprowadzają mnie prezentacje trwające 15-20 minut, nie dające szans na zadanie więcej niż jednego pytania i to tylko wtedy gdy siedzi się w pierwszych rzędach. Moim zdaniem szczytny cel zdecydowanie gdzieś się zawieruszył.

No i niestety zgadzam się z artykułem na sponsoring.pl a propos tego kto się prezentuje - przykład: Lech Poznań w zeszłym roku otrzymał statuetkę DEMES oraz miał możliwość prezentacji. Niby
nic, ale konferencję organizuje fundacja, której Prezesem jest
osoba pełniąca równocześnie funkcję Wiceprezesa Marketingu w Lechu Poznań. Trochę nie chce mi się wierzyć, że mając do dyspozycji tyle klubów w piłce nożnej, siatkówce, koszykówce czy piłce ręcznej nie znalazła się lepsza organizacja. Bo kwestię etyki i łączenia stanowisk to już w ogóle pominę milczeniem..Kasia Leszek edytował(a) ten post dnia 29.10.08 o godzinie 09:18
Aleksandra Fajęcka

Aleksandra Fajęcka Specjalista ds.
Marketingu,
Broadcast
Marketingu, Kreacji

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:

siedzieliśmy w tej firmie troszeczkę... nie wydaje Ci się, że bardziej jest to efekt upadającego, który kąsa na oślep w ramach urażonych ambicji i manii wielkości?

Co do tego trzymania pionu. Ich ostatnie newsy dla mnie tryskaja tandetną autopromocją. Próbą zakamuflowania przekazu promocyjnego pod pseudo merytoryczną oceną sytuacji. Do tego poza newsami od odejścia Natki nie pojawiło się tam nic ciekawego i merytorycznego. A odgrzewanie starego artykułu wyciętego żywcem z książki doktora Datki to taki odsmażony schabowy z braku laku.

----------------------------------------------
Ja też pracowałam w firmie administrującej sponsoring.pl. Więc doskonale wiem jak jest naprawdę.
Co ciekawe, w dyskusji, która merytorycznie się toczy, pojawiają się wypowiedzi osób, które jakiś czas były związane z firmą administrującą sponsoring.pl Może warto, żeby wszyscy biorący udział w dyskusji, zdawali sobie sprawę, że jedna z tych osób została dyscyplinarnie zwolniona za matactwa finansowe, druga zaś pracuje obecnie dla konkurencji i robi wszystko, żeby zaszkodzić.
Mam nadzieję, że dzięki mojej wypowiedzi dyskusja powróci na właściwy, merytoryczny tor. A dyskusje na temat osobistych przeżyć zostawicie Państwo na wspomnianą ławkę w parku.
Aleksandra Fajęcka

Aleksandra Fajęcka Specjalista ds.
Marketingu,
Broadcast
Marketingu, Kreacji

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Łukasz Maciej K.:
siedzieliśmy w tej firmie troszeczkę... nie wydaje Ci się, że bardziej jest to efekt upadającego, który kąsa na oślep w ramach urażonych ambicji i manii wielkości?

Co do tego trzymania pionu. Ich ostatnie newsy dla mnie tryskaja tandetną autopromocją. Próbą zakamuflowania przekazu promocyjnego pod pseudo merytoryczną oceną sytuacji. Do tego poza newsami od odejścia Natki nie pojawiło się tam nic ciekawego i merytorycznego. A odgrzewanie starego artykułu wyciętego żywcem z książki doktora Datki to taki odsmażony schabowy z braku laku.

---------------------------------------------------
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Szanowni Państwo,

chyba niektóre z obecnych tu osób, zapominają, że forum na którym się znajdujemy to forum opiniotwórcze dotyczące marketingu sportowego- VII DMS.
W związku z tym, powinniśmy doskonale zdawać sobie z tego sprawę, że informacje i opinie powinny być rzetelne i prawdziwe.

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Normalnym zjawiskiem na świecie jest, że organizatorzy konferencji zarabiają na jej organizacji, w końcu to działalność usługowa. Nie rozumiem zatem dlaczego wszyscy im zarzucają, że nie prowadzą działalności społecznej. Głównymi adresatami konferencji są przedsiębiorcy, którym trzeba zapewniać warunki uczestnictwa na odpowiednim poziomie. To, że początkowo było to spontaniczne spotkanie zapaleńców nie znaczy, że ma takim być zawsze. Od czegoś trzeba zacząć. Współorganizowałem w swoim życiu kilka konferencji i współpracowałem z Centrum Olimpijskim i wiem ile to kosztuje. Za uczestników z organizacji sportowych i przedsiębiorstw płacą instytucje. Studenci muszą pokryć koszty sami, co jest normalnym zjawiskiem na każdej tego typu konferencji na świecie i pewną inwestycją. Trzeba się kiedyś w końcu zastanowić, czy wybieramy profesjonalizm i organizujemy konferencje z prawdziwego zdarzenia, która faktycznie mogą coś wnieść do świata sportu, albo dalej spotykamy się na wynajętej salce na uczelni i prowadzimy zażarte dyskusje studenckie, które nikogo poza nami nie obchodzą.
Z drugiej strony, jeżeli jest aż tak duże grono osób, które tęsknią za idyllicznymi czasami kiedy wszystko było za "darmo" i było fajnie przecież mogą taką inicjatywę uruchomić. Z tym, że obawiam się, że już nie ma powszechnego zapotrzebowania na tego typu imprezę, bo ten okres w tej branży już minął. Teraz jesteśmy znacznie poważniejszym towarzystwem, i jeżeli chcemy na trwale zaistnieć w biznesie tego typu konferencje są nieodzowne.

Odnosząc się do kwestii zapraszania gości zagranicznych na konferencję. Nikt nie sprzeda swojego know - how, a te prezentacje mają inspirować, otwierać oczy na nowe problemy i przybliżać problemy innych krajów. Mają ożywić kreatywne myślenie. Na tym polega praca w marketingu i PR. Nikt nie da wam recepty na sukces. Do tego trzeba dojść samemu. Ale najpierw trzeba jeszcze coś przeczytać, pooglądać i posłuchać, a nie tylko być kibicem piłki nożnej.

konto usunięte

Temat: VII Dni Marketingu Sportowego, czyli budowy rynku ciąg...

Kasia Leszek:
Pamiętam jak na pierwszych Dniach zarówno przedstawiciele Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Tomasz Redwan, Piotr Matecki i parę jeszcze innych "ojców założycieli" w kółko powtarzało, że idea tej imprezy jest taka żeby młodzi ludzie - studenci i osoby świeżo po studiach miały okazję dowiedzieć się co to jest marketing sportowy, jakie płyną z niego korzyści i jak firmy mogą na tym zarobić.

Organizatorzy chyba po cichutku przyznają się do błędu w tym zakresie i planują "pewne reformy". Dajmy się wykazać.

Mam propozycję, może organizatorzy jeszcze w tym roku wykażą się elastycznością i nas czymś zaskoczą? Dla przykładu- specjalna oferta dla zainteresowanych studentów?
Trochę nie chce mi się wierzyć, że mając do dyspozycji tyle klubów w piłce nożnej, siatkówce, koszykówce czy piłce ręcznej nie znalazła się lepsza organizacja.

W mojej ocenie nagroda dla Lecha jak najbardziej się należy, chociaż rzeczywiście przyznanie jej samemu sobie może budzić pewne wątpliwości.Jacek P. edytował(a) ten post dnia 30.10.08 o godzinie 07:21

Następna dyskusja:

Knferencja Naukowa "VI Dni ...




Wyślij zaproszenie do