Temat: sponsoring a znajomości ? czy to możliwe..
w odpowiedziach poruszano temat oferty, w piśmie rozsyłanym do potencjalnych sponsorów pojawiał się tekst:
Jako klub – Sponsorowi możemy zaoferować :
• tytuł sponsora klubu,
• ekspozycję logo firmy na strojach piłkarskich,
• umieszczenie tablic reklamowych - banerów na stadionie,
• reklama umiejscowiona na środku boiska przed meczem i w przerwie meczu,
• umieszczenie logo firmy na materiałach drukowanych przez klub – bilety (na rundę wiosenną 2008 będzie przygotowana nowa seria), plakaty przedmeczowe,
• promocję Państwa marki w mediach klubowych (magazyn „Głos Sokoła” – dwutygodnik oraz oficjalna strona internetowa), jak również w prasie lokalnej,
• niezależna informacja o firmie na stronie e-serwis Aleksandrowa Łódzkiego ALemiasto.pl,
• możliwość organizowania pokazów,
• a także inne formy reklamy, zaproponowane przez Państwa.
By zachęcić potencjalnego sponsoringowca - kilka spostrzeżeń:
Dlaczego sponsoring poprzez Sport ?
• znudzenie formą reklamy tradycyjnej i jej skuteczne omijanie – szansa na alternatywę,
• sport jest uniwersalny, szeroko dostępny, oparty na rywalizacji, wywołuje silne emocje,
• wysoka skuteczność bazuje na identyfikacji kibiców z zawodnikiem, zespołem, sponsorem,
• pozwala zbudować unikalny wizerunek firmy poprzez przenoszenie pozytywnych cech
z klubu, sukcesu, wydarzenia na wyobrażenie o firmie.
Dlaczego Piłka Nożna ?
• najpopularniejsza dyscyplina sportowa na świecie,
• wzrastające zainteresowanie w Polsce dzięki organizacji euro 2012,
• różnorodność kanałów reklamowych – ekspozycja bezpośrednia, telewizja, prasa, Internet,
• szerokie spektrum odbiorów – możliwość dotarcia.
Czy można prócz tego zaoferować sponsorowi?
Można.. grupie sponsorskiej zaproponować spotkania - np. świąteczne, noworoczne, na rozpoczęcie sezonu, ale to zmierza to pewnych kosztów, a jak można narażać klub na kolejna koszta, skoro brakuje na podstawowe wydatki. PS. Piłkarzom - czyli pracownicy, wynagrodzenia są płacone na bieżąco! Czyli to już się chwali..