Temat: Marketing sportowy w lekkoatletyce

Poszukuję wszelkich informacji na temat marketingu sportowego w lekkoatletyce.
Chodzi mi głównie o to, czy w ogóle i jeśli tak, to jakie działania marketingowe podejmowane są w klubach lekkoatletycznych? Bo to, że lekkoatletyka to sport indywidualny - nikt nie zaprzeczy. Ale ciekawa jestem, jak funkcjonują kluby - jak wygląda w nich kwestia sponsoringu i czy firmy w ogóle zainteresowane są wspieraniem lekkoatletyki? Pomijam kwestie kilku najbardziej znanych i rozpoznawanych sportowców, którzy oczywiście swoich sponsorów posiadają.
Lekkoatletyka w Polsce w oczach przeciętnego człowieka, to tylko czasem jakiś medal na MŚ i Igrzyskach Olimpijskich. Nie ma świadomości funkcjonowanie jakichkolwiek klubów a zawodnicy, którzy nie są medalistami ważnych imprez na szczeblu wyższym niż krajowy są praktycznie nierozpoznawalni.

Czekam na wszelkie opinie i z góry jestem wdzięczna za jakiekolwiek informacje i materiały.

konto usunięte

Temat: Marketing sportowy w lekkoatletyce

Jak sama Pani zauważyła lekkoatletyka to sport indywidualny, więc z marketingowego i sponsoringowego punktu widzenia kluby lekkoatletyczne nie są ciekawe, bo brakuje tam podstawowej rzeczy, a mianowicie emocji związanych z rywalizacją. Nikt nie pasjonuje się rywalizacją klubów, zakładając w ogóle że wie o ich istnieniu, tylko trzyma kciuki za Nowaka czy Kowalskiego.

Szansę widziałbym w sponsorowaniu nie tyle klubu i jego osiągnięć co aktywności fizycznej dzieci i młodzieży. Taki wizerunek chciałbym "przetransferować" na swoją firmę i z takim argumentem wyszedłbym do sponsora.

Z tego co się orientuję klubów raczej nikt nie sponsoruje, sponsoruje się raczej wydarzenia, mitingi lekkoatletyczne. Gdyby jakiś klub podjął się organizacji takiego przedsięwzięcia, ze znalezieniem sponsora nie byłoby problemu.



Wyślij zaproszenie do