Jacek H.

Jacek H. Marketing Manager,
Grupa RMF

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

W Pulsie Biznesu z 7.11 pojawił się tekst traktujący o polityce cenowej polskich klubów piłkarskich. Co sądzicie ? Link do artykułu tutaj.Jacek H. edytował(a) ten post dnia 07.11.08 o godzinie 17:03
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Sądzę, że link nie działa :)
Ten jest OK: http://www.pb.pl/Default2.aspx?ArticleID=fa45c57a-a360...

Na temat samego artykułu wypowiem się cytatami:
"Dziś jedynym polskim klubem, którego kibice są gotowi zapłacić za bilety naprawdę spore pieniądze, jest Lech Poznań. (...) Jego firma przeanalizowała ceny biletów w ekstraklasie w Polsce i ośmiu krajach Europy Zachodniej. Z raportu wynika, że polscy kibice płacą ponad trzykrotnie mniej niż fani futbolu z Zachodu."

Jak wygląda infrastruktura stadionu w Poznaniu na tle infrastruktury innych stadionów? Tyle w temacie. Do teatru grożącego zawaleniem, za duże pieniądze nie przyjdzie nikt, nawet jak będą grali atrakcyjną premierę...
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

o ciekawy temat zalozyles...;-)

przed przeczytaniem tego artykulu juz mozna odpowiedziec sobie, ze w naszej rodzimej pilce ale i w innych dyscyplinach nie istnieje marketing i public relations wogole, sa oczywiscie namiastki tego jak i co mozna zrobic, sprzedac, zarobic...stara sie Lech Poznan i nie ukrywam ze z zadowoleniem patrze na poczynania klubu, jednak to co robia to i tak malo i kropla w morzu polskiego sportu...

w tym artykule i tak malo wskazano, potraktowano bardzo lajtowo, odniesiono sie glownie do polityki cenowej wejsciowek na mecze, a co z polityka transferowa, zasadnoscia zakupow i sprzedazy zawodnikow, realnym wydatkowaniem, planem kosztow, budzetowaniem, reklama, PR, nie wspomne o swiadomosci prawnej, stosowaniu prawa...ehhhh dlugo by gadac

pozdrawiam
Jacek H.

Jacek H. Marketing Manager,
Grupa RMF

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Arkadiusz Ż.:
Jak wygląda infrastruktura stadionu w Poznaniu na tle infrastruktury innych stadionów? Tyle w temacie. Do teatru grożącego zawaleniem, za duże pieniądze nie przyjdzie nikt, nawet jak będą grali atrakcyjną premierę...

Krótko mówiąc - teorie, statystyki i porównania nie po raz pierwszy zderzają się z naszą rzeczywistością :/ Też się zastanawiałem, dlaczego analitycy i autorzy artykułów takich jak ten w PB (ale i wielu innych) nie biorą pod uwagę np. lokalnych
uwarunkowań (infrastruktura, charakterystyka lokalnych społeczności i in.) lub je marginalizują. No i jeszce fundament - kwestia popytu i podaży...Jacek H. edytował(a) ten post dnia 07.11.08 o godzinie 21:11
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Znalazłoby się kilkanaście klubów ekstraklasy i I ligi, które zrobiłyby dobry biznes na obniżeniu cen o połowę i rozpoczęciu sprzedaży kiełbasek, przekąsek i napojów. Zwiedziłem parę stadionów ekstraklasy i chyba tylko na Lechu działa całkiem fajna gastronomia (ma to też swoje minusy, bo jak grillują na 4 trybunie to dym sprawia, że nie widać co sie dzieje na boisku).

A na Jagiellonii kiedyś były kiełbaski a ostatnio zniknęły.

Poza tym powinno się przywrócić pozwolenie na sprzedaż piwa na terenie stadionu (wiele lat temu chyba można było kupić piwko? poprawcie mnie jeśli się mylę:) I tak połowa kibiców siedzi na trybunach podchmielona lub po prostu "nawalona".

Przez żołądek do portfela:) Proste.Maciej Makuszewski edytował(a) ten post dnia 09.11.08 o godzinie 17:29
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Jacek H.:
Też się zastanawiałem, dlaczego analitycy i autorzy artykułów takich jak ten w PB (ale i wielu innych) nie biorą pod uwagę np. lokalnych
uwarunkowań (infrastruktura, charakterystyka lokalnych społeczności i in.) lub je marginalizują.

Napędzają ich wypowiedzi W.Szwocha z Deloitte o porównywalności PKB i ogromnym potencjale finansowym do wykorzystania. Tak jakbyśmy wszystko inne mieli porównywalne...
Maciej Makuszewski

Maciej Makuszewski Koordynator ds.
Marketingu i PR,
Ernst & Young

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Zadaniem dziennikarza jest pokazywać rzeczywistość w maksymalnie prosty sposób. Nie ma co się obrażać na panią redaktor, że napisała artykuł pod tezę (ukutą zresztą przez PRowca). Trzeba te wszystkie uwagi, które tu macie podesłać jej na maila.

Następnym razem będzie już lepiej:)Maciej Makuszewski edytował(a) ten post dnia 10.11.08 o godzinie 09:50
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Nie było.
Dziś artykuł we "Wproście": "Biznes skopany".
Lead do artykułu: "Inwestycja w piłkarski klub to komunikat: 'Jestem już tak bogaty, że stać mnie na wyrzucanie pieniędzy' ".

Jeżeli autor Sebastian Stodolak, który nic wspólnego ze sportem i marketingiem sportowym w życiu chyba nie miał, napisał owo dzieło na podstawie raportów finansowych i rozmów telefonicznych, których - jak w moim przypadku - nie autoryzował, mimo wyraźnej prośby, to mamy stek bzdur silących się na odkrywczość...

Przestrzegam.
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

dokladnie Arku a co on ma napisac...skad ma wziac wiedze, argumenty, lepiej napisac "cos" blizej nieokreslonego, cos co wywola tylko publiczny smiech albo zainteresowanie, bo przeciez polscy dziennikarze kochaja wspolniszczyc nasz rodzimy sport, czasem mam wrazenie ze tylko czekaja na jakies potkniecie, jak mamy sukcesy to nie pisze sie o tym tyle co o porazkach, nie gloryfikuje sukcesow, nie chwali nimi...ale jak cos nie wyjdzie...dopiero zaczyna sie lawina roznego rodzaju artykulow, a ilu wowczas znawcow na wierzch wyplywa ilu wszystko wiedzacych ;-)

jednak co prawda to prawda, ze marketingowo, PR-ko i prawnie polski sport lezy na lopatkach i kwiczy a najgorsze jest to ze te wszystkie skamienialosci, betony, granity, dziadki lesne czy malinowe ludki jak ich zwa, trzymaja sie tam caly czas i maja dobrze, a mlode, doswiadczone, wyksztalcone osoby nie maja szansy tam zaistniec poniewaz zabiora emeriten gang latwy i przyjemny kawalek chleba...a myslalem ze komuna padla w 1989...ehhh

pozdrawiam

Rafal

konto usunięte

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

prawda jest ze czasami i te 20 zł które trzeba zapłacić za obejrzenie meczu to już za dużo, już zaraz po przejściu przez bramkę czeka nas sprawdzenie przez niezbyt kulturalnych ochroniarzy, idziemy dalej, mimo iż zapłaciliśmy za bilet w miarę dobrym miejscu okazuje się ze nasze krzesełko jest zajęte, a przez to ze na mecz nie przyszliśmy godzinę wcześniejcały środek trybuny też jest już zajęty i musimy grzecznie zając miejsce gdzieś z boku z marna widocznością. Ok to już dotarliśmy do krzesełka, ale one jest tak brudne ze bez gazety czy reklamówki nie za bardzo można na nim usiąść, ale to akurat nie problem bo mecz i tak trzeba oglądać na stojąco. A już w czasie samego meczu możemy być świadkami jak 4 osiłków terroryzuje cały sektor zabierając młodszym szaliki, czapki itp. A jeżeli jeszcze pada deszcz i jest zimno to przeżycia mamy jeszcze lepsze. 20 zł za takie usługi? Nie no, ja już wole płacić abo w cyfrze i mieć święty spokój, a na stadionie pojawiam się bardzo sporadycznie.

Pragnę jeszcze zwrócić uwagę, ze nie poruszyłem kwestii samego poziomu naszych rodzimych rozgrywek w porównaniu z krajami o których pisze autor artykułu.

a tak z innej beczki to jakiś czas temu nowe władze Widzewa wprowadziły pewna "cywilizowaną" politykę cenową której jedynym owocem jest bardzo mierna frekwencja na stadionie.

pozdrawiam
BGBartosz G. edytował(a) ten post dnia 20.11.08 o godzinie 11:08
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

podpisuje sie pod tekstem Bartosza...nic dodac nic ujac

konto usunięte

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Bartosz G.:
A już w czasie samego meczu możemy być świadkami jak 4 osiłków terroryzuje cały sektor zabierając młodszym szaliki, czapki itp.
BGBartosz G. edytował(a) ten post dnia 20.11.08 o godzinie 11:08

Chciałbym zapytać czy przytoczone stwierdzenie to opis Twoich przeżyć czy wyobrażenia o tym jak wygląda przeciętne widowisko na polskim stadionie?
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

przeciez to norma na polskich stadionach...dziwne ze pytasz...moze nie na wszystkich, ale na wielu...wielu...wielu arenach sportowychRafał Małkiński edytował(a) ten post dnia 20.11.08 o godzinie 19:19

konto usunięte

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Marcin Dzedzej:
Bartosz G.:
A już w czasie samego meczu możemy być świadkami jak 4 osiłków terroryzuje cały sektor zabierając młodszym szaliki, czapki itp.
BGBartosz G. edytował(a) ten post dnia 20.11.08 o godzinie 11:08

Chciałbym zapytać czy przytoczone stwierdzenie to opis Twoich przeżyć czy wyobrażenia o tym jak wygląda przeciętne widowisko na polskim stadionie?

widziałem to na własne oczy, na trybunie siedziało spokojnie około 500-600 kibiców a czwórka "byków" terroryzowała ten tłum, ochrona widziała wszystko przez płot i zero reakcji.

pozdrawiam
BG

konto usunięte

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

na stadionie na którym bywam to nie jest norma stąd moje pytanie dyktowane jak najbardziej zdziwieniem
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

a na jakim stadionie bywasz moze poprostu napisz...Bartosz jak opisal ma inne doswiadczenia, ja jestem zwiazany z pilka nozna 25 lat, z czego 16 lat jako zawodowy pilkarz teraz od strony prawnej, marketingowej i PR moja firma uczestniczy w zyciu sportowym i nie ukrywam ze to co napisal Bartosz nie zdziwilo mnie, za to zdziwilo to ze nie spotkalo Ciebie cos takiego...

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

suma summarum jeżeli kluby chcą zarabiać więcej i przyciągać więcej kibiców pierwsze co muszą zrobić to znacząco poprawić standard oglądania meczy, kibica nie powinno traktować się jako potencjalnego zbója, kluby tez powinny zaoferować pewne usługi pozasportowe np gastronomia na poziomie (chociaż jakieś stoliki przy których można by zjeść kiełbaskę :) ) dobrym pomysłem jest tez ściągać byłe gwiazd drużyny które w przerwie w wyznaczonym miejscu rozdają autografy, rozmawiają z kibicami itp (podpatrzone w USA),zorganizowanie rozrywki podczas przerwy(zarówno dla starszych kibiców jak i dzieci). No i przede wszystkim trzeba przeszkolić ochronę. Jednak są sprawy których kluby same nie rozwiążą i chodzi mi tu o mentalność dość znacznej grupy kibiców którzy zachowują się wulgarnie i odbierają cała przyjemność oglądania meczu.

pozdrawiam
BG
Jacek H.

Jacek H. Marketing Manager,
Grupa RMF

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Bartosz G.:
suma summarum jeżeli kluby chcą zarabiać więcej i przyciągać więcej kibiców pierwsze co muszą zrobić to znacząco poprawić standard oglądania meczy, kibica nie powinno traktować się jako potencjalnego zbója, kluby tez powinny zaoferować pewne usługi pozasportowe...

Przede wszystkim - zapewnić bezpieczeństwo ! W Anglii (a wiemy jak tam kiedyś było) kibice zapytani o najważniejsze elementy, które skłaniają ich do przyjścia na stadion wymieniali przede wszystkim to, że czują się na nim bezpiecznie (oczywiście kwestie sportowe i infrastrukturalne też miały odpowiednie znaczenie). Sam system monitoringu nie wystarczy, tu trzeba zrobić o wiele więcej, nie tylko w dniu meczu ale i odpowiednimi działaniami public relations.

konto usunięte

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

Jacek H.:
Bartosz G.:
suma summarum jeżeli kluby chcą zarabiać więcej i przyciągać więcej kibiców pierwsze co muszą zrobić to znacząco poprawić standard oglądania meczy, kibica nie powinno traktować się jako potencjalnego zbója, kluby tez powinny zaoferować pewne usługi pozasportowe...

Przede wszystkim - zapewnić bezpieczeństwo ! W Anglii (a wiemy jak tam kiedyś było) kibice zapytani o najważniejsze elementy, które skłaniają ich do przyjścia na stadion wymieniali przede wszystkim to, że czują się na nim bezpiecznie (oczywiście kwestie sportowe i infrastrukturalne też miały odpowiednie znaczenie). Sam system monitoringu nie wystarczy, tu trzeba zrobić o wiele więcej, nie tylko w dniu meczu ale i odpowiednimi działaniami public relations.

no tak bezpieczeństwo przede wszystkim

pozdrawiam
BG
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Kluby piłkarskie nie potrafią zarabiać

najpierw musza sie nauczyc, ze Kibic = Klient, proste podejscie



Wyślij zaproszenie do