Adam Supranowicz Manager Sportu
Temat: WIELKOPOLSKIE FORUM KLUBÓW SPORTOWYCH
Szanowni Państwo,W imieniu organizatorów, patronów oraz partnerów mamy przyjemność zaprosić do udziału w I Wielkopolskim Forum Klubów Sportowych.
Forum poświęcone będzie aktualnym problemom lokalnych klubów sportowych na terenie Wielkopolski, ale także możliwościom i perspektywom rozwoju, które stoją przed nimi.
W odpowiedzi na trudną sytuację gospodarczą i ekonomiczną poruszane tematy dotyczyć będą nie tylko działań marketingowych, ale również finansów w klubie i kwestii prawnych.
Wierzymy, że I Wielkopolskie Forum Klubów Sportowych zainicjuje ważną debatę na temat rozwoju sportu w Wielkopolsce oraz da impuls do dalszego działania.
CHARAKTER WYDARZENIA:
Jednodniowe forum obejmujące prezentacje ekspertów, panele dyskusyjne oraz spotkania.
GRUPA DOCELOWA:
- Przedstawiciele klubów piłkarskich i sportowych
- Przedstawiciele Miejskich Ośrodków Sportu i Rekreacji
- Teoretycy oraz praktycy marketingu sportowego
- Przedstawiciele sponsorów
- Osoby zainteresowane poszerzeniem swojej wiedzy z zakresu marketingu sportowego
TEMATYKA:
Działalność klubów sportowych
Działania marketingowe i promocja
Finanse i Zarządzanie
Sponsoring lokalny i korporacyjny
MIEJSCE:
Aula Akademii Wychowania Fizycznego w Poznaniu
TERMIN:
28 sierpnia 2009r.
SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE:
http://wfks.pl
Celem I Wielkopolskiego Forum Klubów Sportowych jest przedstawienie rozwiązań, które będą pomocne przy planowaniu strategii efektywnego zarządzania lokalnymi klubami sportowymi zwłaszcza w dobie kryzysu gospodarczego.
Forum będzie zatem próbą odpowiedzi na większość pytań związanych z organizacją oraz prowadzeniem klubu sportowego. Zależy nam na tym, żeby zwrócić uwagę na aktualne problemy lokalnych klubów sportowych a zarazem uświadomić osobom działającym w branży jak wiele elementów składa się na sukces klubu sportowego.
I Wielkopolskie Forum Klubów Sportowych to przede wszystkim:
- bezpłatny dostęp do wiedzy i know-how z zakresu marketingu, sponsoringu, finansów, zarządzania i prawa
- prezentacja rozwiązań sprawdzonych w praktyce przez kluby sportowe
- stworzenie forum wymiany doświadczeń oraz nawiązania kontaktów
- spotkania z ekspertami, sponsorami oraz przedstawicielami samorządów
- szansa na zaprezentowanie potencjału lokalnych klubów dzięki obecności mediów
Uczestnicy Forum i zaproszeni goście to przede wszystkim prezesi, dyrektorzy klubów, sponsorzy, osoby odpowiedzialne za marketing, finanse i zarządzanie. Teoretycy oraz praktycy marketingu sportowego.
Wśród zaproszonych gości są przedstawiciele:
- Najwyższych władz Województwa Wielkopolskiego, miasta Poznania
- Około 200 klubów piłkarskich z Wielkopolski (piłki nożnej męskiej, piłki nożnej kobiecej, futsalu
- Około 130 klubów sportowych z Poznania i jego okolic
- Przedstawiciele klubów sportowych reprezentujących szeroką gamę
dyscyplin sportowych
- Przedstawiciele miast, gmin, powiatów
- Sponsorzy
- Osoby zainteresowane poszerzaniem swojej wiedzy z zakresu marketingu
sportowego
TEMATYKA:
- Aktualne problemy klubów sportowych w Wielkopolsce.
- Klub sportowy jako produkt marketingowy – teoria, a praktyka.
- Współpraca klubów sportowych z miastem i regionem
- Finansowanie klubów sportowych – środki budżetowe, komercyjne, dotacje i darowizny, kwestie prawne.
- Organizacje pożytku publicznego – 1%.
- Sponsoring korporacyjny – czyli jak rozmawiać z dużą firmą.
- Marketing - od czego zacząć, a czego unikać.
- Lokalna społeczność - zachodni model funkcjonowania klubu.
- Sponsoring lokalny – jak pozyskać i zatrzymać sponsora w klubie sportowym.
- Podstawa sukcesu – współpraca z kibicami.
POZDRAWIAM
ADAM SUPRANOWICZ
http://WFKS.PL
WFKS@SPORTWISE.PL