konto usunięte

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

Witam,
już na początku chciałbym podziękować, że zechcecie mi doradzić w problemie który w dzisiejszych czasach spędza sen z powiek niejednego działacza sportowego w Naszym ukochanym kraju ... dobry sponsor, a właściwie jego brak.
Nie będę opowiadał o szczegółach, bo musiałbym wrzucać tutaj całą ofertę sponsoringową. W skrócie napiszę, że jestem w zarządzie klubu piłki ręcznej kobiet, Nasza drużyna, KPR Jelenia Góra, gra w rozgrywkach Ekstraklasy kobiet, 1 ligi, a także na szczeblach praktycznie wszystkich roczników młodzieżowych. Jako Klub odnieśliśmy wiele sportowych sukcesów, między innymi medale Mistrzostw Polski, uczestnictwo w pucharach europejskich, Mistrzostwa Polski grup młodzieżowych, Nasze wychowanki grały i grają w reprezentacji Polski i Ukrainy. Dyscyplina jaką jest piłka ręczna, ma teraz ogromny popyt, głównie za sprawą Naszych szczypiornistów na czele z Bogdanem Wentą, sami odnotowaliśmy olbrzymi wzrost chętnych do gry i staramy się otwierać przed nimi drzwi do kariery, a przy tym liczymy na wyłowienie talentu. Niestety wiąże się to z większymi kosztami. Obecnie mamy 16-stu sponsorów, którzy regularnie wpłacają na konto klubowe różne sumy, co nas oczywiście niezmiernie cieszy, lecz potrzeby są niestety nadal niezaspokojone.
Niedawno postanowiłem utworzyć grupę sponsoringową, dla firm, instytucji i ludzi prywatnych, którzy chcieliby nam pomóc. Tutaj rodzi się moje pytanie: w jaki sposób zachęcić taką osobę, firmę, do wstąpienia do takiej grupy? Pomysł mój polega na znalezieniu minimum 20 firm, które wpłacały by na rzecz klubu po 1000zł miesięcznie. W zamian takie firmy otrzymywały by pełne pakiety sponsorskie, tj: darmowe karnety dla pracowników, możliwość reklamy swojej firmy na meczach, w formie banerów, reklamy audio, reklamy na oficjalnej stronie internetowej, plakatach informacyjnych o meczach, umieszczenie logo firmy na ściance brandingowej, reklamy na busach klubowych, możliwość uczestnictwa w imprezach integracyjnych, itp, ale także i to chyba jest najważniejsze, możliwość wspólnego działania w projekcie rozwoju klubu, począwszy od szkolenia dzieci, zdobywania przez nie doświadczenia, aż po sięgnięcia po medale.
Wydaje się to dość proste, ale w rzeczywistości nie jest. W jaki sposób rozpocząć rozmowę z przyszłym sponsorem, aby go nie zrazić i nie przestraszyć?

Zapraszam również do zapoznania się z materiałem promocyjnym Klubu: http://www.youtube.com/watch?v=4sF4-RKBMfs

Z góry serdecznie dziękujeMichał Matuszewski edytował(a) ten post dnia 01.04.10 o godzinie 01:17
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

Michał Matuszewski:
W jaki sposób rozpocząć rozmowę z przyszłym sponsorem, aby go nie zrazić i nie przestraszyć?

Nie dawać 20 sponsorom pełnego pakietu sponsorskiego, bo w tej sytuacji sponsoring Waszej drużyny mija się z celem (biznesowym).

konto usunięte

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

Ja wychodzę z założenia, że im oferta jest bardziej atrakcyjna dla sponsora, tym łatwiej osiągnę cel. Wydaje mi się że w przypadku sponsoringu sportowego, musimy dać o wiele więcej niż np. gazeta lokalna, TV, portale, za mniej. Umieszczenie baneru reklamowego na meczu, na stronie klubowej, na plakacie itd, nie ma granicy ilościowej, więc myślę, że to jest dobra karta przetargowa.
Chodzi mi głównie o pierwsze rozmowy w taką firmą.

Z doświadczenia wiem, że 99% rozmów telefonicznych, kończy się prośbą o wysłanie mailem oferty sponsoringowej i na tym kończy się kontakt. Ja zawsze staram się spotkać z kimś decyzyjnym z danej firmy i w tedy przedstawiać swoją ofertę.
W jaki sposób można skutecznie umówić się na spotkanie?
Jak rozpocząć rozmowę?
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

Michał Matuszewski:
Ja wychodzę z założenia, że im oferta jest bardziej atrakcyjna dla sponsora, tym łatwiej osiągnę cel. Wydaje mi się że w przypadku sponsoringu sportowego, musimy dać o wiele więcej niż np. gazeta lokalna, TV, portale, za mniej. Umieszczenie baneru reklamowego na meczu, na stronie klubowej, na plakacie itd, nie ma granicy ilościowej, więc myślę, że to jest dobra karta przetargowa.

I właśnie na tym polega Wasz błąd - więcej za mniej nie oznacza więcej reklam za mniejsze pieniądze. Efekt jednej reklamy w gąszczu 20-tu podobnych będzie znikomy. I sponsorzy zwykle mają tego świadomość.

konto usunięte

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

Być może masz racje, ale ostatnio spotkałem się z przypadkiem kiedy to potencjalny sponsor zapytał się mnie kto jeszcze wspiera klub i nie chodziło mu tu o konkurencje, czy też ilość reklamy na naszych meczach, ale chodziło mu o to czy działamy w dobrym kierunku i czy sobie radzimy z pozyskiwaniem sponsorów. Z rozmowy z nim, wynikło, że te 1000zł miesięcznie to tak na prawdę dla niego nie ma znaczenia, On chciał aby jego firma znalazła się doborowym towarzystwie, które pomaga piłce ręcznej w Jeleniej Górze. Po tym spotkaniu troszkę mnie olśniło i postanowiłem zrealizować tego typu projekt, czyli grupę sponsoringową.
Ale nadal nie chodzi tutaj o to o czym cały czas piszemy, chodzi o metody dotarcia do potencjalnego sponsora i pierwszą rozmowę, zainteresowanie go Naszym klubem.
Rafał Witkowski

Rafał Witkowski Prawo, Marketing,
Public Relations

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

niestety, ale podpisze sie pod slowami Arka, ciekawe jak zrealizujecie te same pakiety dla wielu sponsorow, poza tym powinny powstac pakiety sposnsorskie a nie czekanie na jalmuzne, na to musisz uwazac bo nikt nie potraktuje tego powazne,

konto usunięte

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

My się po prostu nie rozumiemy.
Takie pakiety mamy przygotowane, oczywiście standardowe rozdzielenie co i za ile, podział na grupy sponsorów (tytularnego, głównego, złotego, srebrnego, partnera, itd). Może jak Wam przedstawię tego typu ofertę, to będzie mi łatwiej wytłumaczyć: http://miszajg.wrzuta.pl/sr/f/14uQTG2DXnC/oferta_spons...

Mi chodzi o coś zupełnie inne zadanie. Cały czas chce się poradzić Was, bo wieżę, że jesteście doświadczeni w tej materii, jaki jest skuteczny sposób dotarcia do właściciela firmy, umówienie się z nim na spotkanie.Michał Matuszewski edytował(a) ten post dnia 02.04.10 o godzinie 09:33
Arkadiusz Ż.

Arkadiusz Ż. Ekspert ds.
komunikacji i
marketingu, project
manager pro...

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

Michał Matuszewski:
...jaki jest skuteczny sposób dotarcia do właściciela firmy, umówienie się z nim na spotkanie.

Zadzwoń z informacją, że masz dla niego ofertę zarobienia przez niego pieniędzy i umów się na spotkanie, a następnie dotrzymaj słowa. Ot co - nie odmówi, pytanie, czy masz dla niego taką ofertę...

konto usunięte

Temat: Sponsoring drużyny Ekstraklasy piłki ręcznej kobiet

W ten sposób, bardzo dosłowny, jeszcze nie próbowałem. Zobaczymy, na pewno dam znać co z tego wyszło.
Dzięki.



Wyślij zaproszenie do