Robert Słupik

Robert Słupik Fizjoterapeuta z
wykształcenia i
pasji. Mózg operacji
pt....

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

W związku z rozgrywanym wyścigiem Tour de France, na antenach TV emitowana jest reklamówka SKODY. Wg. mnie (osoby, która dość mocno siedzi w kolarstwie) oddaje ona emocje, walkę, atmosferę, itp. jakie towarzyszą koalrstwu - NIE TYLKO na TdF!!!

Jest kilka różnych wersji tych spotów reklamowych:
Skoda Tortour
Skoda Tortour
Skoda Tortour
Skoda Tortour

[edit: 16.07.2011]
POLSKA WERSJA!!!
http://www.youtube.com/watch?v=92MqNxZBpeg&feature=rel...
[/edit]

SPONSORING SKODA

a co Wy sądzicie o wykorzystywaniu kolarstwa do promocji marki? W Polsce jest to jednak "niszowy" sport. Czasy świetności ma za sobą. Wszyscy w środowisku czekają na sukcesy Polaków! Jaką wartość ma ten sport? Ma jakiś potencjał?

Marketing poprzez sport to nie tylko OKLEPANE dyscypliny i twarze z 1 stron gazet. To także czyste emocje... Milion razy lepsza taka reklama która "żyje" niż np. czytanie powołanych do kadry F. Smudy, czy załatwianie korzystniejszego oprocentowania przez J. Kowalczyk ;]Robert Słupik edytował(a) ten post dnia 16.07.11 o godzinie 11:47
Robert Słupik

Robert Słupik Fizjoterapeuta z
wykształcenia i
pasji. Mózg operacji
pt....

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

Kolejne przykłady jak można wypromować markę / miasto dzięki kolarstwu...

PROMO KINOWE
Promo PL

PREZENTACJA [short]
Prezentacja Trasy i miast

PREZENTACJA [long]
Prezentacja trasy

Do tego masa RELACJI LIVE podczas imprezy!!!

TdP to kolarska LIGA MISTRZÓW. Mnóstwo kibiców na tresie, starcie oraz mecie każdego z etapów. Miliony widzów przed TV (także podczas emocji promo przy okazji Tour de France - na antenie m.in. EUROSPORTU!!!).

Jest też sporo mniejszych imprez, ale tylko TdP stawia (NIESTETY, szkoda żę tylko LANG Team to rozumie) na mega promocję - są tego efekty. Reszta imprez / grup kolarskich nie stać lub nie chcą się promować... A kolarstwo to na prawdę ciekawy temat do promocji ;)

Prezentacje, mapy, materiał prasowe, etc. wszędzie wymieniane są nazwy miast - MEGA promocja. A jednak niechęć niektórych miast do organizacji TdP jest przerażająca... Bo trzeba wyłożyć dużo kasy i się zaangażować w organizację...

Można wspierać wiele mniejszych inicjatyw, także tych amatorskich... Pole działania jest ogromne i prawie, że nie zagospodarowane przez firmy spoza świat kolarskiego. Podając przykłady z "góry" widać, że sponsorami kolarstwa są różne firmy, z różnych gałęzi biznesu.

Sponsorzy kolarstwa na Świecie (teamów i imprez - byli i obecni)
- saunier duval (kotły, solary, klimatyzatory, itd.)
- cofidis (kredyty)
- Crédit Agricole, saxo bank, rabobank (banki)
- CSC
- Garmin (elektronika)
- Discovery Chanel (telewizja)
- US Post (poczta)
- Liberty Seguros (ubezpieczenia i reasekuracja)
- Skoda, Fiat (prod. samochodów)
- Vacansoleil

W Polsce (teamów i imprez - byli i obecni)
- BGŻ (bank)
- CCC (prod. obuwia)
- AKTIO Group (grupa inwestycyjna)
- Mostostal (budowlana)
- DHL (kurier)
- Hellena, hoop, Dobrawa (napoje)
- KGHM
- Pol-Mieź Trans
- PSB (składy budowlane)
- Intel
- Bolmet
- Skandia
- Plus
- Vacansoleil
- Skoda, Fiat

(pomijając już firmy typowe dla branży kolarskiej - producentów, importerów i dystrybutorów sprzętu kolarskiego)

itp, itd. etc. wszystkie w/w przykłady pokazują, że firma z każdej gałęzi biznesu może zaistnieć w świadomości kibiców kolarskich i nie tylko... Trzeba tylko trafić na taki klub bądź organizatorów imprezy którzy chętnie wychodzą do ludzi, a nie kiszą się we własnym sosie...

Z doświadczenia mogę powiedzieć, że niestety kolarski świat może liczyć tylko na pasjonatów... Niestety! Wierzę, że kiedyś się to zmieni ;)

a tymczasem robię swoje i zapraszam na
Naszosie.pl oraz Kolarstwo.rybnik.pl

Pozdrower!Robert Słupik edytował(a) ten post dnia 09.07.11 o godzinie 19:13

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

zbieram się od kilku dni, żeby coś napisać... ale cały czas w biegu.. jutro Radom, potem Warszawa... czuje się prawie jak na Tour de Pologne ;)

a tak poważnie z chęcią podyskutuję, bo o ile Skoda i Tour de France - rewelacja jak dla mnie, tak promocja miast poprzez sport... rzecz dyskusyjna, o ile marketingiem sportowym (dosłownie w specjalizacji) się nie zajmowałem, tak w tzw. szeroko rozumianym marketingu terytorialnym (samorządowym) 4 lata spędziłem...

zasadnicze pytania:
1) o co walczą, starają się miasta, gminy? (podejdźmy do tego dosłownie marketingowo)
2) co może dać sport miastom, gminom, ogólnie samorządom w realizacji tego co w pytaniu powyżej?
3) czy innymi sposobami nie zrobi się tego taniej (w samorządzie)?

a swoją drogą w nawiązaniu do linków Roberta polecam również:

1) kolarstwo, wyczynówka rowerowa i Joanna Jabłczyńska:

http://www.youtube.com/watch?v=qmX3wdKkwzo&feature=you...

2) Maja Włoszczowska rowerowa wyczynówka i CCC

http://www.youtube.com/watch?v=D7WYtihRgqkBartek - Głowacki edytował(a) ten post dnia 11.07.11 o godzinie 23:55
Robert Słupik

Robert Słupik Fizjoterapeuta z
wykształcenia i
pasji. Mózg operacji
pt....

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

Bartek - Głowacki:
zasadnicze pytania:
1) o co walczą, starają się miasta, gminy? (podejdźmy do tego dosłownie marketingowo)
2) co może dać sport miastom, gminom, ogólnie samorządom w realizacji tego co w pytaniu powyżej?
3) czy innymi sposobami nie zrobi się tego taniej (w samorządzie)?

Bartku problem polega na tym, że u nas BRAK pomysłów na wykorzystanie takich imprez na promocję miast / regionów, itd. Lepiej wydrukować 500 tys ulotek, folderów, katalogów, zrobić 100 tys baloników i stać na targach i "promować się" ;]
Patrz np. włoski region TRENTINO jak się promował na Tour de Pologne w zeszłym roku. Na pewno ta promocja nie była na takim poziomie jak PLUS, TAURON, SKANDIA, itp.

Taka impreza to wyjście do potencjalnych odbiorców, a nie czekanie aż oni sami przyjdą np. na w/w targi...

Ciężko tak w kilku słowach streścić wszystko, a nie chce tutaj zalewać ludzi toną tekstu.

ad. 1 i 2
Nie wiem co wg. Ciebie oznacza "dosłownie marketingowo", ale na moje laickie oko można wymienić m.in.:
- wzrost popularności miasta / regionu jako takiego przez które przebiega trasa wyścigu.
- promocja ciekawych miejsc / uzdrowisk / terenów rekreacyjnych. (np. Terma Bukowina Tatrz. - Tour de Pologne)
- promocja miasta / regionu jako miejsca AKTYWNEGO, a nie PASYWNEGO. Tzn. takiego gdzie coś się dzieje, gdzie samorząd chce działać w sposób kreatywny!
- promocja walorów turystycznych - krajobrazowych (gł. dot gór, choć nie tylko)gdzie może zjechać masa kolarzy [np. tereny Beskidu Śl. / Żywieckiego gdzie jechał TdP cieszą się jeszcze większym zainteresowaniem kolarzy amatorów. Drugim przykładem okolice Zębu i Gliczarowa] to się przekłada na wzrost turystyki kolarskiej... a na prawdę "szoszonów" w Polsce jest sporo!!!

ad. 3
Patrząc na taki Rybnik, gdzie miasto wywala w błoto ok 500 tys zł na podupadający żużel, drugie tyle na cienki kosz kobiet i trzecie tyle na piłkę nożna (ostatnio awans do II ligi) można zapytać jak przez takie coś wypromować miasto?! Żużel oraz kosz są raczej powodem drwin, wstydu... "Odwróć tabele Rybnik na czele" ;|

Włodarze miasta chwalą się wyjazdami na targi, ale co ona nam dają?! Ani nie przyciąga to inwestorów, turystów, ani niczego pozytywnego to nie wnosi...

Jednak warto poszukać czegoś nowego, czegoś innego, czegoś nieszablonowego. W samorządach raczej króluje przekonanie, że "zawsze tak robiliśmy było dobrze, więc dlaczego coś zmieniać...". No i promocja miasta opiera się na folderach, bilboardach (u nas była akcja z nimi w sąsiednich miastach - po co?!?!) i innych pierdołach. :| A jesli sport to wszędobylska piłka nożna lub pozostałe "oklepane" dyscypliny.

Jakby ktoś był na porządnej imprezie kolarskiej typu "Szlakiem Grodów Piastowskich", "MP w kolarstwie szosowym w Złotoryi", "Wyścig o Złoty Pierścień Krakowa", itp. to widziałby że NIE JEST to sport którym nikt się nie interesuje... Na wyścigach kolarskich nie ma pseudokibiców, nie ma burd... Za to przychodzą rodziny z dziećmi i oglądają zmagania kolarzy...

A jak pokazuje "Złoty Pierścień" w Krakowie, kryterium na krakowskim rynku może skutecznie promować wiele treści i być czymś ciekawym co może miasto zaproponować mieszkańcom, turystom, itd.

W tym roku Kraków BARDZO MOCNO stawia na kolarstwo, a to za sprawą:
- Kryterium o Złoty Pierścień Krakowa (2011-06-15)
- Tour de Pologne (ostatni etap Kraków - Kraków) (2011-08-06)
- SKANDIA Maraton Lang Team KRAKÓW 2011 (2011-05-14)
- Powerade Suzuki MTB Marathon - Kraków (2011-08-28)

ponadto region małopolski ma 2 duże międzynarodowe imprezy.
- Małopolski Wyścig Górski
- Karpacki Wyścig Kurierów (PL - SK)

Z tym, że te 2 w/w imprezy raczej nie są zbytnio rozpropagowane.

Wg. mnie bardziej kreatywnym i skutecznym sposobem na promocję jest konkretne działanie, z którego zostają wspomnienia, fotografie, nagrody, itp. Impreza która żyje, która przyciągnie za rok, za dwa, za trzy tych samych i kolejnych ludzi. Targi, broszury, ulotki, foldery, baloniki, bilboardy są TAK OKLEPANYM sposobem na promocję, że szkoda gadać. W sporcie ogólnie jako takim są emocje, wyzwania, rywalizacja... w rekreacji jest przyjemność i czynny udział ludzi z zewnątrz. Ba nawet imprezy kulturalne są magnesem, który przyciąga zainteresowanie nowych osób. Grunt robić to z głową, pomysłem, ciekawie... a nie robić, żeby tylko było...

Takim anty przykładem promocji był koncert Brayana Adamsa w Rybniku. Gwiazda może i była, teraz nie przyciąga tłumów... A miasto szczyciło się, że jedyny koncert w Polsce, że będzie mnóstwo sympatyków Adamsa, że wypromuje Rybnik, itd. Koncert lekko nie wypalił. Przybyło chyba o 1/2 mniej osób niż zakładano. Miasto budowało mnóstwo dodatkowych parkingów, ściągnięto masę policjantów z województwa i w większości okazało się to NIEPOTRZEBNE... A sam koncert jakoś nie przyniósł wielkich korzyści dla miasta...

Po prostu TRZEBA MIEĆ POMYSŁ na promocję no i trochę kasy. Nie od dziś wiadomo, że nie jest dobrze z merytorycznym wydatkowaniem publicznych pieniędzy. Często można zrobić coś tańszym kosztem, a skuteczniej. LANG TEAM jest wręcz idealnym przykładem firmy, która wręcz do perfekcji opanowała promocję kolarstwa / sportu! Niby "mało" osób interesuje się kolarstwem, a jednak MAAAAAAAASA ludu przychodzi podziwiać kolarzy! Przypadek?! Fakt, że słabym punktem jest relacja TV... TVP w ogóle nie potrafi relacjonować kolarstwa, dziennikarze NIE ZNAJĄ się na tym sporcie (o zgrozo za taką kasę, którą płaci p. Czesław naszej kochanej TVP). Jak kolarstwo i TV w Polsce to TYLKO EUROSPORT, a za mikrofonem panowie T. Jaroński i K. Wyrzykowski!!!

ps. nie lubię dyskutować w piśmie, wolę w 4 oczy :P Lepiej mi wychodzi dyskusja LIVE niż pisana...;/ Także sorry za niedomówienia, skróty myślowe, itd.

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

Robert Słupik:
Bartek - Głowacki:
zasadnicze pytania:
1) o co walczą, starają się miasta, gminy? (podejdźmy do tego dosłownie marketingowo)
2) co może dać sport miastom, gminom, ogólnie samorządom w realizacji tego co w pytaniu powyżej?
3) czy innymi sposobami nie zrobi się tego taniej (w samorządzie)?


już wyjaśniam o co mi chodziło, a przynajmniej ja tak widzę:

AD 1) samorządy walczą przede wszystkim o:


- inwestorów (miejsca pracy - podatki - PIT, podatki - CIT, prestiż do ściągnięcia innych),
- nowych mieszkańców (podatki - PIT),
- turystów (pieniądze zostawione w lokalnym biznesie, potem trafiające do budżetu danego samorządu, miejsca pracy - podatek - PIT, podatek - CIT)
- reelekcję władz samorządowych (jednym z celów władzy jest utrzymanie władzy ;-) ) - czyli walka o głosy mieszkańców poprzez organizację różnego rodzaju imprez, rozbudowę infrastruktury, ogólnie "by żyło się lepiej"
- realizację misji, wizji, realizacja idei, realizacja zapisów ustawy samorządowej itd itp (ale to jest miękkie, a nie twarde i prawie zawsze schodzi na trzeci plan)

AD 2) co może dać sport miastom, gminom, ogólnie samorządom w realizacji tego co w pytaniu powyżej?

i własnie do których elementów pasuje sport?

- do walki o reelekcję w wyborach samorządowych - dzieje się, ludzie widzą i biorą udział biernie lub aktywnie w sporcie (ale bardziej masowa i ukochana w Polsce jest piłka nożna, mimo kiepskich wyników) - co ma przełożyć się na wynik w wyborach (władza jest m.in. po to aby ją utrzymać, być ponownie wybranym ;))
- i jak dla mnie (w czym zgodzę się z Robertem) dodać można do promocji w celu uzupełnienia działań mających na celu pozyskania INWESTORÓW, NOWYCH MIESZKAŃCÓW, TURYSTÓW , ale uszczegółowię... świetny przykład Roberta jeśli chodzi o Tour de France i markę Skoda - dla mnie bomba!, a w przypadku samorządów dla mnie to też te emocje, które budzi sport, a jak są do tego jeszcze wyniki to materiał do działań promocyjnych jest, ALE i TU UWAGA: samorządy NIE POTRAFIĄ (w zdecydowanej i przytłaczającej większości) wykorzystać tych emocji
(dobre przykłady podał mi kolega dziennikarz, z którym współpracuję... Żyrardów moje rodzinne miasto i np.: Mistrzynie Polski w Koszykówkę - kadetki U-16 - sprawa świeża sprzed kilku tygodni i co? i samorząd poza info na stronie www nic więcej nie zrobił, a gotowe informacje prasowe wraz ze zdjęciami trafiają do mnie z drugiego krańca Polski od firmy, która jest sponsorem) itd itp, takich przykładów jest więcej i nie tylko w jednym czy drugim samorządzie

AD 3) czy innymi sposobami nie zrobi się tego taniej (w samorządzie)?

i tutaj mogę dyskutować, szum i zamieszanie wokół czegoś jesteśmy w stanie nawet wywołać taniej, większość materiałów promocyjnych samorządów (często z nimi współpracuję, ba! nawet pierwsze 4 lata zawodowe to praca w samorządzie w promocji i eventach), jest chybiona, bez pomysłu, nic nie wnosi, nie wiadomo do kogo jest skierowana, rzadko zajmują sie tym osoby która mają wiedze na ten temat lub jeszcze motywacje do działania... mało komu się chce... niestety...

dla kolejnego przykładu czy 250 tys. zł na kolarstwo szosowe (i halowe) w miejscowości do 40 tys. mieszkańców to mało czy dużo? a poza tym czy ktoś będzie miał pomysł na wykorzystanie ewentualnych sukcesów młodzików i nieco starszych do promocji miasta? skoro często przez osoby związane z kolarstwem często wymienienie nazwiska kolarza, który osiągnął sukces (i wspomnienie, z której z pośród kilku tysięcy miejscowości w kraju pochodzi) jest ich zdaniem PROMOCJĄ MIASTA!!!! argh

ps. fajnie się z Robertem dyskutuje, rozmawia, jeszcze muszę się odnieść do kilku jego wątków, ale czy w grupie na GL - MARKETING SPORTOWY / SPONSORING SPORTOWY, gdzie jest ponad 900 osób tylko dwie osoby dyskutują w takim temacie? ;-) - to już dziwne... ;-)Bartek - Głowacki edytował(a) ten post dnia 22.07.11 o godzinie 12:15
Robert Słupik

Robert Słupik Fizjoterapeuta z
wykształcenia i
pasji. Mózg operacji
pt....

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

Bartku za jakiś czas odniosę się do Twojej wypowiedzi, bo przyznam że jest nad czym myśleć ;)

A teraz pragnę zaproponować arcyciekawą lekturę artykułu nt. biznesu na rowerach!


"Co łączy Hutę Częstochowa i gdańskie wodociągi z Tour de France"

Kończący się dziś najsławniejszy wyścig kolarski to nie tylko wielkie emocje ale też olbrzymie pieniądze. Warto więc przyjrzeć się kto stoi za najbardziej znanymi zespołami, których ściganie się na ekranach telewizorów obserwują miliony widzów na całym świecie
Hutnictwo stali, operatorzy telefonii komórkowej, producent podłóg, banki – to tylko niektóre branże, których przedstawiciele sponsorują grupy kolarskie startujące w tegorocznym Tour de France
źródło: AFP
Hutnictwo stali, operatorzy telefonii komórkowej, producent podłóg, banki – to tylko niektóre branże, których przedstawiciele sponsorują grupy kolarskie startujące w tegorocznym Tour de France

Hutnictwo stali, operatorzy telefonii komórkowej, producent podłóg, banki – to tylko niektóre branże, których przedstawiciele sponsorują grupy kolarskie startujące w tegorocznym Tour de France. Dwadzieścia dwa teamy walczą nie tylko o laury dla czołowych kolarzy każdej z grup, ale przede wszystkim o jak największą ekspozycję w mediach podczas tego największego kolarskiego święta. Żaden inny wieloetapowy wyścig nie równa się bogactwem tradycji z Wielka Pętlą, jak popularnie nazywany jest wyścig dookoła Francji. Badania zlecone przez grupę kolarską HTC-Highroad pokazują, że w 2010 r. łączna wartość ekspozycji tego zespołu w mediach dzięki zawodom wyniosła 214 mln dolarów, w tym podczas Tour de France – 111 mln dol. (pozostałe wyścigi kolarskie – 46 mln dol.). Tylko w 2010 roku koszulkę kolarską innego teamu Quick-Step zamówiło 800 tys. ludzi, a w konkursie zorganizowanym na czas Wielkiej Pętli z samej Europy uczestniczyło ponad 2,7 mln internautów. W zdecydowanej większości nazwy zespołów informują o tytularnych sponsorach poszczególnych grup. W tym wypadku mamy do czynienia z bardzo szerokim wachlarzem branż i w zasadzie do nielicznych należą te, które mają więcej niż jednego przedstawiciela.

Wśród sponsorów są przedstawiciele:

* sektora bankowego - holenderski Rabobank (obecny w Tour de France nieprzerwanie od 1984 r.), a także Saxo Bank – internetowy bank inwestycyjny z Danii (od 2008 r. w TdF; wcześniej pod nazwą CSC Saxo Bank);

* branży hazardowej - belgijskie Lotto (w TdF nieprzerwanie od 1985 r.) i francuska La Franćaise des Jeux (nieprzerwanie od 1997 r.);

* producentów rowerów i ram: amerykańskie Trek (na rowerach tej marki wygrywał Lance Armstrong, a także dwa z trzech zwycięstw odniósł Alberto Contador) i Cannondale (na rowerze tej marki Contador wygrał w ub. r. po raz trzeci), kanadyjska firma Cervélo (producent ram do rowerów szosowych) i szwajcarski BMC (Bicycle Manufacturing Company); do tego należy dodać wszystkich liczących się producentów sprzętu i akcesoriów rowerowych z Shimano na czele, które szerokim frontem wspierają wszystkie grupy, choć nie należą do sponsorów tytularnych;

* przemysłu ciężkiego i wydobywczego: firmy z tego sektora to główni sponsorzy rosyjskiego zespołu Katiusza i włoskiego Lampre-ISD. W pierwszym wypadku głównymi sponsorami są – związane z poszukiwaniem, wydobyciem i transportem gazu ziemnego – Gazprom, holding Itera oraz Transnieft, a także – związane z przemysłem zbrojeniowym – holding Rostechnologii i Nowikombank. Od 1991 r. w TdF obecna jest firma Lampre produkująca stal wstępnie powlekaną. Od tego roku Lampre wspiera ukraiński ISD (Przemysłowy Związek Donbasu), który jest właścicielem 5 hut, w tym Huty Częstochowa.

*branży rolnej: DCM to belgijski producent nawozów i francuski producent żywności z soi Sojasun (obie debiutują w roli sponsorów tytularnych zespołów w TdF);

*telekomówi i branży IT: Movistar – hiszpański operator działający na Płw. Iberyjskim i w niemal całej Ameryce Pd. (po raz pierwszy w TdF); HTC – producent telefonów komórkowych z Tajwanu (od 2009 r.); Euskaltel – baskijski operator komórkowy (od 1998 r.); Garmin – amerykańska firma branży elektronicznej i IT, znana z produkcji odbiorników GPS (od 2008 r.); Sungard – mająca siedzibę w USA firma dostarczająca oprogramowanie instytucjom oświatowym, sektorowi publicznemu i branży usług finansowych (debiut w TdF);

*branży turystycznej: francuska wypożyczalnia samochodów Europcar (debiut w roli sponsora tytularnego; zastąpił w tym charakterze grupę Bouygue) oraz holenderska firma Vacansoleil organizująca – jak głosi jej hasło reklamowe – luksusowe wakacje na kempingach (także debiut w TdF);

*towarzystw ubezpieczeń i firm finansowych: francuskie AG2R La Mondiale (ubezpieczenia; od 2006 w TdF) oraz Cofidis (kredyty konsumenckie; spółka zależna francuskiego odpowiednika SKOK – grupy Crédit Mutuel-CIC; w TdF z przerwami od 1997 r.);

Branżę medialną reprezentuje przeżywająca kłopoty News Corporation – główny udziałowiec (39 proc.) BSkyB, który jest tytularnym sponsorem grupy Sky. Producent podłóg, parkietu i paneli podłogowych, belgijski Quick-Step jest obecny w Tourze od 2003 r., a Radioshack to amerykańska sieć sklepów ze sprzętem elektronicznym, którą do sponsorowania zawodowej grupy kolarskiej namówił Lance Armstrong. Francuska grupa Saur, której polski oddział m.in. zarządza wodociągami w Gdańsku, zajmuje się m.in. gospodarką wodną i odpadami oraz inżynierią. I wreszcie ostatnia, ale z polskiego punktu widzenia jedna z ważniejszych, grupa Liquigas. W zespole sponsorowanym przez największego we Włoszech dystrybutora gazu LPG jedzie trzech Polskich kolarzy: Sylwester Szmyd, który po raz trzeci startuje w Tourze oraz debiutanci Maciej Paterski i Maciej Bodnar. Pozostają jeszcze dwie spółki menedżerskie: Highroad i Leopard oraz kazachska Samruk-Kazyna sponsorująca grupę Astana. To holding, który w imieniu państwa kontroluje blisko 20 najważniejszych spółek Kazachstanu, począwszy od gazowego KazMunayGaz, poprzez koleje, lotniska oraz instytucje finansowe, na poczcie skończywszy. Władze hiszpańskiej części Kraju Basków to z kolei najważniejszy obok spółki Euskaltel sponsor grupy Euskadi.

W czasie Tour de France gra toczy się przede wszystkim o prestiż, rozgłos i rozpoznawalność marki. Minimalny budżet zespołu startującego w Tourze to 6 – 6,5 mln euro. W ub. roku największymi środkami, w wysokości 15 mln euro, dysponował zespół HTC (startujący wówczas pod nazwą HTC-Columbia). Dalej były Sky (11 mln euro) oraz Astana, Katiusza, Rabobank i Radioshack (wszystkie po 10 mln euro). W tym roku zainwestowane kwoty są na zbliżonym poziomie. Nagrody, choć sowite i z roku na rok coraz wyższe, oczywiście nie pokrywają tych wydatków.

Zwycięzca wyścigu otrzyma 450 tys. euro; tryumfator każdego etapu dostaje 8 tys. euro, a najlepszy zespół 50 tys. Oczywiście nagradzani są nie tylko zwycięzcy. – Sponsorowanie kolarstwa jest tańsze niż np. piłki nożnej, a przynosi znakomite wyniki –mówi Philiep Caryn z departamentu komunikacji firmy Quick-Step. Kasper Elbjorn z Saxo Banku dodaje zaś, że gdyby na giełdzie można było obracać kolarskimi akcjami, Saxo Bank byłby pierwszym, który by je kupił. – Zwycięstwo choćby etapu w Tour de France ma wartość znacznie większą od środków, które trzeba wydać, by stało się faktem – mówi Jesus Aizkorbe z grupy Euskaltel-Euskadi.


źródło: Rzeczpospolita
ORYGINALNY TEKST
Robert Słupik edytował(a) ten post dnia 24.07.11 o godzinie 12:23
Robert Słupik

Robert Słupik Fizjoterapeuta z
wykształcenia i
pasji. Mózg operacji
pt....

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

Tak na szybko, tylko kolejny przykład wykorzystania kolarstwa w reklamie...

ORANGE [2011]
http://www.youtube.com/watch?v=vmK2qwJNGvQ&feature=pla...

COKE [lata 80te]
http://www.youtube.com/watch?v=VL3j7Ru0oYM&feature=you...
Robert Słupik

Robert Słupik Fizjoterapeuta z
wykształcenia i
pasji. Mózg operacji
pt....

Temat: Kolarstwo sposobem na promocję marki.

Tak na szybko, tylko kolejny przykład wykorzystania kolarstwa w reklamie...

ORANGE [2011]
http://www.youtube.com/watch?v=vmK2qwJNGvQ&feature=pla...

COKE [lata 80te]
http://www.youtube.com/watch?v=VL3j7Ru0oYM&feature=you...

Następna dyskusja:

Arena Marki - nowy produkt ...




Wyślij zaproszenie do