Andrzej
Karwowski
Prezes INK
Communication Sp. z
o.o.
Temat: Czy referencje działają?
Czy referencje działają? Wystarczy włączyć telewizor, co drugi bank, koncern samochodowy, czy producent z branży FMCG bazuje na rekomendacji. W tym celu koncerny zatrudniają celebrytów, ale produkują także testymoniale z udziałem "zwykłych ludzi", którzy coś tam polecają. Takie reklamowe narzędzie w świecie b2c sprawdza się od lat. Działa, pomimo tego, że odbiorcy reklam zdają sobie sprawę, że bohater spotu jest tylko aktorem, który mówi tylko to co zostało zapisane w scenariuszu. Widzowie zdają sobie sprawę także z tego, że to komunikat opłacony przez reklamodawcę, a więc nieszczery.Dlaczego zatem rezygnować z tego skutecznego narzędzia w branży btb? Zwłaszcza, że w tym przypadku przekaz nie mus być opłacony, a więc jest znacznie tańszy i bardziej wiarygodny? Niemożliwe? Przeciwnie - kiedy w rolę celebryty wcieli się Twój prawdziwy klient masz stuprocentową gwarancję skuteczności przekazu. Marketing referencyjny to doskonały sposób na wykorzystanie Twoich klientów w roli ambasadorów, dzięki którym rośnie sprzedaż Twojej firmy. Ten blog służy poszerzaniu wiedzy w tym zakresie...