Andrzej Karwowski

Andrzej Karwowski Prezes INK
Communication Sp. z
o.o.

Temat: Czy referencje działają?

Czy referencje działają? Wystarczy włączyć telewizor, co drugi bank, koncern samochodowy, czy producent z branży FMCG bazuje na rekomendacji. W tym celu koncerny zatrudniają celebrytów, ale produkują także testymoniale z udziałem "zwykłych ludzi", którzy coś tam polecają. Takie reklamowe narzędzie w świecie b2c sprawdza się od lat. Działa, pomimo tego, że odbiorcy reklam zdają sobie sprawę, że bohater spotu jest tylko aktorem, który mówi tylko to co zostało zapisane w scenariuszu. Widzowie zdają sobie sprawę także z tego, że to komunikat opłacony przez reklamodawcę, a więc nieszczery.


Dlaczego zatem rezygnować z tego skutecznego narzędzia w branży btb? Zwłaszcza, że w tym przypadku przekaz nie mus być opłacony, a więc jest znacznie tańszy i bardziej wiarygodny? Niemożliwe? Przeciwnie - kiedy w rolę celebryty wcieli się Twój prawdziwy klient masz stuprocentową gwarancję skuteczności przekazu. Marketing referencyjny to doskonały sposób na wykorzystanie Twoich klientów w roli ambasadorów, dzięki którym rośnie sprzedaż Twojej firmy. Ten blog służy poszerzaniu wiedzy w tym zakresie...
Michał Zawada

Michał Zawada Experienced Manager
with a demonstrated
history of workin...

Temat: Czy referencje działają?

Panie Andrzeju, brzmi to interesująco. Rozumiem, że wykraczamy poza obsadzenie w ramki wydrukowanych, sztampowych rekomendacji zadowolonego klienta?

konto usunięte

Temat: Czy referencje działają?

Czas korzystania z marketingu referencyjnego realizowanego poprzez TV & celebrytów, Goździkowe, testimoniale itp to działania które jeszcze działają ale raczej bym spodziewał że właśnie teraz przeżywamy największy boom. Nadchodzi czas na marketing referencyjny bardziej zaawansowany i realizowany dużo bliżej konsumenta - od profesjonalnego szeptania na forach, właściwe i pełne wykorzystywanie trend setterów (dobrze dobranych do specyfiki produktu) a skończywszy na używaniu fanów, zwolenników, klientów i/lub testerów danego produktu / idei czy usługi... To zaczyna być prawdziwym wyzwaniem...
Andrzej Karwowski

Andrzej Karwowski Prezes INK
Communication Sp. z
o.o.

Temat: Czy referencje działają?

Michał Zawada:
Panie Andrzeju, brzmi to interesująco. Rozumiem, że wykraczamy poza obsadzenie w ramki wydrukowanych, sztampowych rekomendacji zadowolonego klienta?

Panie Michale, zdecydowanie tak. Z rekomendacjami jest tak jak z wieloma rzeczami w życiu. Znajdą sie tacy, dla których temat referencji kończy się na oprawieniu w ramki listu rekomendacyjnego. I dobrze, tak długo jak ta forma będzie przynosić wymierne korzyści, pomagać w pozyskiwaniu nowych klientów, budowaniu świadomości marki i produktu, to czemu nie. Referencje dają jednak znacznie większe możliwości. Ludzie od zawsze polegali na opiniach innych ludzi, to mechanizm znany od wieków, który jeżeli tylko nie pozbawimy go jego głównego waloru, jakim jest wiarygodność, stanowi bardzo mocny przekaz marketingowy. Własnie na tym staramy się skupiać realizując materiały i programy referencyjne. Tworzyć wiarygodny przekaz a nie laurki, bo tych nikt nie traktuje poważnie ;-).

konto usunięte

Temat: Czy referencje działają?

Referencje działają. Ale nie jako ramki, dyplomy, czy inne badziewia. Moim zdaniem zejście z referencjami na system poleceń, na marketing szeptany to jest trend, który warto pielęgnować. Ambasadorzy produktu potrafią zrobić więcej niz kampania reklamowa.

Testymoniale nie sa złe, ale musi byc w nich "real human touch". Za słowem musi stać konkretna osoba, co do której mamy pewność, że używała ten produkt, jest do niego przekonana i szczerze go poleca. Aktor, czy nazwisko w postaci inicjałów nie działa.
Andrzej Karwowski

Andrzej Karwowski Prezes INK
Communication Sp. z
o.o.

Temat: Czy referencje działają?

Maciej M.:
Referencje działają. Ale nie jako ramki, dyplomy, czy inne badziewia. Moim zdaniem zejście z referencjami na system poleceń, na marketing szeptany to jest trend, który warto pielęgnować. Ambasadorzy produktu potrafią zrobić więcej niz kampania reklamowa.
Jednym z przykładów, w jaki sposób można wykorzystywać materiały referencyjne jest specjalny dodatek „IT się liczy”, który ukaże się w majowym wydaniu Magazynu Forbes. To unikalna publikacja stworzona w oparciu o case studies klientów. Dzięki wykorzystaniu studiów przypadku publikacja jest praktycznym przewodnikiem dla szefów firm i menedżerów prezentując przykłady narzędzi i rozwiązań IT, które wspierają biznes i pomagają budować innowacyjne modele biznesowe. To również znakomita okazja do zaprezentowania know-how firm. Zachęcam do lektury i zachęcam do podobnych inicjatyw.
Andrzej Karwowski

Andrzej Karwowski Prezes INK
Communication Sp. z
o.o.

Temat: Czy referencje działają?

O tym, że referencje działają, wie firma, która pracuje nad produkcją polskiego samochodu dostawczego. Do rekomendacji swojego produktu przekonała nawet ministra rolnictwa :)

http://www.youtube.com/watch?v=ebWsEgdZwtE&feature=pla...!

Następna dyskusja:

referencje i dobre praktyki




Wyślij zaproszenie do