Piotr
Krawiec
mobile lover,
effective marketer,
communications
expert ;-)
Temat: W Volkswagenach odpadają koła, czyli kolejna firma z...
Wizerunek to jeden z najcenniejszych kapitałów firmy. Dlaczego? Nie można go kupić. Zbudowanie go, a następnie utrzymanie wymaga wiele czasu, ciężkiej pracy i dobrej organizacji. To on w dużej mierze odpowiada za sukcesy firmy. O ile praca nad dobrym postrzeganiem organizacji jest wyjątkowo długotrwała, to pozytywny wizerunek można zniweczyć w jednej chwili - czego najlepszym przykładem są ostatnie zmagania Toyoty, czy jak sie dzis dowiedzialem Volskwagena."Volkswagen to kolejny po Toyocie i Hondzie wielki światowy koncern motoryzacyjny, który ogłosił, że w jego samochodach wykryto usterkę. Niemiecka firma ogłosiła, że wzywa do serwisu 193 tys. aut wyprodukowanych w Brazylii." GW
Uważam, że ta sytuacja jest doskonałą okazją do rozpoczęcia rozmowy w naszej grupie Praktykow na temat sytuacji kryzysowej.
Wychodzę z założenia, że nie można bać się sytuacji kryzysowej. Jest ona zagrożeniem, do którego trzeba się przygotować merytorycznie i organizacyjnie. Jest również szansą – jeżeli firma stawi czoła wyzwaniu, a kryzys zostanie dobrze i sprawnie rozwiązany, może on paradoksalnie umocnić pozycję organizacji na rynku i umocnić jej pozytywny odbiór.
Co sądzicie na ten temat?
Piotr Krawiec
Praktycy