konto usunięte

Temat: SKOK i Radio Maryja - fajne czy beznadziejne

Zapewne wszyscy czytaliście o swoistym 'product placement', nazywając to łagodnie, które SKOK Stefczyka realizuje z pomocą Radio Maryja (formalnie podmiotów niezależnych, powiązanych o. Rydzykiem).

Artykuł o tym dziś w GW: http://wyborcza.pl/1,96165,6547562,Radio_Maryja_napedz...

Osobiście mam mieszane uczucia z jednej strony:
- genialne! grupa, do której w zasadzie nie sposób dotrzeć inną drogą,wbrew pozorom posiadająca nieco środków do 'zainwestowania'

Z drugiej strony:
- balansowanie na granicy prawa (Radio Maryja i zakaz emisji reklam) i granicy etyki/dobrego smaku (3h program w radiu prezentujący ofertę firmy to już się nawet nie nazywa reklama...)

Co o tym sądzicie?
Adrian Z.

Adrian Z. IT Project Manager &
PHP Programmer

Temat: SKOK i Radio Maryja - fajne czy beznadziejne

Grzegorz Albrecht:
Jako , że z radiofonią komercyjną miałem dłuuugie spotkanie w życiu powiem tak . Wszystko co nie jest blokiem reklamowym reklamą nie jest . Dlatego po wiadomościach radiowych czy telewizyjnych bombardowani jesteśmy sponsorami pogody czy też sponsorami muzyki w tej godzinie . Zapowiadajki danego filmu , programu czy audycji reklamą też nie są tylko tak zwanym promosem mimo tego , że na daną rzecz zaprasza producent czegośtam . Ktokolwiek w RM to wymyślił , wysilać się nie musiał .
Kwestia czy fajne czy beznadziejne i czy wypada albo nie , to kwestia indywidualnego podejścia indywidualnej osoby . Mnie i jedna i druga marka ziębi i ograniczam się do stwierdzenia "znam" .

konto usunięte

Temat: SKOK i Radio Maryja - fajne czy beznadziejne

Cóż... Znaleźli sposób na dotarcie do ciekawej grupy docelowej. Osobiście, biorąc pod uwagę ich ostatnią kampanię, nic nie jest w stanie mnie zdziwić.
Krzysztof Pikiewicz

Krzysztof Pikiewicz Turtle Entertainment
Polska - CEO

Temat: SKOK i Radio Maryja - fajne czy beznadziejne

Może i pomysł fajny ale zenujący i bazujący na żerowaniu i wykorzystywaniu ludzkiej naiwności i wiary.....
No ale może po prostu jestem, negatywnie nastawiony do samych instytucji - z jednej strony RM - Stacja religijna, która nie płaci za koncesję, a także powinna przede wszystkim zajmowac sie wiara i bogiem, a głównie prowadzi politykę i nawołuje do nienawiści i antysemityzmu oraz jest przeciwieństwem słowa "tolerancja" - a z drugiej strony kasy SKOK - które nie sa bankiem i nie muszą ponosić kosztów jak banki (chociażby narzucone przez NBP depozyty itp - nie znam się) ale za to moga świadczyć usługi bankowe - żenada :(

konto usunięte

Temat: SKOK i Radio Maryja - fajne czy beznadziejne

Krzysztof Pikiewicz:
Może i pomysł fajny ale zenujący i bazujący na żerowaniu i wykorzystywaniu ludzkiej naiwności i wiary.....
No ale może po prostu jestem, negatywnie nastawiony do samych instytucji - z jednej strony RM - Stacja religijna, która nie płaci za koncesję, a także powinna przede wszystkim zajmowac sie wiara i bogiem, a głównie prowadzi politykę i nawołuje do nienawiści i antysemityzmu oraz jest przeciwieństwem słowa "tolerancja" - a z drugiej strony kasy SKOK - które nie sa bankiem i nie muszą ponosić kosztów jak banki (chociażby narzucone przez NBP depozyty itp - nie znam się) ale za to moga świadczyć usługi bankowe - żenada :(

Czyli wedle tego co piszesz - są siebie warci. :) Co jest zarazem zabawne i smutne.

Temat: SKOK i Radio Maryja - fajne czy beznadziejne

Pytanie czy interesują nas etyka tego typu działań /reklama w mediach ściśle związanych z religią wiarą/ czy efekt i korzyść klienta którym w przypadku np. agencji marketingowych jest SKOK. Etykę pozostawię odpowiednio stworzonej komisji. Jeśli chodzi o drugi aspekt działań moim osobistym zdaniem znaleźli intratną grupę docelową trzymająca oszczędności w skarpetce. Przy dobrej technice perswazji skarpetki zamieni na coś innego. Czy nie o to chodzi w reklamie? Żeby dobrze określić grupę docelową, produkt i sprzedać go? Jeżeli działania nie obrażają nikogo, nie ubliżają, nie uderzają w niczyje przekonania i wiarę to czemu mam je potępiać. Jakiś czas temu przygotowując media plan /co prawda dla firmy o innym profilu/ również przewidziałam media ściśle katolickie. Dlaczego? Bo to działa jak sekta. A ci ludzie są bardzo dobrym materiałem do działań marketingowych. Odpowiednie Media i odpowiedni przekaz. Czy komuś robię tym krzywdę? Nie. Po prostu sprzedaję produkt.



Wyślij zaproszenie do