konto usunięte

Temat: Rozkład modułów promocyjnych w gazetce/katalogu?

Witam,
zawodowo spotykam się z różnymi opiniami dotyczącymi kwestii lokowania towaru w gazetce/katalogu tak, aby był przez klienta najlepiej dostrzegany.

Wyobraźmy sobie, że cyferki oznaczają moduły (strona A4):

I strona (okładka I lub lewa strona):
1 2
3 4
5 6

Najważniejsze moduły: 1 i 2

rozkładówka (strona L i P):
1 2 7 8
3 4 9 10
5 6 11 12

Najważniejsze moduły: 1, 2, 8

Prawa strona (np. katalog):
1 2
3 4
5 6

Najważniejsze moduły: 2 i 1.

Niedawno dowiedziałem się, że jest to podejście europejskie, albowiem w USA, gdzie większość ludzi jest leworęczna, panuje teoria o lustrzanym odbiciu (wertowanie katalogu odbywa się lewą, a nie prawą ręką).

Z przyjemnością zapoznam się z Waszymi uwagami/doświadczeniami w tym zakresie.