Tomasz Nykiel

Tomasz Nykiel specjalista ds. PR,
własciciel AM "Five
P"

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Witam!
Co sądzicie na temat wizytówek.
Waszym zdaniem czy ma ona spełniać wymogi elegancji, czyli być nieskazitelnie czysta i... nudna. Czy wręcz przeciwnie, ma ona być gadżetem reklamowym (kolorowa, z ozdobnikami i reklamą firmy).
Myślę, że temat jest ciekawy i na czasie. Czekam na Wasze opinie.
Pozdrawiam,
Tomasz
Michał Pogodowski

Michał Pogodowski Projekty medialne

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Polecam scenę z wizytówkami z filmu "American Psycho" ;)
A tak poważnie, to wizytówka to bardzo istotny element, w żadnym wypadku nie może być gadżetem. Poza tym, dlaczego coś eleganckiego, ma być od razu nudne?
Tomasz Nykiel

Tomasz Nykiel specjalista ds. PR,
własciciel AM "Five
P"

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Niektórzy uważaja,iż jak nie jest kolorowa i nic jej nie wyróżnia od innych to jest poprostu nudna. Moim skromnym zdaniem wizytówka powinna być biała, czcionka koloru czarnego, najlepiej "szeryfowa", jednym słowem elegancja zawarta w prostocie. Powinna zawierać niezbędne informacje tzn. imię, nazwisko, nazwę firmy, stanowisko, adresy i telefny. Niekonieczne jest umieszczanie loga firmy, którą reprezentujemy.
Klaudia Jastrzębska (Kwiatek)

Klaudia Jastrzębska
(Kwiatek)
Account Manager, IQ
Marketing

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Również nie zgadzam się z opinią, że to co eleganckie jest nudne niemniej jednak uważam, że wizytówki które są ciekawe/inne wzbudzają większe zainteresowanie i sympatię a często uśmiech . . . no, ale do tego trzeba dobrej kreacji.
Tomasz Nykiel

Tomasz Nykiel specjalista ds. PR,
własciciel AM "Five
P"

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Czyli mam rozumieć, ze jednak wizytówka powinna iść w strone gadżetu reklamowego??
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

wizytówka jak sama nazwa informuje, swiadczy w o nas, ma nas prezentować, a jednoczesnie dostarczac niezbednych informacji teleadresowych. jako taka powinna być dostosowana do profilu działaności firmy. Nie widzenic złego w kolorowej wizytwóce agencji reklamowej ale w przypadku banku juz chyba kolorowa i pstrokata nie bedzie fajna. Wizytówka jest częscia CI i myślę, że jako taka powinna byc rozpatrywana. A w elegnacji nie musi być nic nudnego..wszytsko jest kwestia projektu.
Katarzyna Wylon

Katarzyna Wylon Menedżer Personalny
Regionu / HR
Business Partner

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Wioletta S.:
wizytówka jak sama nazwa informuje, swiadczy w o nas, ma nas prezentować, a jednoczesnie dostarczac niezbednych informacji teleadresowych. jako taka powinna być dostosowana do profilu działaności firmy. Nie widzenic złego w kolorowej wizytwóce agencji reklamowej ale w przypadku banku juz chyba kolorowa i pstrokata nie bedzie fajna. Wizytówka jest częscia CI i myślę, że jako taka powinna byc rozpatrywana. A w elegnacji nie musi być nic nudnego..wszytsko jest kwestia projektu.

nie będę bić piany - zgadzam się z powyższą opinią.

konto usunięte

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

spotkałem się kiedyś z wizytówką która była jednocześnie ... płytą cd -rom (format wizytówki, grubość karty kredytowej) jak się potem dowiedziałem taka wizytówka ma pojemność 25 mb

jak sądzicie, czy to dobry sposób na promocję firmy ? (moim zdaniem dobry, bo nawet jeżeli ktoś będzie miał opory przed włożeniem jej do napędu, to zawsze trudniej ją zniszczyć niż zwyczajną wizytówkę - więc ślad pozostanie ... )
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

a ja mysle ze ludzie z natury sa za leniwi, zeby korzystac z tego typu wizytówek...

konto usunięte

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Wioletta S.:
a ja mysle ze ludzie z natury sa za leniwi, zeby korzystac z tego typu wizytówek...

za leniwi?? być może, ale będzie statystyczna grupa osób, których sama wizytówka na tyle zaciekawi... że uruchomią prezentację - oczywiście zależy jeszcze co będzie w środku....
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Bartosz Stasiak:
Wioletta S.:
a ja mysle ze ludzie z natury sa za leniwi, zeby korzystac z tego typu wizytówek...

za leniwi?? być może, ale będzie statystyczna grupa osób, których sama wizytówka na tyle zaciekawi... że uruchomią prezentację - oczywiście zależy jeszcze co będzie w środku...
pewnie tak, jakas grupa się znajdzie, ale z tego co piszesz co dla mnie już nie bedzie pełnić funkcji wizytówki sensu stricto, czyli czegos co ma byc pod ręką i dostarczyc szybko informacji o firmie i kontakcie, ale będzie jakas prezentacja firmy.
Dorota Krzyk-Kidybińska

Dorota Krzyk-Kidybińska pasjonat hotelarstwa

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

A ja uważam,że wizytówki moglibyśmy podzielić na dwie kategorie:

1)wizytówka osoby-która moim zdaniem powinna być prosta i elegancka w formie,ale jednak zawierać logo firmy i to w kolorze

2)wizytówka firmy,która nierzadko jest właśnie formą reklamy-wtedy powinna być jak najbardziej wyróżniająca się,zadrukowana dwustronnie w kolorze,albo i być jednocześnie cd-romem;)

Aby nie było niejasności-według mnie, pierwszy rodzaj wizytówki jest wręczany podczas rozmowy decyzyjnej [czy to dotyczącej współpracy czy innych tego typu "poważnych" kontaktów], drugi natomiast jest często używany właśnie w formie gadżetu, rozdawany na targach,przesyłany razem z katalogiem itp.
Klaudia Jastrzębska (Kwiatek)

Klaudia Jastrzębska
(Kwiatek)
Account Manager, IQ
Marketing

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Moim zdaniem przed projektem owej wizytówki powinniśmy zastanowić się przede wszystkim jaki mamy cel i czy taka wizytówka może nam odrobinę pomóc w jego osiągnięciu. Załóżmy, że Pan X przychodzi do Pani Y z zamiarem sprzedaży usług swojej firmy. Pewnym jest, że Pani Y otrzymała tysiące podobnych ofert (konkurencję na rynku mamy dużą bez względu na rodzaj branży) zatem Pan X musi się mocno napracować by czymś się wyróżnić - jednym z wielu sposobów, ale nie najważniejszych jest więc wizytówka. Jestem przekonana, że Pani Y w swoim wizytowniku spośród szeregu podobnych, grzecznych wizytówek zauważy i wybierze wizytówkę Pana X - bo to co inne zawsze jako pierwsze wpadnie nam w oko a skoro już coś zauważamy to pewnym jest, że będziemy o tym pamiętać.

konto usunięte

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Klaudia Kwiatek:
Moim zdaniem przed projektem owej wizytówki powinniśmy zastanowić się przede wszystkim jaki mamy cel i czy taka wizytówka może nam odrobinę pomóc w jego osiągnięciu. Załóżmy, że Pan X przychodzi do Pani Y z zamiarem sprzedaży usług swojej firmy. Pewnym jest, że Pani Y otrzymała tysiące podobnych ofert (konkurencję na rynku mamy dużą bez względu na rodzaj branży) zatem Pan X musi się mocno napracować by czymś się wyróżnić - jednym z wielu sposobów, ale nie najważniejszych jest więc wizytówka. Jestem przekonana, że Pani Y w swoim wizytowniku spośród szeregu podobnych, grzecznych wizytówek zauważy i wybierze wizytówkę Pana X - bo to co inne zawsze jako pierwsze wpadnie nam w oko a skoro już coś zauważamy to pewnym jest, że będziemy o tym pamiętać.

Moim zdaniem zdecyduje jednak oferta, oraz potencjalne korzyści przedstawiona w trakcie rozmowy.
Osobiście traktuje wizytówki wyłącznie technicznie. Owszem mogę zwrócić uwagę gdy któraś jest ciekawa, ale żeby to miało wpływ na decyzje o np. współpracy? No nie wiem...
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

no zgadzam się, ze to nie wiyztówka jest czynnikiem decydującym ;))))
Klaudia Jastrzębska (Kwiatek)

Klaudia Jastrzębska
(Kwiatek)
Account Manager, IQ
Marketing

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Nie bez powodów użyłam stwierdzeń "może nam odrobinę pomóc" lub "jednym z wielu sposobów, ale nie najważniejszych jest więc wizytówka." Może do sceptycznych Pań bardziej trafi porównanie wizytówki do wyglądu kobiecych dodatków - niby drobiazg a robi dużą różnicę.
Agnieszka K.

Agnieszka K. public relatons:
PR-omocja,
szkolenia, internet

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

też się zgadzam, że to, co eleganckie nie musi oznaczać nudnego.

skoro wizytówka ma być przedstaiwniem danej osoby - musi być dobrana i do tej oosby i do branży, jaką reprezentuje. nie można tu generalizować. inną przecież wizytówkę będziemy projektować dla artysty, a inną dla agenta ubezpieczeniowego - bo i inne będą tych wizytówek zadania.

a rzeczywiście zadaniem takich "kartoników" jest przyciągnięcie uwagi - pamiętać należy jednak, że to powinno być dostosowane do tego, kogo uwagę przyciągać chcemy i w jakim celu :)))
Ewa G.

Ewa G.
PR/HR/marketing/even
ty

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

dokładnie
moim zdaniem wizytówka powinna być adekwatna do stanowiska i firmy(jej działalności). Bo jeśli, na przykład, ktoś organizuje przyjęcia dla dzieci, to wizytówka zupełnie spokojnie może być kolorowa i z "dodatkami". Widziałam ostatnio przepiękną złotą wizytówkę jubilera - nie była ani trochę kiczowata w zestawieniuz jego fachem i osiągnięciami, gdyby jednak prezes niewielkiej firmy zrobił sobie złotą wizytówkę, to bez ogródek, wyszedłby na buraka :)Ewa Gajda edytował(a) ten post dnia 29.02.08 o godzinie 09:48
Emilia Bonisławska

Emilia Bonisławska Handlowiec, Silkroad

Temat: Wizytówka - kontakt czy gadżet reklamowy?

Witam
Nasza firma oferuje ściereczki z mikrowłókna, które mogą służyć jednocześnie jako wizytówka i gadżet reklamowy. Wydaje mi się to dobrym rozwiązaniem:)


Obrazek

Następna dyskusja:

Nowoczesny gadżet reklamowy




Wyślij zaproszenie do