Joanna Z.

Joanna Z. Efektiva Agencja
Reklamy

Temat: Warsztaty medialne czyli jak współpracować z mediami


Obrazek

Warsztaty medialne - współpraca z mediami (1,5 dnia)

Zapraszam na Warsztaty z dziennikarką i operatorem.

Program:

1. "Z czym to się je" czyli co dziennikarz ma na myśli prosząc
nas o setkę, główkę, efekt czy światło?
- wyjaśnienie
podstawowych pojęć z dziennikarskiego żargonu: m.in. setka,
forszpan, główka, obrazek, światło, efekt, czołówka,
tyłówka, lid, biała, skrót itp.

2. Jak się ubrać na spotkanie z dziennikarzem TV?
jak się ubrać na konferencję prasową, dlaczego zawsze warto
mieć przy sobie chusteczki matujące i jak przygotować
profesjonalny makijaż do zdjęć, wizyty w TV. Podczas tej
części: pokaz gamy kolorów lubianych przez media (odpowiedni
krawat, koszula, skarpetki, garnitur, spodnie, obuwie, dodatki,
okulary, kolczyki, fryzura, kapelusz itp.) Oprócz tego jak stanąć
do nagrania, jak siedzieć w studio, co zrobić z rękoma itp.

3. Czym różni się współpraca z gazetą, portalem
internetowym, radiem i telewizją? - specyfika poszczególnych
mediów


a) czyli gdzie szybciej, gdzie więcej a gdzie najlepiej zamieścić
informację, reklamę, jak przemycić informacje na temat naszej
firmy do poszczególnych mediów?
b) czego mi nie wolno przy współpracy z dziennikarzami, zachowanie
przy dziennikarzach?
c) organizacja współpracy z mediami - czyli jak zdobyć dobre
kontakty, od czego zacząć wchodząc na rynek mediów oraz dlaczego
warto mieć rzecznika prasowego?

4. Współpraca z mediami (podział na prasę, radio, telewizje,
Internet) czyli jak budować dobre relacje z dziennikarzami?


a) jak dbać o dobre kontakty z redakcjami?
b) jak pozyskać dobrego dziennikarza, który będzie z nami
współpracował?
c) jak poprawnie redagować komunikaty dla prasy?
d) jak wyeliminować sztuczny, niezrozumiały dla mediów język?
e) tworzenie notatek prasowych,
f) kiedy wysłać zaproszenie, kiedy je potwierdzać?
W tej części pokaz źle zredagowanych zaproszeń, wizytówek,
notek prasowych i źle przygotowanych materiałów prasowych.

5. Jak przygotować profesjonalną konferencję prasową,
briefing, spotkania prasowe ?

a) jak uniknąć błędów? (m.in. czas trwania konferencji,
briefingu, odpowiednie nagłośnienie, materiały prasowe, stół,
ciastka i napoje, wizerunek osoby prowadzącej konferencję,
koszyczek na wizytówki, lista obecności, gadżety, co jest już
przekupstwem, czego nie wypada dać dziennikarzowi, a co powinno
znaleźć się na stole dla dziennikarzy itp.)
b) dlaczego warto poszukać patrona medialnego?

6. Część praktyczna szkolenia:
a) Zredagować zaproszenie prasowe, sprostowanie, notatkę prasową
- uczestnik otrzymuje dane, które szybko musi przeredagować dla
mediów.

b) Przygotować konferencję prasową z uwzględnieniem tematu,
miejsca, czasu trwania, początku konferencji, materiałów
prasowych (co w nich się znajdzie, jakie opakowanie, formę).

c) Wymyślić taki temat konferencji prasowej związanej z własną
firmą, by dziennikarze zechcieli przyjść - ćwiczenia w grupach.
Umiejętność polega na tym, by pisać zachęcająco i ciekawie -
tak by nasze zaproszenie nie zginęło w gąszczu innych.

d) Obowiązkowe zajęcia przed kamerą - Nauka stawania przed
kamerą, gdzie się patrzeć podczas udzielania wywiadów, jak
opanować drżenie głosu, pocenie rąk, co zrobić żeby się nie
kiwać przed kamerą, mimika, ustawianie się do zdjęć, tło itp.

e) Przygotowanie wypowiedzi radiowej - czyli jak z kilka czy
kilkanaście sekund powiedzieć to, co się ma do powiedzenia.
Ćwiczenia ze stoperem. Podczas tych ćwiczeń uczestnicy szkolenia
uczą się mówić zwięźle i na temat i bez zbędnych wstępów i
kwiecistych zakończeń.

f) Głuchy telefon - czyli jak szybko można przekłamać
informację prasową - ćwiczenia w grupach.

g) Ćwiczenia z reakcji na sytuację kryzysową - czyli co zrobić,
gdy dyrektor czy właściciel firmy został "przyłapany na...".
Podczas spokojnego na pozór krótkiego wywiadu pada bardzo
niewygodne pytanie.

h) Przygotowanie ważnych dla firmy czy instytucji wydarzeń
medialnych (np. koncertu charytatywnego, imprezy okolicznościowych,
nowych form sprzedaży itp.

Metody:

Wykład z elementami prezentacji, ćwiczenia w grupach, ćwiczenia
indywidualne, zajęcia przed kamerą, testy.

Miejsce:Warszawa, Hotel Witkowski

Czas trwania:2008-12-03 - 2008-12-04

Cena:1590.00 zł

Szczegóły, zapisy, aktualne promocje:

http://www.szkolenia.agencjasedno.pl/szkolenia/otwarte...

konto usunięte

Temat: Warsztaty medialne czyli jak współpracować z mediami

Warsztaty Jak oswoić pióro? to wyjątkowa oferta na rynku. Skierowane są do osób odpowiedzialnych za komunikację w firmie - na co dzień kontaktujących się z mediami, partnerami biznesowymi oraz strategicznymi klientami. W szczególności kierowana do dyrektorów, managerów, specjalistów (ds. PR, promocji, reklamy i marketingu), asystentów...

Dzięki poszerzeniu grona wykładowców o pisarzy i copywriterów pokażemy nie tylko jak przygotować profesjonalny materiał dla mediów, partnerów firmy lub ważnych klientów, lecz także jak zaintrygować odbiorców przekazu i zatrzymać ich uwagę. Te umiejętności pozwolą uczestnikom kursu przygotować ciekawy news, nawet o błahym wydarzeniu, służący podtrzymaniu zainteresowania firmą.

Podczas kursu, w syntetycznej formie, przedstawimy najważniejsze zagadnienia związane z budowaniem pozytywnych relacji z dziennikarzami oraz partnerami firmy, dzięki wykorzystaniu narzędzi PR. Tego typu działania są często traktowane jako dodatkowe obowiązki, tymczasem przy stosunkowo niskich nakładach finansowych (zwłaszcza w porównaniu z reklamą) przynoszą wymierne efekty w postaci publikacji prasowych - szczególnie cennych, ponieważ nierzadko podpisanych przez dziennikarza i cieszących się zaufaniem czytelnika.

Najważniejsze umiejętności nabywane podczas kursu, których skutkiem jest zwiększenie kompetencji biznesowych:

-budowanie trwałych i efektywnych relacji z mediami (pozyskiwanie darmowych publikacji),
-postępowanie w sytuacjach kryzysowych (jakich działań unikać, a jakie podjąć),
-tworzenie komunikatów prasowych (merytorycznych i budzących zainteresowanie),
-przygotowywanie prezentacji (przejrzystych i zapadających w pamięć),
-skuteczne przekonywanie,
-organizowanie eventów (launche produktów, imprezy dla klientów i partnerów firmy, konferencje prasowe).

WYKŁADOWCY:
-Jerzy Bralczyk - językoznawca polski, specjalista w zakresie języka mediów, reklamy i polityki.
-Irena Piłatowska - dziennikarka Polskiego Radia S.A. Reportażem radiowym zajmuje się od 1984 roku.
-Daniel Passent - jeden z najbardziej znanych publicystów polskich, związany z tygodnikiem "Polityka" od ponad 50 lat.
-Jarosław Gugała - dziennikarz i dyplomata, szef "Wydarzeń".
-Rafał Aleksander Ziemkiewicz - dziennikarz, publicysta i pisarz.
-Barbara Mąkosa-Stępkowska - doktor nauk prawnych.
-Stanisław Krajski - specjalista w dziedzinie savoir vivre.
-Dawid Kornaga - polski pisarz i copywriter.
-Krzysztof Beśka - polski pisarz.
-Wojciech Lasota - copywriter, autor scenariuszy, trener, edukator.
-Monika Bębnowska - trener i praktyk public relations.
-Marta Polakow - specjalista ds. PR.
-Ewa Modrzejewska - specjalista ds. PR oraz retoryki i erystyki.
-Bartłomiej Bernabiuk - eventami zajmuje się od 1996 roku.
-Marek Łuszczyna - dziennikarz.
-Izabela Zvirinska - ekspert od identyfikacji wizualnej, grafik.
-Peter Zvirinsky - ekspert tworzenia wizualnych prezentacji.

Terminy kursów:
I kurs - zjazdy: 09.10 i 10.10.2010, 23.10 i 24.10.2010, 06.11.2010 i 07.11.2010
II kurs - zjazdy: 20.11 i 21.11.2010, 04.12 i 05.12.2010, 18.12 i 19.12.2010
III kurs - zjazdy: 08.01 i 09.01.2011, 22.01 i 23.01.2011, 05.02 i 06.02.2011

Więcej informacji na stronie Happy Life Management
Zapraszamy!



Obrazek
Jacek Lipski

Jacek Lipski Ekspert ds.
strategii
marketingowych - B&L
Consulting

Temat: Warsztaty medialne czyli jak współpracować z mediami

Fajne szkolenie (wnoszę z opisu), ale nad stroną internetową to powinniście popracować...

Następna dyskusja:

Warsztaty medialne czyli ja...




Wyślij zaproszenie do