Hanna Baranowska

Hanna Baranowska sales & marketing &
PR

Temat: jaka stawka za godzine dla konsultanta marketing&PR?

Ile moze kosztowac godzina pracy doswiadczonego konsultanta marketing & PR w Trojmiescie? Czy ktos moze mi zasugerowac chociaz widelki?
Artur Pszczółkowski

Artur Pszczółkowski Web & Mobile
Application Group
Manager, Sanitec
Corp

Temat: jaka stawka za godzine dla konsultanta marketing&PR?

zależy od klasy konsultanta...

ale pewnie od 150zł/h w góre
Anna Szulwińska

Anna Szulwińska Konsultant i
Specjalista Ds.
Marketingu i PR,
Project & B...

Temat: jaka stawka za godzine dla konsultanta marketing&PR?

Witam serdecznie.

Pani Hanno, ciężko uogólniać stawki, dlatego ja też działam na zasadzie "widełek".

Wystarczy spojrzec na rynku - kto i jak staje, czy nazwywa sie marketingowcem, kto i jak pracuje, kto i jakiej jakości prace oraz rozwiązania dostarcza...

Jeśli jednak mówimy o faktycznie profesjonalnych konsultacjach, to ceny w dalszym ciągu zależą od umiejętności, sposobu dokumentowania owego doświadczenia, jakich mamy Klientów w portfolio, stopnia skomplikowania danych działań i jakości przedstawianych rozwiązań, problemów jakie ma Klient, prac do realizacji, ich czasochłonności i wkładu pracy, narzędzi, etc. etc.

Ja zawsze staram się brać pod uwage także samego Klienta i jego możliwości (w tym właśnie finansowe). W przypadku wielogodzinnich realizacji, zawsze inaczej sie rozmawia i koszt pracy też można wyliczać inaczej i mniej "sztywno".

Dla pewnej grupy moich usług (konsultacje marketingowe, wizerunkowe, rozwiązania kreatywne), opracowałam sobie np. moją granicę opłacalności, czyli minimalną liczbę godzin (łączną), powyżej której mogę uwzględnić rabaty, negocjacje cenowe.
W zaleznosci od typu prac - jest to np. 7, 15 lub 25 h mojej pracy.

Podaje wiec ceny gdzie czas pracy wychodzi/wyszedłby na np. 2-5 h:

W przypadku np.:
- stworzenia ciekawej kreacji marketingowej, czy wizerunkowej (unikalnej, autorskiej)
- stworzenia programu partnerskiego, systemu lojalnościowego (ale z pomysłem)
- lub wspólnego opracowania strategii marketingowej dla firmy z sektora MSP, kiedy działanie takie ma także znamiona szkolenia, przekazywania wiedzy i materiałów, skorzystanie z tzw. talentu, czasem opracowań, czy autorskich raportów, konceptów, etc.

- ja wówczas "kosztuję" 290 do nawet 790 PLN/h (netto jeśli z FV lub na ręke jesli Klient wynajmuje mnie jako konsultanta na zlecenie).

Zależy też od osobowości, stylu pracy Konsultanta.
Ja dość szybko reaguję, przekazuje dużo uwag i propozycji, możliwości, umiejętnie mobilizuję klienta do sprawnego zarządzania wizerunkiem w firmie, "zarażam" ich marketingiem, szybko wyłapuje błedy u Klienta, wiec w przypadku pojedynczych konsultacji, moje prace nad danym zleceniem najczęściej trwają nie więcej niż 3-9 h.

Jednak jak wiadomo, niektóre prace są złożone, wieloetapowe, wymagają regularnych spotkań, analiz, wdrażania poszczególnych działań. Wówczas też inaczej kalkuluję moją prace.

Myślę, że nie bez znaczenia jest, że ja stawiam na elastyczność, także cenową - bo każde zadanie stawia inne pytania i problemy, a tym samym inaczej się nad nimi pracuje.


W przypadku konsultacji PRowo-marketingowych (ale bardziej standardowych,typowej wiedzy marketingowca), czy analizy juz podejmowanych działań przez Firmę Klienta (np. analiza efektywności, opracowanie metod dotarcia do klientów, seriw porad, etc.), moja stawka wynosi najczęściej ok. 150-250 PLN/h.

Opracowanie wspólnie z Klientem działań, jakimi się zajmuję, np. nazwa, slogan, tekstura, poprawienie jakości i wizerunku danych materiałów, uczestnictwo w spotkaniu z dziennikarzami, praca przy materiałach konferencyjnych, informacyjnych, wspólna promocja danego przedsięwzięcia, akcji, nowej firmy, stworzenie ofert czy prezentacji handlowych, itp. - wówczas jest to cena 120-250 PLN/h - lub kalkulacja całego zlecenia.

To orientacyjne ceny mojej pracy w Trójmieście, na Śląsku, W Warszawie i Wielkopolsce.

Oczywiście to są ceny konsultacji niezależnie od tego czy odbywa sie ona przez telefon, w formie wideokonferencji, czy też na miejscu u Klienta.

Jeśli czeka mnie dojazd - wówczas dochodzą koszta i czas dojazdu, ale zawsze stawiam na INDYWIDUALNE potraktowanie KAZDEGO KLIENTA I ZLECENIA.
Dla mnie to jest najwazniejsze.

Mam nadzieje, że moja odpowiedź jakoś Pani pomoże.

Z pozdrowieniami,
Anna Szulwińska

Hanna Baranowska:
Ile moze kosztowac godzina pracy doswiadczonego konsultanta marketing & PR w Trojmiescie? Czy ktos moze mi zasugerowac chociaz widelki?
Anna Szulwińska edytował(a) ten post dnia 15.01.08 o godzinie 21:13

Następna dyskusja:

Marketing Specialist dla pl...




Wyślij zaproszenie do