Grzegorz Mądry GM Consulting
konto usunięte
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
1. stały % zysków netto2. tyle ile konkurencja
3. mniej ale lepiej
4. max na ile nas stać.
Michał
N.
Skuteczny marketing
w branży budowlanej
i nie tylko...
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
Możesz też wyjść od określenia celów, oszacować ile pieniędzy Ci w przybliżeniu potrzeba na ich osiągniecie, a następnie skonfrontować to z kwotą proponowaną przez zarząd/właściciela/udziałowców.W różnych firmach w zależności od struktury właścicielskiej są różne podejścia do kwestii wysokości budżetu na marketing.
W korporacjach i spółkach giełdowych jest to zwykle % od planowanch przychodów ze sprzedaży. Wielkość % zwykle zależy od branży i etapu rozwoju firmy/marki.
W mniejszych firmach zwykle właścicile oferują budżety zadaniowe.
Generalnie to temat rzeka...
Jak masz jakieś konkretne pytania to pisz do mnie na prv.
Andrzej
Kulisz
właściciel,
Kancelaria radcowska
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
A może jakies przybliżone propozycje wodniesieniu do procentu przychodów/dochodu?
Rafał
A.
Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
Przy tworzeniu Budżetu Marketingowego (MB) należy pamiętać o tym, że jest on elementarną częścią Planu Marketingowego (MP).Przykładowy schemat ustalenia Planu Marketingowego:
1. Ocena aktualnej sytuacji marketingowej
2. Cele krótko i długoterminowe
3. Strategie marketingowe
4. Budżet marketingowy
5. Kontrola wyników
Ustalenia Planu czy Budżetu bez wątpienia będzie miejscami różniło w zależności od chociażby wielkości firmy, czy załozonych celów, jednak ogólny schemat postępowania pozostaje ten sam.
PRZYKŁADOWY SPOSÓB USTALENIA BUDŻETU:
budżet powinien zawierać w sobie wszystkie elementy marketingu mix
PRZYCHODY
należy dokonać prognozy sprzedaży (metoda trendu ect.)
KOSZTY
• ATL (uwzględnienie kosztów reklamy, ze szczególnym uwzględnieniem wydatkow na produkcję materiałów, projekty, nośniki oraz na emisję i publikację tych materiałów),
• BTL (ulotki, katalogi, foldery itp.),
• e-marketing
• PR
• Trade Marketing
• Event Marketing
• inne (np. wprowadzanie nowych produktów)
Oczywiście, jeżeli chodzi o ustalenie wyniku przychodów, to większego problemu nie powinniśmy mieć, jednak jak ustalić koszty?
Padło już tutaj pytanie ile % ze sprzedaży/dochodu przeznaczać na działania marketingowe (koszty). W środowisku i literaturze pojawia się wiele propozycji i tak naprawdę nie ma jednego ogólnie przyjętego wyznacznika, bowiem na podjęcie decyzji ma wpływ wiele czynników (konkurencja, wielkości firmy, wielkość obrotów, przyjęte cele i założenia ect.), jednak z opublikowanych ostatnio danych wynika, że średnie wydatki na marketing wynoszą w granicach 2%-10% wartości sprzedaży, przy czym w branży FMCG mogą one nawet stanowić 25%. Pamiętajmy również o uniwersalnej zasadzie która mówi: im mniejsze obroty, tym większe wydatki na marketing. Na pewno w fazie inicjacji firmy na rynku, musimy ponieść duże koszty, w momencie podtrzymania pozycji na rynku: mniejsze.
Jak ustalać wydatki w małych firmach? Najlepiej dokonując oszacowania wydatków konkurencji :)
ps.
Przy ustalanie budżetu bardzo pomocny jest program SAP :)Rafał A. edytował(a) ten post dnia 26.12.09 o godzinie 11:58
Ania
Nowińska
(Ciepiela)
Postproducent/
Kierownik
Postprodukcji
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
ciekawi mnie kiedy ludzie posiądą wiedzę jaka jest różnica pomiędzy ATL'em a Btl'embo jak widać nawet Marketing Managerowie nie wiedzą lub używają skrótu myślowego, który może wprowadzić ludzi nieświadomych różnicy w błąd.
ale czemu tu się dziwić skoro mój promotor nie wiedział co to jest BTL ...ech
niestety wiele agencji reklamowych też brnie, a wstyd...
Rafał
A.
Finanse / Marketing
/ Zarządzanie
Projektami
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
w takim razie: oświeć nas! :)mnie zawsze uczyli, że częścią materiałów typu BTL są narzędzia POSM (ulotki, katalogi ect) ... ale kto wie, może Twój promotor nie tylko Ciebie wprowadził w błąd...Rafał A. edytował(a) ten post dnia 07.01.10 o godzinie 00:27
Katarzyna
Kaczyńska
Student, Uniwersytet
Warszawski
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
Witam,zwracam się z prośbą o pomoc. Muszę na zajęcia przygotować szczegółowy budżet PR średniej agencji ubezpieczeniowej, uwzględniając:
koszty stałe:
-płace pracowników PR
-koszty lokalowe
-materiały biurowe
-przeglądy urządzeń
-prenumerata czasopism
-podróże i delegacje
koszty zmienne:
-wypożyczenie lokali
-consulting zew
-druk i rozpowszechnienie materiałów
-honoraria zewnętrzne
-konferencje prasowe
-targi i wystawy
-koszty jubileuszu
-telefony, poczta, kurier,
-prezenty
Czy jest ktoś w stanie pomóc?:) pilne!
Marta Julia
Walaszek
Business development
manager/właściciel,
MARDOM
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
mam pytanie i prośbę o pomoc: jak najlepiej zbadać opłacalność inwestowania w działania marketingowe (ulotki, programy lojalnościowe, eventy, gratisy), jak zbadać zwrot i opłacalność takich przedsięwzięć w stosunku do sprzedaży.
Konrad
C.
gram na szyjkach od
butelek
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
Marta Julia Walaszek:pomocnym może być doświadczenie z targów :)
Marta Julia
Walaszek
Business development
manager/właściciel,
MARDOM
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
Tzn? :)
Konrad
C.
gram na szyjkach od
butelek
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
Odpisze tutaj częsciowo..wspomniałem o targach, bo to też koszt który liczycie że Wam sie zwróci.
W targi wliczone są ulotki, gratisy i jest to też przecież forma eventu!
Branża którą reprezentuje kieruje się troszke innymi zasadami
- ja dostarczam usługi, Wy gotowy produkt.
Nie wiem zatem czy interesuje Cie jak ja sobie radzę z szacowaniem pewnych wartości.
Marta Julia
Walaszek
Business development
manager/właściciel,
MARDOM
Temat: Jak tworzyć budżet marketingowy?
Ależ interesuje.. -usługa, to też produkt :) Tak więc słucham pomocnych wskazówek:)Podobne tematy
-
Marketing, PR » budżet marketingowy -
-
Marketing, PR » Jak przygotować BRIEF KREATYWNY - warsztaty 30.05, Warszawa -
-
Marketing, PR » Kodeks Marketingowego Ninja ... czyli jak przegrywać by... -
-
Marketing, PR » Fan Page Trender - czyli jak mierzyć aktywności na... -
-
Marketing, PR » jak ciekawie zaprosić ludzi na event? -
-
Marketing, PR » Jak okiełznać czwartą władzę? - Kontakty z mediami,... -
-
Marketing, PR » Wystąpienia publiczne z Krystyną Jandą oraz Czarny PR -... -
-
Marketing, PR » Jak integrować kanały komunikacji marketingowej ? -
-
Marketing, PR » Szkolenie: Jak zarabiać na smartfonie i tablecie? 16... -
-
Marketing, PR » Jak podłączyć papierowy materiał reklamowy do portu USB... -
Następna dyskusja: