Joanna P.

Joanna P. Specjalista ds.
marketingu

Temat: Działania marketingowe i PR-owe kierowane do sektora...

Witam

Od jakiegoś czasu interesuję się marketingiem i PR-em i w tym kierunku chcę podążać zawodowo. Na razie jestem samoukiem, stąd też wynikają moje braki w wiedzy merytorycznej i proszę o pomoc.
Po jednej z ostatnich rozmów kwalifikacyjnych mam za zadanie przygotowanie planu działań marketingowo-PR-owych skierowanych do sektora publicznego (jednostki samorządu terytorialnego, instytucje kultury, uczelnie wyższe, zakłady opieki zdrowotnej, instytucje otoczenia biznesu).
Czy są jakieś szczególne zasady w działaniach kierowanych do tego typu klientów i czego na pewno robić nie wolno?
Z góry dziękuję za wszelkie bezcenne uwagi.

Pozdrawiam
Asia
Łukasz D.

Łukasz D. specjalista ds. pr,
freelancer. Kontakt:
drywa.pr@gmail.com

Temat: Działania marketingowe i PR-owe kierowane do sektora...

to wszystko zależy, od branży, jaką będziesz promować.
Joanna P.

Joanna P. Specjalista ds.
marketingu

Temat: Działania marketingowe i PR-owe kierowane do sektora...

Firma zajmująca się pozyskiwaniem dotacji z funduszy europejskich dla sektora publicznego.
Łukasz D.

Łukasz D. specjalista ds. pr,
freelancer. Kontakt:
drywa.pr@gmail.com

Temat: Działania marketingowe i PR-owe kierowane do sektora...

Według mnie dla każdej instytucji powinnaś przygotować indywidualną propozycję. Napisz o realnych, wymiernych korzyściach, które dana instytucja osiągnie, korzystając z usług Twoich i Twojej firmy. Nie powielaj jednej oferty, do różnych klientów. Napisz dokładnie na co dana instytucja może liczyć, jakie warunki spełnić, żeby pozyskać dotacje. Napisz o tym może, co już Twojej firmie udało się osiągnąć dla swoich klientów. Poznaj też potrzeby klienta, poszperaj na stronach internetowych danych instytucji.
Pozdrawiam
Joanna P.

Joanna P. Specjalista ds.
marketingu

Temat: Działania marketingowe i PR-owe kierowane do sektora...

Ech, to wszystko wiem...
Brakuje mi tylko "złotego środka" czyli wiedzy, czy działania promocyjne kierowane do sektora publicznego charakteryzują się czymś szczególnym? Czy istnieje w ogóle dziedzina marketingu i PR-u dla sektora publicznego? I chodzi mi o to, czego mi nie wolno przy działanaich dla tego sektora.
Maciej M.

Maciej M. Specjalista
marketingu usług
medycznych

Temat: Działania marketingowe i PR-owe kierowane do sektora...

Przede wszystkim w naszym pięknym kraju funkcjonuje Prawo Zamówień Publicznych. Czyli na wszystko, co sektor publiczny (także samorządy) kupuje, także usługi doradcze, ogłaszane są zamówienia w trybie określonym w w/w akcie prawnym.

Oznacza to, że działania promocyjne w dużym stopniu są pozbawione sensu, bo urzędnik nie wybiera kierując się emocjami wywołanymi reklamą czy własnym wyobrażeniem o wizerunku firmy, ale kryteriami określonymi w szczegółowych warunkach przetargu.

Ale w sumie interesujące jest pytanie, czy działania promocyjne pomagają w postaci "przychylniejszego" spojrzenia urzędnika.Maciej M. edytował(a) ten post dnia 12.10.09 o godzinie 14:30

konto usunięte

Temat: Działania marketingowe i PR-owe kierowane do sektora...

Maciej M.:
Przede wszystkim w naszym pięknym kraju funkcjonuje Prawo Zamówień Publicznych. Czyli na wszystko, co sektor publiczny (także samorządy) kupuje, także usługi doradcze, ogłaszane są zamówienia w trybie określonym w w/w akcie prawnym.

Oznacza to, że działania promocyjne w dużym stopniu są pozbawione sensu, bo urzędnik nie wybiera kierując się emocjami wywołanymi reklamą czy własnym wyobrażeniem o wizerunku firmy, ale kryteriami określonymi w szczegółowych warunkach przetargu.

Ale w sumie interesujące jest pytanie, czy działania promocyjne pomagają w postaci "przychylniejszego" spojrzenia urzędnika.Maciej M. edytował(a) ten post dnia 12.10.09 o godzinie 14:30

Zamówienia publiczne dotyczą transakcji powyżej 14k euro a usługi doradcze, consultingowe czy też szkoleniowe (bo o takich mowa) mieszczą się w tej kwocie. Nawet jeśli się nie mieszczą to można je rozbić na kilka mniejszych usług i już omijamy procedurę zamówień publicznych.
Dość ważne jest poza tym czy dana jednostka / instytucja ma wdrożone ISO, wtedy urzędnik jest zobowiązany do przedstawienia minimum dwóch dodatkowych ofert innych firm i na zasadzie wyboru najlepszej (nie koniecznie najtańszej) oferty dokonuje się zamówienia. Niestety podczas corocznego audytu taki urzędnik musi sie tłumaczyć dlaczego nie wybrał najtańszej oferty. O ile w drobnych zamówieniach (ponizej 14 tys euro) nie jest to tak dociekane to juz w przetargach można liczyć na zainteresowanie ze strony CBA.
Przy kierowaniu jakiejkolwiek oferty trzeba też pamiętać, że podobnie jak w "normalnej" firmie jest plan wydatków i wszystko z góry przewiduje budżet, dlatego dość istotne są elastyczne terminy płatności (umożliwiające dokonywanie przesunięć w budżecie na sesjach rady czy zebraniach zarządu).

Następna dyskusja:

SZKOLENIE:Badania marketing...




Wyślij zaproszenie do