Temat: marketing etniczny
hahaha. dobre. marketing etniczny czyli ethnic marketing. google i po sprawie.
W krajach gdzie istotną cześć społeczeństwa tworzą mniejszości narodowe, ważne jest aby prowadzić kampanie będące dla tych mniejszości zrozumiałe. Dlaczego angielski humor w Polsce jest niezrozumiały? Dlaczego reklama wieprzowiny w mediach arabskojęzycznych jest złym pomysłem? Krawaty w białoczerwone paski dla każdego Polaka są jasnym symbolem. Dla Anglika czy Irlandczyka to zwykły krawat. Przykłady można mnożyć.
W Polsce temat może nie jest znany z powodu homogenicznosci narodowej.
Spojrzymy na sytuację z wieczorami kawalerskimi w Krakowie. Mozna było to inaczej zaaranżować. A teraz mamy opinię kraju gdzie są tanie i łatwe panienki oraz alkohol, i wszystko wolno bo Policja nie reaguje - nie zna angielskiego. A jeśli ktokolwiek zainteresowałby się ofertą naszej firmy, my zaakcentowalibyśmy problem "binge drinking" wśród Anglików. I że można go wykorzystać w reklamie, z której cała Polska by się smiała. A tak to mamy napisy na lokalach "Anglikom dziekujemy" czyli marketing z III Rzeszy.
Co do niszy - w UK powstają polskie gazety, kotlety i balety.
Czas na firmę pomagającą biznesmenom z UK dotrzeć do segmentu rynkowego wydajacego rocznie 3,5 - 4 mld funtów szterlingów.
Oczywiscie zapraszamy również do współpracy osoby, organizacje i firmy, pragnace spenetrować i podbić swoją Polską marką anglosaskie umysły.
Waldku - zagladnij czasem do zagranicznej prasy marketingowej. Nie tylko fajne case'y ale i coś o etnicznym marketingu można przeczytac.
miłego dnia bojownicy
Robert D. edytował(a) ten post dnia 04.07.07 o godzinie 11:01