Agnieszka
Poźniak
doktor nauk
humanistycznych UJ,
antropolożka
Temat: Zaproszenie na warsztaty: Budowanie publiczności jako...
11 Muz Innowacje w Kulturze zaprasza na warsztaty.Bazujemy na brytyjskiej koncepcji budowania publiczności. To podtrzymywanie relacji z dotychczasową publicznością oraz docieranie do nowych odbiorców. Ten „marketing sztuki”, nie skupia się na „sprzedaży wydarzeń”, ale aktywizuje społeczność wokół działań organizacji. Dlaczego zwrócenie uwagi na publiczność, jej zainteresowania i potrzeby jest tak ważne?
KONCEPCJA BUDOWANIA PUBLICZNOŚCI:
Idea budowania publiczności polega na zwróceniu szczególnej uwagi na ludzi. W procesie tworzenia programów artystycznych bierze pod uwagę ich zdanie, preferencje i potrzeby. Odbiorca w tej koncepcji nie jest biernym słuchaczem, lecz czynnie uczestniczy w całym procesie artystycznym.
Takie - szerokie - spojrzenie na publiczność pomaga usprawnić pracę i sprawia, że organizacja staje się bardziej przyjazna dla odwiedzających. Dbanie o dobre relacje z widzami jest jedną z kluczowych funkcji budowania publiczności. W procesie tym bardzo istotnym czynnikiem jest przeprowadzanie badań mających na celu poznanie opinii odbiorców. Gdyż również oni – odbiorcy – powinni mieć wpływ na tworzenie programu artystycznego.
Zapraszamy na warsztaty podczas których:
• Scharakteryzujesz odbiorcę Twoich działań, który równocześnie jest konsumentem dóbr kultury.
• Poznasz jego potrzeby i dowiesz się jak im sprostać.
• Nauczysz się jak stworzyć atrakcyjny program dbając o potrzeby swojego odbiorcy.
• Nauczysz się jak zaplanować i wdrożyć odpowiednie działania promocyjne
• Opracujesz strategię procesu komunikacji z publicznością, wykorzystując narzędzia marketingowe i promocyjne.
Warsztaty przeznaczone są dla pracowników instytucji, których działalność skierowana jest do publiczności.
KORZYŚCI - Uczestnicy:
• wypracują charakterystykę własnego odbiorcy oraz określą jakie ma potrzeby
• nauczą się szerokiego spojrzenia na publiczność
• opracują podstawę programową (artystyczną), która odpowiada potrzebom instytucji
• wypracują strategie budowania relacji z publicznością
• nauczą się prowadzenia badań opinii odbiorców i tworzenia oferty pod kątem ich potrzeb
• nauczą się przeprowadzania ewaluacji i tworzenia planu promocji
Budowanie publiczności łączy wiedzę i praktykę z wielu dziedzin – m.in. PR, promocji i marketingu, edukacji i psychologii, animacji kultury, programowania sztuki, socjologii, zarządzania, obsługi klienta, statystyki.
PROGRAM
1. Dzień pierwszy
Charakterystyka odbiorcy, uczestnika form kultury i sztuki
Koncepcja Audience development – budowanie publiczności
Badanie potrzeb publiczności - analiza potrzeb
Misja, wizja instytucji kultury
Narzędzia komunikacji: przegląd
Przegląd strategii komunikacji
Językowe narzędzia oddziaływania – perswazja
2. Dzień drugi
Wygłaszanie komunikatu
Opracowanie strategii budowania publiczności
Wdrożenie strategii – zarządzanie strategią
Czas trwania: 16 godzin rozłożone na 2 dni od 900 do 1700
Wielkość grupy: 7 - 10 osób
Terminy:
16-17.07.2014 r. (śr.-czw.)
01-02.09.2014 r. (pn.-wt.)
18-19.10.2014 r. (sob.-nd.)
29-30.11.2014 r. (sob.-nd.)
Metody: case study, praca w grupach, prezentacja, dyskusja moderowana,
Inwestycja: 500 zł za osobę
425 zł za osobę, gdy delegowanych na szkolenie jest kilku pracowników tej samej instytucji
Trenerka: Karolina Mikołajczak. Z wykształcenia pedagog. Specjalizuje się w projektowaniu szkoleń, analizie potrzeb szkoleniowych i wytyczaniu celów. Prowadzi również warsztaty w zakresie komunikacji, wystąpień publicznych i budowania relacji międzyludzkich. Kompetencje i umiejętności z zakresu terapii Gestalt, NLP oraz technik teatralnych pozwalają jej budować innowacyjne warsztaty, rozwijające indywidualne predyspozycje uczestników. Zasadą jej szkoleń jest dążenie do rezultatów i trwałych zmian.
Zapisy: Alicja Kotlarek-Zielewska
tel: (42)298 82 16
tel: 535 044 488
mail: a.kotlarek@11muz.pl
Miejsce: 11 Muz Innowacje w Kulturze, Łódź, ul. Piramowicza 11/13.