Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Przyglądając się obsłudze klienta w kilku większych firmach mam wrażenie, że ta forma marketingu w naszym pięknym kraju dopiero raczkuje... Jestem ciekawy Waszego zdania. Pozdrawiam i czekam na dyskusję :))
Anna W.

Anna W. Operations Manager -
BENE Warszawa Sp. z
o.o.

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Odpowiedzi jest kilka:

- błędne twierdzenie, że każdy może pracować przy obsłudze klienta

- brak profesjonalnych szkoleń personelu
(nie ma pieniędzy, a tak w ogóle to przecież każdy potrafi zebrać zamówienia)

- szkoda czasu na “dopieszczanie” klienta
(bo w tym czasie można zebrać i zrealizować więcej zamówień)

- za mało ludzi w firmie
(jak każdy będzie robił tylko to, co ma, nie będzie potrzeba więcej ludzi)

- uważanie, że profesjonalna obsługa klienta to wyuczone regułki
(mamy potem wyuczone zdania w kierunku klienta, zamiast realnego zainteresowania)

To oczywiście typowe powody dla których - mimo 17 lat wolnego rynku - klient nadal się czuje, jak zło konieczne.
Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Zgadzam się w 100%, dodam jeszcze pseudo programy partnerskie, brak podstawowych informacji o firmie i produkcie w biurach obsługi klienta, podejście: klient duży -> klient ważny, klient mały -> klient nieważny...
Magdalena Czachowska (Kleczyńska)

Magdalena Czachowska
(Kleczyńska)
Account z
doświadczeniem
poszukiwany!

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

prowadzę internetowe programy partnerskie dla kilku klientów, jednak muszę przyznać, że znajomość rynku w Polsce jest niewielka. Większość firm przyzwyczajona jest do standardowego rozliczania się z mediami internetowymi, nie mogą zrozumieć, że można płacić tylko za efekt
Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Czyżby brak świadomości czy może oporność? ;)
Magdalena Czachowska (Kleczyńska)

Magdalena Czachowska
(Kleczyńska)
Account z
doświadczeniem
poszukiwany!

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

to zależy. Czasem jest to brak świadomości, niewiedza o tym, że można rozliczać się płacąc tylko za efekt. Często sieciowe domy mediowe nie informują o istnieniu programów partnerskich. Czemu? Sprawa oczywista.

Niekiedy jest to również oporność, strach przed nowym. Może nie wypali? Nie jest to popularne itp.

Mam jednak nadzieję, że w Polsce stanie się to coraz bardziej popularne, tak jak jest to np. w Niemczech, UK
Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

a co powiecie o raczkujących programach lojalnościowych? :)
Anna W.

Anna W. Operations Manager -
BENE Warszawa Sp. z
o.o.

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Jak z każdym narzędziem marketingowym w Polsce.

Po prostu Polscy przedsiębiorcy mają złe nastawienie, licza na szybki zysk...
Nie buduje się długotrwałych relacji, trzeba przyciągnąć jak najwięcej klientów, w jak najkrótszym czasie i "wydoić" z nich jak najwięcej.
Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Anna W.:
Jak z każdym narzędziem marketingowym w Polsce.

Po prostu Polscy przedsiębiorcy mają złe nastawienie, licza na szybki zysk...
Nie buduje się długotrwałych relacji, trzeba przyciągnąć jak najwięcej klientów, w jak najkrótszym czasie i "wydoić" z nich jak najwięcej.

Mam dokładnie to samo wrażenie. Miejmy tylko nadzieję, że się to w końcu zmieni (bo idzie to jak przysłowiowa "krew z nosa")...

konto usunięte

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Witam Was serdecznie.

Święte słowa tu padły.
Aby coś się zmieniło potrzebna jest światłość tych, którzy decydują o polityce firmy. Jeśli właściciel firmy nastawiony jest na szybki zysk a nie długofalowy efekt to i za lat 15 nic się nie zmieni...
Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Agnieszka C.:
Jeśli właściciel firmy nastawiony jest na szybki zysk a nie długofalowy efekt to i za lat 15 nic się nie zmieni...

zmienić się może to, iż owy właściciel może stracić wszystkich klientów, a co za tym idzie szukać nowego zajęcia...

konto usunięte

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

nie sądzę...zbyt wielu jest takich właścicieli póki co...
Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

tak szczerze to mam nadzieję, że tak się stanie :)

w wielu krajach marketing relacji jest stosowany od dłuższego czasu z pożytkiem dla klientów oraz samych przedsiębiorstw... obym doczekał się tego w PL :)

konto usunięte

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

amen
Tomasz Bar

Tomasz Bar finanseosobiste.pl

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Na zachodzie programy partnerskie rosną w siłe bo obie strony zauważyły korzyści. U nas wciąż mało kto rozumie ich ideę. Ludzie na samej "górze" w firmach wolą zapłacić za emisję reklam i mieć poczucie, ze sie zareklamowali niż śledzić faktycznego efekty takich kampanii. Jak już ktoś zrozumie, że lepiej się dzielić zyskiem niż wydawać mase kasy w ciemno licząć że efekt skali zrobi swoje to PP będą sie coraz szybciej rozwijać.
Maciej B.

Maciej B. zarządzanie /
sprzedaż / marketing

Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...

Argumentem może być "czysta" ekonomia:
- utrzymanie pozyskanego klienta to koszt 1 jednostki
- pozyskanie nowego klienta to koszt 5 jednostek
Nie wspominając o gigantycznym koszcie odzyskania klienta wcześniej utraconego...



Wyślij zaproszenie do