Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Anna
W.
Operations Manager -
BENE Warszawa Sp. z
o.o.
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Odpowiedzi jest kilka:- błędne twierdzenie, że każdy może pracować przy obsłudze klienta
- brak profesjonalnych szkoleń personelu
(nie ma pieniędzy, a tak w ogóle to przecież każdy potrafi zebrać zamówienia)
- szkoda czasu na “dopieszczanie” klienta
(bo w tym czasie można zebrać i zrealizować więcej zamówień)
- za mało ludzi w firmie
(jak każdy będzie robił tylko to, co ma, nie będzie potrzeba więcej ludzi)
- uważanie, że profesjonalna obsługa klienta to wyuczone regułki
(mamy potem wyuczone zdania w kierunku klienta, zamiast realnego zainteresowania)
To oczywiście typowe powody dla których - mimo 17 lat wolnego rynku - klient nadal się czuje, jak zło konieczne.
Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Zgadzam się w 100%, dodam jeszcze pseudo programy partnerskie, brak podstawowych informacji o firmie i produkcie w biurach obsługi klienta, podejście: klient duży -> klient ważny, klient mały -> klient nieważny...
Magdalena
Czachowska
(Kleczyńska)
Account z
doświadczeniem
poszukiwany!
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
prowadzę internetowe programy partnerskie dla kilku klientów, jednak muszę przyznać, że znajomość rynku w Polsce jest niewielka. Większość firm przyzwyczajona jest do standardowego rozliczania się z mediami internetowymi, nie mogą zrozumieć, że można płacić tylko za efekt
Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Czyżby brak świadomości czy może oporność? ;)
Magdalena
Czachowska
(Kleczyńska)
Account z
doświadczeniem
poszukiwany!
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
to zależy. Czasem jest to brak świadomości, niewiedza o tym, że można rozliczać się płacąc tylko za efekt. Często sieciowe domy mediowe nie informują o istnieniu programów partnerskich. Czemu? Sprawa oczywista.Niekiedy jest to również oporność, strach przed nowym. Może nie wypali? Nie jest to popularne itp.
Mam jednak nadzieję, że w Polsce stanie się to coraz bardziej popularne, tak jak jest to np. w Niemczech, UK
Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
a co powiecie o raczkujących programach lojalnościowych? :)
Anna
W.
Operations Manager -
BENE Warszawa Sp. z
o.o.
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Jak z każdym narzędziem marketingowym w Polsce.Po prostu Polscy przedsiębiorcy mają złe nastawienie, licza na szybki zysk...
Nie buduje się długotrwałych relacji, trzeba przyciągnąć jak najwięcej klientów, w jak najkrótszym czasie i "wydoić" z nich jak najwięcej.
Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Anna W.:
Jak z każdym narzędziem marketingowym w Polsce.
Po prostu Polscy przedsiębiorcy mają złe nastawienie, licza na szybki zysk...
Nie buduje się długotrwałych relacji, trzeba przyciągnąć jak najwięcej klientów, w jak najkrótszym czasie i "wydoić" z nich jak najwięcej.
Mam dokładnie to samo wrażenie. Miejmy tylko nadzieję, że się to w końcu zmieni (bo idzie to jak przysłowiowa "krew z nosa")...
konto usunięte
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Witam Was serdecznie.Święte słowa tu padły.
Aby coś się zmieniło potrzebna jest światłość tych, którzy decydują o polityce firmy. Jeśli właściciel firmy nastawiony jest na szybki zysk a nie długofalowy efekt to i za lat 15 nic się nie zmieni...
Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Agnieszka C.:
Jeśli właściciel firmy nastawiony jest na szybki zysk a nie długofalowy efekt to i za lat 15 nic się nie zmieni...
zmienić się może to, iż owy właściciel może stracić wszystkich klientów, a co za tym idzie szukać nowego zajęcia...
konto usunięte
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
nie sądzę...zbyt wielu jest takich właścicieli póki co...
Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
tak szczerze to mam nadzieję, że tak się stanie :)w wielu krajach marketing relacji jest stosowany od dłuższego czasu z pożytkiem dla klientów oraz samych przedsiębiorstw... obym doczekał się tego w PL :)
konto usunięte
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
amenTomasz Bar finanseosobiste.pl
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Na zachodzie programy partnerskie rosną w siłe bo obie strony zauważyły korzyści. U nas wciąż mało kto rozumie ich ideę. Ludzie na samej "górze" w firmach wolą zapłacić za emisję reklam i mieć poczucie, ze sie zareklamowali niż śledzić faktycznego efekty takich kampanii. Jak już ktoś zrozumie, że lepiej się dzielić zyskiem niż wydawać mase kasy w ciemno licząć że efekt skali zrobi swoje to PP będą sie coraz szybciej rozwijać.
Maciej
B.
zarządzanie /
sprzedaż / marketing
Temat: Marketing Partnerski w polskich przedsiębiorstwach...
Argumentem może być "czysta" ekonomia:- utrzymanie pozyskanego klienta to koszt 1 jednostki
- pozyskanie nowego klienta to koszt 5 jednostek
Nie wspominając o gigantycznym koszcie odzyskania klienta wcześniej utraconego...
Podobne tematy
-
Marketing Partnerski » Szukam Stażu - Marketing Partnerski -
-
Marketing Partnerski » ZDROWA WODA- NOWY REWELACYJNY MARKETING -
-
Marketing Partnerski » CIM - Professional Diploma in Marketing -
-
Marketing Partnerski » Nowy - mam nadzieję trochę inny program partnerski -
-
Marketing Partnerski » Marketing Internetowy w Praktyce - Zobacz To! -
-
Marketing Partnerski » Po raz pierwszy w Polsce autor marketing mix - 4C, Robert... -
-
Marketing Partnerski » Kurs "Marketing" w ramach Kluczowych Kompetencji w... -
-
Marketing Partnerski » Konferencja "E-marketing a dane osobowe po nowelizacji –... -
Następna dyskusja: