konto usunięte
Temat: 10 zasad skutecznego wciągania swoich klientów w sieć...
Średnia wieku osób korzystających z LinkedIn jest wyższa niż 40 lat. Przekroczenie tej granicy wieku spowodowało, że ten portal społecznościowych jest dziś najbardziej efektywnym narzędziem w marketingu bezpośrednim. Jeśli Cię tam nie ma, to z pewnością są już tam Twoi konkurenci. Trzeba się spieszyć aby nadgonić stracony czas… i zaoszczędzić sporo pieniędzy.A oto przyspieszony kurs wciągania klientów w swoją sieć:
1. Załóż lub rozbuduj swój osobisty profil na linkedin. Pamiętaj – to nie Facebook. Pisz tylko o tym co może być ważne dla Twoich klientów. Buduj swoją pozycję branżowego eksperta. Pomijaj te dane, które osłabiają Twój wizerunek. Sprzedajesz elektronikę, a jesteś po polonistyce? To pomiń tą informację. Jeśli to jest Twoja nowa przygoda zawodowa – rozwiń informacje na temat swoich obecnych obowiązków. Pamiętaj o zdjęciu i poprawnych językowo informacjach. Masz problem z angielskim – ogranicz się tylko do hasłowych punktów.
2. Codziennie zapraszaj znajomych. Szukaj ich gdzie się da. Przeglądaj profile swoich znajomych, patrz na nazwiska uczestników branżowych targów i konferencji. Nie ograniczaj się wyłącznie do klientów bezpośrednich. Pamiętaj też o źródłach kontaktów. Prawda jest taka, że nie musisz kogoś znać aby go zaprosić. Liczy się wspólny temat. Jeśli dwie osoby na dziesięć nie skorzystają z twojego zaproszenia, nie martw się. Tu tez obowiązuje uniwersalna reguła 80/20. W ciągu roku postaw sobie cel, że zdobędziesz +500 znajomych! Pamiętaj o podziękowaniach za przyjęcie zaproszenia.
3. Zapisz się do grup związanych z Twoją profesją zawodową i branżą w której działasz. Staraj się przynajmniej raz w tygodniu wrzucić tam swoje posty. Przynajmniej kilka razy w tygodniu komentuj posty innych uczestników dyskusji. W sprawie swoich tekstów najlepsze są mądre pytania: Co sądzisz o….. Pamiętaj o promocji sowich tekstów. Jeśli należysz do na przykład 50 grup, to z pewnością wśród nich kilka może zainteresować się tym samym tematem. Nie miej jednak skrupułów aby dobry tekst wrzucić do dyskusji we wszystkich grupach. Musisz doprowadzić do sytuacji, że uczestnicy grup będą doskonale wiedzieć kim jesteś i co reprezentujesz.
4. Wykorzystuj posty na swoim profilu – są widoczne w aktualizacjach. Dziel się nimi poprzez wysyłkę ze swoimi znajomymi. W przypadku fajnego materiału – np. Twojej reklamówki telewizyjnej lub mądrego tekstu – możesz poprosić o przesłanie linku dalej.
5. Pamiętaj – nie wolno przesadzać i zamęczać swoich znajomych. Co za dużo to nie zdrowo. Nie masz być spamowcem, zasypywać ludzi tym, czego nie chcą. W sytuacji wysyłki masowej zrób selekcje i wysyłaj materiał do tych, którzy się tym zainteresują przynajmniej w 20%.
6. Raz na jakiś czas odezwij się do swoich klientów i partnerów bezpośrednio w indywidualnej korespondencji. Staraj się to robić systematycznie. Muszą to być bardzo personalne maile. Odradzam kopiowanie maili. W tym przypadku musisz zrozumieć, że każdy klient jest inny i doceni personalne podejście. Nie musisz zarzucać go ofertami handlowymi. Badaj na bieżąco jego sytuacje, informuj go co się dzieje u Ciebie, co słychać w branży. Nie pytaj jednak nachalnie o jego żonę i dzieci. Pogada tez nie jest najlepszym tematem rozmów na LinkedIn. Szkoda czasu na takie zagajanie.
7. Staraj się szybko reagować na posty i maile sowich potencjalnych klientów. Niech widzą, że jesteś z nimi w ciągłej interakcji. Nie ma potrzeby wychodzenia poza LinkedIn, chyba, że klientowi będzie tak wygodniej – wtedy zaczynacie interakcje już w tradycyjny sposób – poprzez maile z firmowej skrzynki i telefony.
8. Dostajesz cynk o nowym kliencie? Czas to pieniądz. Ani na moment nie zastanawiaj się i zaproś w firmie tego klienta tak wiele osób na kierowniczych stanowiskach ilu się da. Później możesz przejść do bezpośrednich pytań –jeśli odpowie Ci chociaż jedna osoba – to już mamy sukces! Teraz trzeba tylko pociągnąć temat dalej. Zdziwisz się jak szybko w ten sposób dojdziesz do kluczowych decydentów w sprawie, o którą pytasz.
9. Łącz Twoja aktywność marketingową w linkedin z telemarketingiem. Na ogół po akceptacji uzyskujesz dostęp do bezpośredniego numeru telefonu. Dzwoń z uśmiechem i przedstaw się: Jestem np. Grzegorz, poznaliśmy się na linkedin.
10. Bądź wytrwały – zasady są skuteczne ale wymagają przynajmniej 12 miesięcy ciężkiej pracy. Niektóre efekty poczujesz od razu, na inne trzeba będzie czekać. Pamiętaj o korzyściach – ograniczasz koszty i czas dotarcia do klientów. Dzięki LinkedIn trafiasz do tych, do których trzeba. W prosty sposób, bez wbijania się na drogie branżowe konferencje – umacniasz soja pozycję eksperta. W polskich warunkach szybko wygrasz z konkurencją. Oni się dopiero budzą. Nie prześpij tego!
Nie należy bagatelizować dzisiejszej wartości tego portalu. Facebook musi być dopiero Twoim drugim etapem w przygodzie z marketingiem interaktywnych. Dla niektórych powyższe punkty to banały. Dla innych pierwszy krok aby poprawić swoje działania marketingowe. Życzę powodzenia!
Mariusz Wiśniewski
Inbound Marketing Consultant
Expertise in unique go-to-market models in the computer software industry.
Expertise in B2B sales & marketing.
Expertise in starting, financing businesses.
Expertise on doing business in Asia.
Real Estate Marketing
Dyrektor ds. Marketingu
INVESTGDA.plMariusz Wiśniewski edytował(a) ten post dnia 25.02.11 o godzinie 16:06