Marcin Zawistowski

Marcin Zawistowski W sprzedaży od
zawsze ...

Temat: Budowanie marki czy reklama ofert ?

Wiele osób z branży zadaje sobie pytanie co jest lepsze ? Budowanie marki czy promowanie ofert ?
Ja jestem przekonany że obydwa działania są ważne, a od indywidualnej sytuacji biura zależy w jakich proporcjach stosować obydwa rozwiązania.
Niżej omówię krótko obydwa zagadnienia i postaram się zaproponować sposób na znalezienie odpowiednich proporcji.

1. Budowanie Marki – ten element działań marketingowych biura jest tym ważniejszy im trudniejszy jest rynek, a także im gorsza jest opinia o pośrednikach jako takich. Jednak aby móc myśleć o solidnym budowaniu marki w dzisiejszych realiach rynkowych trzeba mieć świadomość, że będzie to trochę kosztowało. Związane jest to z konkurencją na rynku, pocieszający jednak może być fakt że coraz częściej dostępne są na rynku reklamy rozliczane w modelu „CPC” czyli cost per click, przekładając na nasze podlegające opłacie za kliknięcie w reklamę, a nie za samo jej wyświetlenie. Dostępne są również inne formy rozliczeń efektywnościowych włącznie z rozliczeniem za efekt = sprzedaż. Jednak takie formy rozliczeń są rzadziej spotykane, co wynika z konieczności prowadzenie skomplikowanych mechanizmów kontrolnych.

2.Promowanie Ofert – promocja poszczególnych ofert ma bardzo duże znaczenie dla większości biur, wynika to z faktu bezpośredniego przełożenia promocji ofert na ilość pozyskanych klientów. Mówiąc wprost im lepiej wypromujemy nasze oferty tym większe mamy szanse na sprzedaż. Jest to dość oczywiste gdy zapoznamy się z pewnymi danymi :
90% użytkowników serwisów ogłoszeniowych odwiedza TYLKO od 1 do 3 strony wyników wyszukiwania. Oznacza to, że znaczna większość użytkowników (90%) dociera do zaledwie kilku % wszystkich ofert w serwisach ogłoszeniowych, a więc aby zwiększać swoje szanse na dotarcie do klienta konieczna jest walka o pozycję oferty. Obecnie na rynku przeważający model opłaty za wyróżnianie/podbijanie ofert to opłata tak zwana „Flat fee” czyli stała opłata niezależnie od rezultatu. Oczywiście i tutaj są wyjątki, a więc serwisy proponujące rozliczanie tego elementu w modelu CPC (opisany wyżej), ja osobiście znam jeden taki serwis ale nie będę reklamował bo nie po to piszę ten tekst.

Jak próbowałem wykazać powyżej, każde z działań marketingowych ma swoje wady oraz zalety, a także spełnia zupełnie inne zapotrzebowanie. Najważniejsze i zarazem najtrudniejsze jest więc dobranie odpowiednich proporcji przy podziale budżetu na wszystkie działania. Poniżej zamieszczam link do pliku stworzonego przez Bolesława Drapelle Prezesa Morizon S.A., plik ten stworzony został na potrzeby szkolenia prowadzonego w ramach PFRN. Korzystając (w odpowiedni sposób) z tego arkusza będziecie w stanie oszacować, które działania marketingowe są skuteczne, a które wypadało by ZAMIENIĆ NA INNE, jest to ważne aby nie obcinać tych kosztów tylko starać się znaleźć inne opłacalne działania marketingowe. Henry Ford powiedział kiedyś: „Połowa pieniędzy, jaką przeznaczam na reklamę jest zmarnowana. Problem w tym, że nie wiem która połowa.” Znajdźcie więc tą połowę i zmieńcie alokację tych środków, a być może uda Wam się znacząco zwiększyć efekty działań marketingowych.

Mam nadzieję że komuś ten tekst pomoże, oczywiście jestem otwarty na dalszą dyskusję na ten temat.

Obiecany link : http://www.morizon.pl/analiza-konwersjiMarcin Zawistowski edytował(a) ten post dnia 04.04.12 o godzinie 10:07

konto usunięte

Temat: Budowanie marki czy reklama ofert ?

Analiza wiele mówiąca. Nic tylko działać. Co do samej formy promocji zgadzam się, że prasa odchodzi w niebyt. Powinna być wykorzystywana do promocji i budowania wizerunku marki, a nie samych ofert (jeśli już).

Starodawne prawo marketingu mówi - reklamuj oferty tam, gdzie są klienci!. A że są w sieci, to nietrudno zgadnąć:)

Wspomnę, że o ile samo pozycjonowanie jest niezmierne istotne, to często zapomina się o prezentacji ofert. Naprawdę niewielki odsetek biur/agencji/pośredników, ale i samych sprzedających dba o rzeczowy i interesujący opis oferty. Ładne, zachęcające zdjęcia nieruchomości, plany, rzuty czy inne formy wzbogacające treść, jak choćby prezentacje multimedialne czy wirtualne wizyty. Tu pojawia nam się dodatkowy kanał promocji - social media. Facebook jeszcze nie, ale Youtube jak najbardziej jest fajnym medium promocji. I nie chodzi o to, że poszukujący ofert idą na Youtuba. Idą do wujka Google, a on wyświetla youtubowe prezentacje!.

Warto tam być!

Następna dyskusja:

Ebook - marketing ofert nie...




Wyślij zaproszenie do