Aleksandra S.

Aleksandra S. porzucilam urzad bo
>zycie stygnie<
teraz moge robic
wszy...

Temat: Szczecin

a co powiecie na to zeby szczecin stal sie miastem sportu?
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Szczecin

ma do tego predyspozycje, ale Bydgoszcz ma chyba większe i kojarzy sie jako miasto sportu.
W Szczecinie można poprawić infrastrukturę, do tego ściągnąć do miasta kilak fajnych imprez sportowych i dalej już jakoś pójdzie...;)
Aleksandra S.

Aleksandra S. porzucilam urzad bo
>zycie stygnie<
teraz moge robic
wszy...

Temat: Szczecin

taki jest wlasnie plan mam nadzieje ze damy rade
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Szczecin

:)
Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: Szczecin

Szczecin bylby fajnym miejscem dla Berlińczyków :) tylko jakiś klimat musiałby znaleźć
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Szczecin

aleksandra s.:
a co powiecie na to zeby szczecin stal sie miastem sportu?
Myślę ze to szukanie po omacku unikatowej cechy miasta. Może warto zrobić audyt czym możecie się pochwalić a nie czym moglibyście zostać. Tak rozważając to możecie nawet zostać stolicą skoków narciarskich - smieszne, prawda?
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Szczecin

A'propo wszystkich miast które (niby) są miastami sportu (jak Poznań) lub do tego dążą: NIE RÓBCIE TEGO!! Wszystkie duże miasta mają (mniejszy lub większy) potencjał sportowy, natomiast by stac się "klastrem sportu" (bo jedynie taka koncepcja warta byłby rozważania) trzeba by poniesc zbyt duże nakłady co się najzwyczajniej w świcie nie opłaca. Sport może byc natomiast SUPER NOŚNIKIEM tych unikalnych cech i wartości, które miasto chce pokazywac i promowac.
Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: Szczecin

Cos w tym jest :) Miasto zyskuje przydomek "sportowy" w masowej swiadomosci przy okazji realizacji najwiekszych przedsiewziec. Dla mnie Sarajewo do dzis jest synonimem olimpiady ( a nie alei snajperow), podobnie jak GaPa czy Sapporo. W Polsce tak silna konotacje ma prawdopodobnie Chorzow i Stadion Slaski. Mówisz "Chorzów ", myślisz "piłka nożna". Ciekawie swego czasu rozwijał się Olsztyn - nieformalna stolica polskiego tańca towarzyskiego. Aż dziw, że w TVNowym "Tańcu z (Roz)Gwiazdami" ;) władze miasta tego nie wykorzystały. Zakopane - czyli skoki narciarskie. Bydgoszcz i Toruń przebijają się z żużlem, Gdynia z rugby, a cała konurbacja z koszykówką. Ale to bardziej efekt imprez niż jakiegoś planowego działania. Moim zdaniem bardzo trudno znaleźć miasta w Polsce, które mają bardzo jednoznaczny, silny obraz "sportowy".

A co do berlinsko-szczecińskich konotacji, to oba miasta dzieli tylko 140 km. Idealna odległość na imprezę berlińczyków i szczecinian a la:
- jazda na byle czym
- rodzinne zawodu chodziarskie
- amatorskie wyscigi kolarskie
- po skroceniu trasy - bieg maratonski
Nic, tylko dogadywac sponsorow :))))
Pomijam juz fakt, ze spor które z gatunków piwa jest najlepsze - pozostaje nadal nierozstrzygnięty :)Jacek Kotarbiński edytował(a) ten post dnia 09.01.08 o godzinie 18:30
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Szczecin

I sądzisz że po tych kilku imprezach wszyscy przypiszą Sz. miano sportowego miasta? To raczej imprezy same w sobie i nie sądzę aby zbudowały specyfikę miasta ani je wyróżniły.
Jacek Kotarbiński

Jacek Kotarbiński kotarbinski.com

Temat: Szczecin

Oczywiscie że nie :) W grę wchodzą wyłącznie piknikowe konotacje.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Szczecin

Jacku, Szczecin >>> Piknik ?
Żartujesz rozumiem.
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Szczecin

helo? ja organizowałam piknik w Szczecinie.
to najbardziej zielone miasto w Polsce, duzo parkow i zieleni, atmosfera sprzyja....:)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Szczecin

Nie idzie mi o to że nie można, tylko czy władze miasta chciałyby jako jego unikatową cechę wlaśnie piknik.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Szczecin

Tak przy okazji znalazłem kiedyś taką informację:

"Brand Nature Access zadba o wizerunek Szczecina

Agencja Brand Nature Access, wchodząca w skład Corporate Profiles Consulting, zwyciężyła w przetargu na opracowanie koncepcji wizerunkowej miasta Szczecina. Koszty przedsięwzięcia oszacowano na 500 tys. zł.

źródło: Press <http://trendomierz.net/go/1559971>;
kategoria: Nowe Technologie & Media • Reklama & media
data publikacji: 2007-08-21 08:24:00"Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 12:49
Iwona K.

Iwona K. Cluster Sales
Manager MICE:
Polonia Palace
Hotel, Metropo...

Temat: Szczecin

tak działają :)

konto usunięte

Temat: Szczecin

Może wreszcie coś się ruszy. Robiłam pikniki i imprezy masowe w Szczecinie - nie jest to łatwe, bo jak już są miejsca, to brak infrastruktury.

Nie wiem, co pokazał audyt, jeśli był robiony, ale dawniej to miasto kojarzyło się z morzem. Szczecin - miasto portowe (do dziś wiele osób uważa, że leży nad morzem:)), miasto marynarzy. Niemieckie miasto, pełne zieleni i starych, choć zaniedbanych willi. I na to chyba warto stawiać, na dawne konotacje, na przyrodę, bliskość morza, bliskość Niemiec i Skandynawii.
A sport? Tylko żeglarstwo, w czym już pomogły regaty Tall Ship' z ubiegłego roku, teraz trzeba to umiejętnie wykorzystać i pociągnąć dalej.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Szczecin

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Tak przy okazji znalazłem kiedyś taką informację:

"Brand Nature Access zadba o wizerunek Szczecina

Agencja Brand Nature Access, wchodząca w skład Corporate Profiles Consulting, zwyciężyła w przetargu na opracowanie koncepcji wizerunkowej miasta Szczecina. Koszty przedsięwzięcia oszacowano na 500 tys. zł.

źródło: Press <http://trendomierz.net/go/1559971>;
kategoria: Nowe Technologie & Media • Reklama & media
data publikacji: 2007-08-21 08:24:00"Andrzej-Ludwik Włoszczyński edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 12:49


zaciekawiła mnie ta ,,Brand Nature Access,,. Idę o duży zakład że
nie dadzą rady opracowac koncepcji wizerunkowej Szczecina. A to
dlatego że nie jest to zadanie / koncepcja / dla firmy designerskiej, jak się prezentuja. Koncepcja wizerunkowa to dośc ogólne i bardzo pojemne okreslenie. Ale cokolwiek by tam nie wkładać bez kosztownych badań tożsamościowych nie obędzie się
Brand Access takich badań nie przeprowadzi min z powodu braku
doświadczenia oraz innych barier , nazwijmy to intelektualnych.
No bo jak się odnieść do potencjału badawczego firmy która o stosowanych narzędziach badawczych okresla je jako /cyt/ ,,semiolo
giczna rekonstrukcja mechanizmów znaczenia i dysfunkcji marki,, albo o innym narzędziu które ponoć /cyt/,, ocenia jakość i skuteczność nośników identyfikacji na tle kategorii przez pryzmat
wyrazistości...,, Inna sprawa to zleceniodawca tej pracy, który zdaje się tkwi w błędzie że zapłaci i dostanie wizerunek jak zupę błyskawiczną . Wystarczy tylko dodać wody.Chciałeś Andrzeju - Ludwiku dowodu na tą moją tezę o szkodnictwie grafików w procesach
wizerunkowych? Oto je masz.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Szczecin

Wiesz Janie, problem w tym, że ja ich jako grafikówz kolei nie postrzegam :) z tego co słyszę posługują się kreacją zewnętrzną, ale glowy nie dam że tak jet. Dla mnie dość charakterystyczne, dla grafika, jest na ogół styl, każdy jakiś ma, u nich jest to różne.

Dlatego zgadzam się co do oglądu sytuacji w pełni, z zastrzeżeniem powyższym.

A co do bełkotu pompatycznego - jak wiesz, niektórym się zdaje że jak walną taką woltyżerkę to będą wyglądać lepiej, bardziej fachowo, bo klient i tak nie skapuje .
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Szczecin

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Wiesz Janie, problem w tym, że ja ich jako grafikówz kolei nie postrzegam :) z tego co słyszę posługują się kreacją zewnętrzną, ale glowy nie dam że tak jet. Dla mnie dość charakterystyczne, dla grafika, jest na ogół styl, każdy jakiś ma, u nich jest to różne.

Dlatego zgadzam się co do oglądu sytuacji w pełni, z zastrzeżeniem powyższym.

A co do bełkotu pompatycznego - jak wiesz, niektórym się zdaje że jak walną taką woltyżerkę to będą wyglądać lepiej, bardziej fachowo, bo klient i tak nie skapuje .

Ja uzasadnie moje wątpliwości i podejrzliwość tym ze są pewne
przedsięwzięcia konieczne do przeprowadzenia jeśli o sprawy
wizerunkowe chodzi. Otóz Szczecin jakiś wizerunek sobie wypracował
Nikt tym nie zarzadzał, nikogo to przez lata raczej nie interesowało ale powstał. Nie sposób się brać za jego zmianę,
naprawę czy całkowite odrzucenie jesli się go nie pozna. A wiec
podstawa przedsięwzięcia to zbadanie aktualnego wizerunku Szczecina
Byłyby to badania na sporej próbie, ogólnopolskie, powtarzane potem dla czystości obrazu w wybranych grupach docelowych. Na to
potrzeba czasu, najskromniej roku oraz pewnej kwoty zbliżonej do
całego budżetu. Raport z takich badań pn wizerunek miasta Szczecina w 2007 roku,, ze stosownym podtytułem stanowiłby
dopiero pierwszy uprawniony krok dla dalszych prac. Bo trzeba sobie odpowiedziec czego będziemy od tego wizerunku oczekiwać?
Zatem konfrontacja obrazu rzeczywistego z modelem idealnym. Natępnie konieczne byłoby rozpoznanie tych czynników tożsamości Szczecina, które mają szanse uczestniczyć w tworzeniu modelu
idealnego, takich które będą zdecydowanie przeszkadzać w budowie takiego modelu i jeszczę paru spraw. To dosć intelektualnie wymagająca część prac nad strategia wiaerunkową. Jej efektem powinien być tzw model optymalny oczekiwanego wizerunku. Dopiero
jednymi z narzędzi do jego realizacji byłby system wizualnej identyfikacji. Ale to w odpowiedniej kolejności. Pracę nad nim
mozna rozpoczynać kiedy nie ma już sporu o przyszły wizerunek, kiedy model optymalny tego wizerunku zostanie zapisany w postaci komunikatów itp itp Ale z ciekawościa bedę obserwował co się w tej sprawie dzieje
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Szczecin

Jan J.:
Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Wiesz Janie, problem w tym, że ja ich jako grafikówz kolei nie postrzegam :) z tego co słyszę posługują się kreacją zewnętrzną, ale glowy nie dam że tak jet. Dla mnie dość charakterystyczne, dla grafika, jest na ogół styl, każdy jakiś ma, u nich jest to różne.

Dlatego zgadzam się co do oglądu sytuacji w pełni, z zastrzeżeniem powyższym.

A co do bełkotu pompatycznego - jak wiesz, niektórym się zdaje że jak walną taką woltyżerkę to będą wyglądać lepiej, bardziej fachowo, bo klient i tak nie skapuje .

Ja uzasadnie moje wątpliwości i podejrzliwość tym ze są pewne
przedsięwzięcia konieczne do przeprowadzenia jeśli o sprawy
wizerunkowe chodzi. Otóz Szczecin jakiś wizerunek sobie wypracował
Nikt tym nie zarzadzał, nikogo to przez lata raczej nie interesowało ale powstał. Nie sposób się brać za jego zmianę,
naprawę czy całkowite odrzucenie jesli się go nie pozna. A wiec
podstawa przedsięwzięcia to zbadanie aktualnego wizerunku Szczecina
Byłyby to badania na sporej próbie, ogólnopolskie, powtarzane potem dla czystości obrazu w wybranych grupach docelowych. Na to
potrzeba czasu, najskromniej roku oraz pewnej kwoty zbliżonej do
całego budżetu. Raport z takich badań pn wizerunek miasta Szczecina w 2007 roku,, ze stosownym podtytułem stanowiłby
dopiero pierwszy uprawniony krok dla dalszych prac. Bo trzeba sobie odpowiedziec czego będziemy od tego wizerunku oczekiwać?
Zatem konfrontacja obrazu rzeczywistego z modelem idealnym. Natępnie konieczne byłoby rozpoznanie tych czynników tożsamości Szczecina, które mają szanse uczestniczyć w tworzeniu modelu
idealnego, takich które będą zdecydowanie przeszkadzać w budowie takiego modelu i jeszczę paru spraw. To dosć intelektualnie wymagająca część prac nad strategia wiaerunkową. Jej efektem powinien być tzw model optymalny oczekiwanego wizerunku. Dopiero
jednymi z narzędzi do jego realizacji byłby system wizualnej identyfikacji. Ale to w odpowiedniej kolejności. Pracę nad nim
mozna rozpoczynać kiedy nie ma już sporu o przyszły wizerunek, kiedy model optymalny tego wizerunku zostanie zapisany w postaci komunikatów itp itp Ale z ciekawościa bedę obserwował co się w tej sprawie dzieje
I ja się z tym całkowicie zgadzam :) to tak żebyś nie miał wątpliwości. Badania jakieś pewnie zostaną zrobione jak w Lublinie na maciupciej grupie reprezentatywnej, żeby się nazywało że są i potwierdzają co najważniejsze :)

Następna dyskusja:

szczecin centrum pilne




Wyślij zaproszenie do