Aleksander Rusin projektant | OX
Temat: Rzeszów- przetarg na strategię promocji marki w styczniu...
Jeszcze w tym miesiącu Rzeszów ogłosi przetarg na opracowanie strategii marki. "Gazeta" zaproponowała to w grudniu"Problem polega na tym, że Rzeszów kojarzy się z niewieloma rzeczami. To jest tak jak z mąką w supermarkecie opakowaną w torebkę bez etykiety. Taki towar natychmiast wyleci z rynku. Miasto, tak jak produkt, musi się z czymś kojarzyć. Miasto, o którym wiadomo tylko tyle, że istnieje, że ma nazwę, herb i domy, to jest miasto, które - choćby miało obiektywnie ciekawe zabytki, miłą starówkę, dobrą kuchnię - i tak będzie umierało. Nikt tu nie przyjedzie studiować, odpoczywać, inwestować" - mówił "Gazecie" prof. Witold Orłowski, doradca PricewaterhouseCoopers podczas naszej grudniowej konferencji pt. "Marka Rzeszów".
Specjaliści zachęcali wówczas do opracowania strategii marki. Tłumaczyli, że bez takiego wyróżnika miasto nie będzie się rozwijać. Gdy wątpiliśmy, czy Rzeszów jako miasto, o którym potocznie mówi się, że jest znane z tego, że nie jest znane z niczego, może się doczekać takiej marki, usłyszeliśmy: „Jeszcze nie widziałem miasta, które nie ma odpowiedniego potencjału, żeby zrobić supermarkę miejską. Miasta, które w czymś jest »naj «” - tak mówił nam wtedy Mateusz Zmyślony z firmy Eskadra.
Specjaliści oceniali, że opracowanie fachowej strategii marki dla miasta wielkości Rzeszowa może się zamknąć w kosztach 100-120 tys. zł.
Rzeszów podjął właśnie decyzję, by zlecić opracowanie takiego dokumentu. - Jeszcze w styczniu ogłosimy przetarg na opracowanie takiej strategii. Będzie on skierowany do wyspecjalizowanych w tym zakresie firm - informuje Mariusz Sidor, dyrektor wydziału promocji, kultury i sportu urzędu miasta.
W tegorocznym budżecie Rzeszowa na strategię marki zarezerwowana jest kwota 62,4 tys. zł. - Po otwarciu kopert zobaczymy, jakie są oferty. Jeśli żadna nie będzie się mieścić w naszych możliwościach, ogłosimy konkurs raz jeszcze - twardo mówi Stanisław Sienko, wiceprezydent Rzeszowa, któremu podlega promocja.
Dyrektor Sidor informuje, że dokument dotyczący strategii marki powinien być gotowy w drugiej połowie roku. - Nie oczekujemy gotowej recepty na sukces. Chcemy, by ktoś nam pomógł we właściwym podejściu do promocji miasta. Żeby ktoś z zewnątrz świeżym okiem spojrzał na nasze miasto - tłumaczy wiceprezydent Sienko.
źródło: GW Rzeszów
1. Bardzo się cieszę, że miasto docenia promocję wg strategii a nie przypadkowych działań.
2. Jakie skutki może przynieść niska kwota przeznaczona na opracowanie dokumentu? Nikt nie zgłosi się do przetargu czy może to realna cena?