Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Raport: Poznań i Wrocław oraz śląskie i małopolskie...

Według wyników badania „PROMOCJA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W OPINII SZEFÓW PROMOCJI” przeprowadzonego przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc szefowie promocji największych polskich jednostek samorządu terytorialnego najbardziej doceniają starania promocyjne Poznania i Wrocławia, a spośród województw: śląskiego i małopolskiego. Na dalszych miejscach w tym rankingu pojawiały się miasta: Gdańsk, Lublin, Gdynia, Szczecin i Kraków.

Poznań znalazł się także na czele kolejnego rankingu – na najbardziej widoczne działania promocyjne. Zdeklasował w tym zestawieniu kolejne samorządy - woj. śląskie i miasto Łódź.

Wrocław, Poznań, Warszawa i Sopot – to z kolei miasta, na których wizerunek najsilniej wpływa wizerunek i postawa ich liderów – prezydentów: Rafała Dutkiewicza, Ryszarda Grobelnego, Hanny Gronkiewicz-Waltz oraz Jacka Karnowskiego.

Każde miasto czy region, niezależnie od atrakcyjności swych walorów, chce przyciągać turystów. Według respondentów z tego zadania najlepiej wywiązują się Małopolska i jej stolica Kraków. Co ciekawe ranking zdominowały regiony, na kolejnych miejscach wymieniane są bowiem województwa śląskie i pomorskie. W promocji dla biznesu liderami znów zostali: Poznań i Wrocław.

Wśród największych barier, które utrudniają działalność promocyjną polskich miast i regionów, szefowie biur promocji wymienili: niewystarczającą współpracę z sektorem prywatnym, procedury związane z zamówieniami publicznymi, postawę radnych, postawę prezydenta/marszałka, brak odpowiednich kwalifikacji pracowników wydziałów/referatów promocji.

O BADANIU

Projekt badawczy pt. „PROMOCJA JEDNOSTEK SAMORZĄDU TERYTORIALNEGO W OPINII SZEFÓW PROMOCJI” został zrealizowany przez Fundację Best Place – Europejski Instytut Marketingu Miejsc w okresie 15.09-30.10.2010 r. przy pomocy ankiety internetowej. Badanie miało na celu ustalenie opinii respondentów na temat tego, które miasta i regiony najlepiej wykonują zadania promocyjne. Dodatkowym celem było i zdiagnozowanie barier w promowaniu jednostek samorządu terytorialnego. Do udziału w nim zaproszone zostały osoby kierujące jednostkami organizacyjnymi odpowiedzialnymi za promocję w urzędach miast i gmin powyżej 100 tys. mieszkańców oraz w urzędach marszałkowskich (łącznie 55 jednostek samorządowych).



Pełna wersja Raportu do pobrania tutaj: http://www.bestplaceinstytut.org/RAPORT.pdf
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Raport: Poznań i Wrocław oraz śląskie i małopolskie...

Ciekawy raport, choć wydaje się zbyt mało pogłebiony,z uwagi na respondentów
prezentuje on rzeczywistość nie taka jaka jest a taka jak istnieje w wyobrażni
osób odpowiedzialnych za promocję miast. W części dotyczącej barier procesu promocji miast, wydaje mi się że nie dostrzagaja pytani spraw najistotniejszych. Z mojego ogladu barierami tymi są: małe zainteresowanie tymi sprawami władz samorządowych / głównie z powodu ich słabej znajomości spraw /, ograniczanie w strukturze dministracji samorządowej spraw promocji do aktywności jednego wydziału , przy obojętności na te sprawy wydziałów innych, pozostawianie spraw promocji miasta wyłącznie w gestii administracji przy niedostatecznym włączaniu partnerów społecznych, niedostateczne przygotowanie kadr prowadzących sprawy promocji miast / chodzi o przygotowanie intelektualne /, lużny lub brak związku między strategiami promocyjnymi a strategiami społ gosp miast,przesadna kreatywność niektórych
strategii przez co pozostaja one bez związku z tożsamościa miast
Bardzo ograniczony dobór instrumentów promocji, itp
Respondencji nic krytycznego o sobie nie powiedzieli, co rozumiem, ale
podkreślam ,bo zaciemnia to obraz rzeczywistości. A zarzut największy jaki do nich kieruję dotyczy braku badań np wizerunku aktualnego po to by go zmianiać
Badania niektóre to zwykły kamuflaż, udawanie, gra pozorów o czym już tu pisałem bodajże w przypadku świętokrzyskiego. Reasumując pochwalam fakt raportu, krytykuję jego zbyt subiektywny przez co mało rzeczywisty opis stanu



Wyślij zaproszenie do