Grzegorz Kiszluk

Grzegorz Kiszluk prezes / redaktor
naczelny, AdPress /
Brief

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

APEL:
odezwijcie sie z Calej Polski, i opowiedzcie co sie u Was dzieje jesli chodzi o promocje Polski;

stworzmy RAPORT O STANIE MARKETINGU MIEJSC, to nam posluzy do pojscia w strone wlasciwych rozwiazan!!!

wiadomo, że wiekszosc niepowodzen w tworzeniu marek regionow wynika z upolitycznienia dzialan w tym wzgledzie, i malosci i glupoty tzw. politykow ---------->; nalezy ten uklad rozsadzic od srodka !!!!!!

niech nasza grupa stanie sie takim konspiracyjnym, partyzackim zaczynem do walki z glupotą administratorow naszych mirsc...

do boju!!!!! niech kazde miasteczko i gmina ma swoja strtegie i woich madrych gospodarzy!!!!!!!!!!!!

:)

co Wy na to????
Leszek Tumkiewicz

Leszek Tumkiewicz Komunikacja
biznesowa, sieci
kontaktów
biznesowych i
prof...

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Witaj,

proponuję wykorzystac materiały z dzisiejszego/jutrzejszego Festiwalu Promocji Miast Polskich.

Podobno mają byc po konferencji zawieszone na stronie www.

Pozdrawiam Ciebie,

Leszek
Grzegorz Kiszluk

Grzegorz Kiszluk prezes / redaktor
naczelny, AdPress /
Brief

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

dobry pomysl...
ale moj apel nie jest "zinstytualizowany", licze na relacje z natury czlonkow naszej grupy... a gdzie trzeba wyslemy reporterow Brief for Poland - obiecuje

GK

konto usunięte

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

długo by...
od torpedowanych pomysłow na promocje w samych regionach, gdzie powinna ona kwitnąc (szczegolnie wschod kraju ale i opolszczyzna na przyklad) po chybione rozdysponowywanie budzetow na promocje miast i regionow (np z przeznaczeniem calosci na oplakatowanie maista wojewodzkiego i miejskich autobusow:):) - vide Opole po brak rzetelnej informacji o miejscach, ktore czekają na pomysł by zrobic z nich perełki na skale francuską czy niemiecką - zamki w stylu Mosznej, Kamieńca Ząbkowickiego etc... wlasciwie kazdy temat prosi sie osobny raport... naklada sie na to wszystko dosc chybiona edukacja studentow turystyki (np AWFowe wydzialy Turystyki i Rekreacji, w niektorych miastach funkcjonujące tez przy politechnikach, ktore kadrze naukowej pozwalają na rozliczne darmowe rozjazdy po swiecie, a młodych nie wciagają w promocje jako taką i mgr nie znają ani podstawowych dóbr kultury, nie mają pojecia czy zabytki w rejestrze unesco są w naszym kraju, jakie mamy sanatoria i kurorty etc... bulwersuja sie głownie Ci, ktorzy juz probowali przetrzec w temacie szlaki, wpsolpracownicy byli Polskiej Izby Turystyki czy prekursorzy pomysłow co zrobic z EFS w temacie... ale narybek i decydenci w poszczegolnych wojewodztwach i tak wiedzą swoje.. pozdrawiam po latach Panie Grzegorzu:)
Grzegorz Kiszluk

Grzegorz Kiszluk prezes / redaktor
naczelny, AdPress /
Brief

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Pani Marto rowniez pozdrawiam
:) i czekam na ludzi z taka wiedzą jak Pani, moj APEL ciagle aktualny;

pamietajmy, że wiekszosc inicjatyw mialo charakter oddolny... np. w Hiszpanii, gdzie to ichni Orlen, czyli Rebsol wraz z innymi firmami stworzyl strategie dla kraju... za wlasne pienadze i walsnym wysilkiem... a potem oddal ja rzadowi Hiszpanii udajac idiotę... bo czasami niestety tak trzeba zeby osiagnac sukces;

metoda idioty w Polsce moze okazac sie szczegolnie skuteczna biroc pod uwage fakt z kim mamy do czynienia... :)
GK
Adam Zagajewski

Adam Zagajewski Project Manager -
projektant -
www.triangoo.com

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Troche sie tym tematem juz param i dostrzegłem jeden dodatkowy problem z jakim możemy spotkać się z implementacją wspólnie zgromadzonej tutaj wiedzy. Otóż nie ma skutecznego narzędzia implementacji wiedzy i osiągnięć w poszczególnych gminach/regionach

I to jest drugi temat który chciałbym zaproponować. Sposoby komunikacji i implementacji wiedzy w poszczególnych gmianch/regionach.

W następnym poście spróbuje przybliżyć pomysły na skuteczną komunikację pomiędzy integratorami wiedzy a odbioracami i wykonawcami
poszczególnych rozwiązań.

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Jestem w trakcie prowadzenia szczegółowych badań dot. wyk. metod marketingowych w gminach woj. lubelskiego. Wyniki badań posłużą do napisania pracy doktorskiej na temat wyk. metod marketingowych przez gminy woj. lubelskiego i ich wpływu na poziom konkurencyjności. Jak tylko wyciągnę wnioski dot. tego tematu, to się na pewno podzielę na forum.
Grzegorz Kiszluk

Grzegorz Kiszluk prezes / redaktor
naczelny, AdPress /
Brief

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Super Pawle,
bardzo dziekuje
i ilicze na wspoprace
GK

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Chcielibyśmy by baza, która posłuży za „magazyn” wiedzy była ogólnodostępna, czy raczej widoczna tylko dla zarejestrowanych użytkowników – członków konkretnej grupy roboczej? Jest wiele możliwości. Można w tym względzie porozumieć się z redakcją Goldenline lub Wikipedi. Poszczególne Gminy mają też swoje bazy wiedzy, często wykorzystywane i publicznie dostępne za pomocą Internetu. Widzę wiele możliwości przygotowania odpowiednich narzędzi. Natomiast już po chwili zastanowienia mam mnóstwo pytań: Jaką rolę powinny spełniać? Zintegrować wszystkie dostępne bazy wiedzy turystycznej? W jaki sposób taka demokratyczna społeczność miała by tworzyć spójny projekt marketingowy w obszarze takiego projektu? Rozpisywalibyśmy konkursy? Case do opracowania przez społeczne redakcje? W jaki sposób związać ten projekt z działaniami organizatorów i sponsorów i czy to robić?Małgorzata Nieciecka edytował(a) ten post dnia 19.04.07 o godzinie 10:32
Grzegorz Kiszluk

Grzegorz Kiszluk prezes / redaktor
naczelny, AdPress /
Brief

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Moi Drodzy,

Bardzo przepraszam za krotkie milczenie, ale koncowka tygodnia byla szczegolnie intensywna... rowniez "w tematach" zwiazanych z marketingiem miejsc,
skonczyl sie festiwal promocji miast polskich, zaingurowany zostal wyscig Tour de Pologne, bardzo wazna impreza promujaca Polske, zawarlem nowe znajomosci... mam nadzieje, że zaowocują
:)

Malgorzato....
nie chodzi - na razie - o tworzenie jakichs wysublimoanych narzedzi do marketingu miejsc, wiaomo, że rozne regiony maja swoje plany i swoje tajemnice.

Proponujac Raport o Stanie Marketingu miejsc w Polsce mialem na mysli podzielenie sie na łamach naszej grupy wstepnymi przemysleniami i dzialaniami, ktore kazdy z nas juz podjal i przemyslal... wiem (nawet chocby z tych ostatnich moich spotkan w tym tygodniu) że mamy problemy bardzo lokalne zwiazane z przebiciem sie z naszymi inicjatywami nawet wsrod radnych z naszego regionu...

czesto problemy dotycza szkolen, wyrownania wiedzy, okreslenia zekresow odpowiedialnosci w obrebie jednostek zajmujacych sie promocja i marketingiem miejsc... o tym na razie piszmy...

zapraszam
:)
GK

konto usunięte

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

podjęłąm ostatnio kroki związane ze współpracą z jednym z wojewodzkich centr rozwoju gospodarczego... (nie mazowieckim, co mozna wywnioskować z mojego profilu:):):)
osoby odpowiedzialne za promocję podmiotow gospodarczych, także z branzy turystycznej i okoloturystycznej nawet nie odbieraja maili od pol roku, czesto dlatego, ze nie umieją, a po posluzeniu sie sekretaritem - nie mają dość wiedzy, więc wolą podlinkowac na stronie max instytucji w wojewodztwie i problem info zalatwiony:):)
cos takiego jak zarzadzanie informacja gospodarczo-turystyczna nie istnieje takze w niektorych miastach wojewodzkich!
ponadto wczoraj rozstrzygnięto przetarg na publikacje materiałów promocyjnych owo miasto wojewodzkie - foldery, ulotki, kompletne informatory wielojęzyczne na bazie 300 zdjęć i wygrała firma krzak mająca do zaoferowania cos nieokreslenoego 4-krotnie ponizej kosztów:) jakość jak widac nie ma nic do rzeczy, więc o tworzeniu wizerunku w UE w ogole nie ma co mówic... jakość i nowoczesnosc nie są w wielu miejscach kraju zadnymi priorytetami, a obawa przed jakimikolwiek zmianami (nastawienie na turyste zagranicznego nie daj boziu:) potężna... trzeba spokojnie bez rewolucji funkcjonowac na swoim stolku i markowac z rzadka mikro ruchy:)
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Ja też mam średnio pozytywne przykłady jeśli chodzi odpowiednie nastawienie włodarzy regionów do promocji miejsc... i zastanawiam się z czego to wynika?

Moje obserwacje:
- nie ma jeszcze świadomości, ze miejsce jest "produktem", które trzeba umieć odpowiednio opakować i "sprzedać" - turystom, inwestorom, obecnym i potencjalnym mieszkańcom...etc.
- powyższe skutkuje tym, że marketing miejsc (promocja) traktowany jest w większości przypadków w urzędach po macoszemu, jako coś mało ważnego, zbędnego,
- powstają przez to dość przypadkowe, nie przemyślane, nie spójne działania promocyjne, które mają bardzo słabą skuteczność,
- brak jest także odpowiednio wyszkolonych kadr do tworzenia strategii promocyjnych regionów lub też odpowiedniego prowadzenia projektów realizowanych przez agencje marketingowe,
- pomiędzy branżą marketingową a decydentami w regionach jest poważny dystans...

a Wasze spostrzeżenia?!
Beata P.

Beata P. Broker
Ubezpieczeniowy

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Witam:)

Od niedawna pracuję w dziale promocji. Poprzednia władza nie zaprzątała sobie głowy "jakąś tam promocją, bo poco to komu?" Czasami czuję się jak w średniowieczu... Muszę zacząć od zera. Słyszeliście kiedyś o Kociewiu??
Jeśli tak to podziwiam. Należycie do znacznej mniejszości:( Marketing i promocja jest moim hobby już od kilku długich lat, ale to tej pory nie miałam możliwości przemienić teorii w praktykę. Czeka mnie walka z wiatrakami, bo wypromować coś, co zniknęło wiele lat temu to sztuka...

Mam do Was prośbę, podrzućcie mi proszę pomysły bym mogła stworzyć coś z niczego...

Pozdrawiam
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Witam, witamy... tym bardziej witamy ciepło osobę aktywną, z zapałem do pracy, rozumiejącą sens promocji miejsca :)

Chetnie podpowiemy ale musimy najpierw coś więcej wiedziec o tym miejscu... jakieś strony, materiały do przesłania na maila?

pozdr.

A.
Grzegorz Kiszluk

Grzegorz Kiszluk prezes / redaktor
naczelny, AdPress /
Brief

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Chcemy w Brief for Poland przygotowac taki raport, zapraszamy wszystkich do zbierania i dzielenia sie informacjami...
Beata P.

Beata P. Broker
Ubezpieczeniowy

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Adam M.:
Witam, witamy... tym bardziej witamy ciepło osobę aktywną, z zapałem do pracy, rozumiejącą sens promocji miejsca :)

Chetnie podpowiemy ale musimy najpierw coś więcej wiedziec o tym miejscu... jakieś strony, materiały do przesłania na maila?

pozdr.

A.


Witam:) postaram się jak najszybciej przesłać info o Kociewiu. Jak na razie zaczynam pracę nad Festiwalem "razem do Gwiazd" ponadto przygotowujemy folder dla wydawnictwa DEMART, który pierwszego lipca będzie dostępny na stronie internetowej http://polskaniezwykla.pl oraz drugi folder, gdzie zawarte zostaną informacje historyczno-przyrodniczo-turystyczno- kulturalne:) Tak więc sporo pracy przed nami:) ale jestem w swoim żywiole i pracuję bardziej wolontarystycznie, gdyż pomimo dnia wolnego siedzę i tworzę:)

pozdrawiam
Beata P.

Beata P. Broker
Ubezpieczeniowy

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Grzegorz K.:
Chcemy w Brief for Poland przygotowac taki raport, zapraszamy wszystkich do zbierania i dzielenia sie informacjami...

Witam, jakich dokładnie informacji szukacie??

Chętnie coś przygotuję, jeśli tylko będę miała możliwość a moja " Mała ojczyzna” będzie spełniać te wymogi.
pozdrawiam
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Beata P.:
Adam M.:
Witam, witamy... tym bardziej witamy ciepło osobę aktywną, z zapałem do pracy, rozumiejącą sens promocji miejsca :)

Chetnie podpowiemy ale musimy najpierw coś więcej wiedziec o tym miejscu... jakieś strony, materiały do przesłania na maila?

pozdr.

A.


Witam:) postaram się jak najszybciej przesłać info o Kociewiu. Jak na razie zaczynam pracę nad Festiwalem "razem do Gwiazd" ponadto przygotowujemy folder dla wydawnictwa DEMART, który pierwszego lipca będzie dostępny na stronie internetowej http://polskaniezwykla.pl oraz drugi folder, gdzie zawarte zostaną informacje historyczno-przyrodniczo-turystyczno- kulturalne:) Tak więc sporo pracy przed nami:) ale jestem w swoim żywiole i pracuję bardziej wolontarystycznie, gdyż pomimo dnia wolnego siedzę i tworzę:)

pozdrawiam

poproszę o materiały na maila: adam.mikolajczyk@brief4poland.eu
Beata P.

Beata P. Broker
Ubezpieczeniowy

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Panie Adamie,
W poniedziałek lub wtorek prześlę Panu na maila materiały dotyczące jednej z gmin Kociewia- gmina Smętowo Graniczne

Pozdrawiam

Beata
Katarzyna Jankowska-Nelup

Katarzyna Jankowska-Nelup Przedsiębiorca;
Doktorant w Polskiej
Akademii Nauk

Temat: Raport o stanie marketingu miejsc !

Moim zdaniem brak zainteresowania władz urzędów do tego aby profesjonalnie zająć się promocji miejsca wynika z kilku przyczyn:

1. Bardzo często do działów zajmujących się promocją powoływane są osoby, które o promocji mają małe pojęcie, ale pasują do odpowiedniego klucza partyjnego.

2. Mało osób zdaje sobie sprawę z tego, że promocja miejsc przynosi określone zyski. I to duże zyski. Tyle tylko, że taka promocja wymaga czasu, i na pewno wyniki nie będą widoczne w szybkim czasie, czyli w trakcie trwania jednej kadencji. Dlatego politycy wolą dofinansowywać takie działania, które są widoczne od razu, żeby zapewnić sobie poparcie ludności i wygrać kolejne wybory.

3. Na promocję przeznacza się zdecydowanie za moło środków finansowych. Ja juz nie mówię o promocji Polski, ale wypromowaniu poszzcególnych miast czy regionów. Są owszem chwalebne wyjatki od reguły i naprawdę jestem pełna podziwu dla tych ludzi, którzy potrafią patrzeć dalej niż jedna kadencja, sa pełni zapału i nie przejmują się politycznymi koneksjami, ale tych osób niestety jest za mało.

To co napisałam dotyczy promocji gospodarczej a głównie problemu pozyskiwania bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Jednak prowadząc różne badania na ten temat jestem czasami przerażona podejściem niektórych osób, decydentów na swoim terenie, nota bene, do tego tematu. Mam nadzieję, że z czasem się to zmieni, bo takie gminy nie mają szans, aby przyciągnąć liczącą się firmę do siebie.

Następna dyskusja:

I cz. Raportu o stanie mark...




Wyślij zaproszenie do