Ewa K.

Ewa K. pasje i ciekawość
świata

Temat: Promocja miast przez social media

Polecam ciekawy artykuł nt. promocji miast przez social media.

http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/wirtualne-swi...

No właśnie, jak uważacie - trzeba/nie trzeba mieć kont na portalach społecznościowych, a może trzeba, tylko nie na wszystkich?

Temat: Promocja miast przez social media

Moim zdaniem warto wykorzystać tę formę promocji, ale niekoniecznie poprzez wszystkie możliwe portale społecznościowe. Istnieją bardziej lub mniej subtelne różnice pomiędzy np. Naszą Klasą a Facebookiem (i ich użytkownikami). Trzeba wiedzieć, do kogo i jaki chcemy wystosować komunikat. Ważną kwestią poruszoną w artykule jest cykliczność wpisów na takich portalach. Jeśli promocja poprzez social media ma zakończyć się na stworzeniu konta i kilku postach 'na początek - to lepiej chyba sobie darować.Martyna K. edytował(a) ten post dnia 16.07.10 o godzinie 14:12
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

Nie jest tak ważny kanał komunikacji nawet wyrafinowany czy do specyficznej grupy nakierowany ile ważne są cele tego komunikowania. Promocja czego?
W jakim celu? Zapomoca jakich środków? Co chcemy zmienić ta promocja> Np aktualny wizerunek. Więc trzeba go najpierw poznać a potem stosownymi sposobami i narzędziami zmieniać. Powoli, cierpliwie, badając etapowe skutki tych zmian
Przecież nikt tak nie robi. Wydziały promocji miast działają w próżni. Ich nawet przemyślane / założmy / propozycje są dokładnie olewane przez pozostałe struktury miasta. Nikt nigdzie nie przyjął przyzwoitego planu promocji rozpisanego na wszystkie głosy jakimi dysponuje administracja samorządowa, rozpisanego na partnerów tego przedsięwzięcia gdzie całością dowodzi osobiście prezydent czy burmistrz. Promocja jest w większości naszych miast traktowana przez władze na tyle poważnie ile te działania służa np pozycji burmistrza czy prezydenta. W innych przypadkach władze miast głowy sobie takimi duperelami nie zajmują. Nie mamy budżetu twierdzą. A tak naprawdę to nie maja woli ani umiejętności. I tak się to toczy.W tej mgle niektórzy całkiem niezle potrafią się wykarmić. Dopóki nasze miasta nie przyjmą marketingowej orientacji dopóty działania promocyjne będą tam takimi kwiatkami do kożucha
Patrycja Szabłowicz

Patrycja Szabłowicz Koordynator Biura
Zarządu

Temat: Promocja miast przez social media

Zgadzam się z wypowiedzią Martyny. Warto przemyśleć do kogo chcemy kierować przekaz i odpowiednio do tych przemyśleń tworzyć strategię komunikacji. Faktem jest również, że korzystając z możliwości jakie dają social media można w ciekawy sposób dodać kilka podstawowych cegiełek do promocji miast i regionów w rzeczywistości.

Oto przykład jednaj z akcji Partyzantz - Prostujemy Obraz Śląska, która swym rozwojem w internecie, przyczyniła się do poprawy wizerunku regionu w rzeczywistości.

http://prostujemyobrazslaska.pl/

http://www.facebook.com/home.php?#!/prostujemyobrazsla...

Pozdrawiam!
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

Patrycja Szabłowicz:
Zgadzam się z wypowiedzią Martyny. Warto przemyśleć do kogo chcemy kierować przekaz i odpowiednio do tych przemyśleń tworzyć strategię komunikacji. Faktem jest również, że korzystając z możliwości jakie dają social media można w ciekawy sposób dodać kilka podstawowych cegiełek do promocji miast i regionów w rzeczywistości.

Oto przykład jednaj z akcji Partyzantz - Prostujemy Obraz Śląska, która swym rozwojem w internecie, przyczyniła się do poprawy wizerunku regionu w rzeczywistości.

http://prostujemyobrazslaska.pl/

http://www.facebook.com/home.php?#!/prostujemyobrazsla...

Pozdrawiam!

A skąd wiadomo o poprawie tego wizzerunku? Przecież to zaklinanie rzeczywistości albo jej zakłamywanie. O jakim wizerunku mówiemy?
Poprawić się można na twarzy, jeśli systematycznie będzie się dbało i odwiedzało kosmetyczkę. Na to trzeba czasu. Z wizerunkiem podobnie ale 100 razy trudniej
Patrycja Szabłowicz

Patrycja Szabłowicz Koordynator Biura
Zarządu

Temat: Promocja miast przez social media

Oczywiście - jest jeszcze sporo pracy przed ludźmi, takimi jak my, którzy zajmują się promocją miejsc i regionów, by wizerunek województwa śląskiego nie kojarzył się już tylko z kopalniami.

Akcje takie jak ta, o której wspominałam w poprzedniej wypowiedzi zmieniają go pomału, poprawiają sukcesywnie i sprawiają, że w świadomości ludzi, którzy brali udział m.in we wspominanym projekcie Śląsk oraz Zagłębie to zdecydowanie bardziej kolorowe miejsca niż myśleli wcześniej.

Społeczność jaka wytworzyła się wokół projektu Prostujemy Obraz Śląska zrozumiała przesłanie tej akcji i jest jej w pełni oddana. To już coś.

Małymi, ale z uporem stawianymi krokami można na dobre zmienić wizerunek województwa śląskiego w oczach wszystkich mieszkańców naszego kraju.

Internet naprawdę może przysłużyć się do działań w zakresie marketingu miejsc, niektórym służy oczywiście do wiecznego narzekania i podnoszenia swojego ego, przez ganienie innych, ale czy akurat na to faktycznie warto tracić czas?

Pozdrawiam
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

Sląsk zawsze się będzi kojarzył z kopalniami i nic tego nie zmieni. Chodzi
o to by kojarzył się dobrze. A tu można wiele zrobić. I nie przez kolorowanie rzeczywistości. To nie ta droga prostowania obrazu Śląska. I dlaczego prostowania? Aby zmiany nastąpiły rzeczywiste nie potrzeba ludzi oddanych czywiernych projektowi. Potrzeba woli władz i mechanizmów sprawczych zmian
To kosztowne, wymagające wysiłku intelektualnego przedsięwzięcie. Niestey , odnoszę wrażenie że Pani tego w ten sposób nie postrzega. Gadki o małych krokach
dobra jest ale nie w tych sprawach.
Artur Kępa

Artur Kępa web designer,
developer, project
manager

Temat: Promocja miast przez social media

"nie pytaj się co kraj moze dla Ciebie zrobić. Pytaj się co Ty możesz zrobić dla kraju"

Jeżeli jest grupa ludzi,którzy działają na rzecz swojego regionu to dlaczego maja tego nie robic?

Jeżeli Śląsk to nie tylko kopalne i ktoś che o tym powiedzieć to dlaczego ma tego nie robic?

Jeżeli akcje typu Prostujemy Obraz Slaska dają miłe efekty i pozwalają ludziom dzialac wspólnie, to dlaczego ma ich nie być?

Jeżeli ktoś jest na "tak" to dlaczego ma być na "nie"?

Wejdź na stronę drogi Kolego,poczytaj,przestan narzekać i wyslij pocztowke znajomym

Ktoś powiedział "dam Wam sto milionów" - cześć usiadła i czekała, cześć wzięła się do pracy i zarobiła :)

My nie czekamy na innych (np władze) , my z nimi współpracujemy na rzecz ogólnego zadowolenia. Co ciekawe: to dziala :) uwierz :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

zgoda, tylko ja wypowiadam się poważnie. Tak też traktuję każdego
tu piszącego. Pod jednym warunkiem: jeśli nie kłamie i jeśli jest
merytoryczny.Życze owoców w pracy na rzecz ogólnego zadowolenia
Artur Kępa

Artur Kępa web designer,
developer, project
manager

Temat: Promocja miast przez social media

Jan J.:
Życze owoców w pracy na rzecz ogólnego zadowolenia

"Nie dziękujemy" :)

Cieszymy się, że się z nami zgadzasz.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja miast przez social media

Panie Janie,

Z tą zachętą do czekania aż nastanie jaśnie oświecona wola polityczna władz żeby cokolwiek zrobić, to sugeruje Pan na poważnie?

---

Chłopcy i dziewczęta - róbcie swoje, nie czekając, aż się może władze przebudzą i może też będzie im się coś chciało zrobić.

Jak się przebudzą - to dobrze, pomogą. Jak nie - to trudno, będziecie sukces zawdzięczać sami sobie.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

Czy czekać ? Tego w ten sposób nie proponuję. Stwierdzam jedynie fakt.
Oto przykład. Kilka polskich miast będzie niebawem gospodarzem Euro 2012.
Niedługo będzie o tych miastach głośno w światowych a bardziej w europejskich
mediach. Czy coś z tego pozostanie w pamięci ich odbiorców, czy powinno
pozostać? Proszę mi pokazać jakie komunikaty o sobie wsyłają te miasta?
W jaki sposób i czym juz teraz chcą zwrócić u siebie uwagę? Czym każde z nich
chce się pozytywnie wyróznić? Ano żadne takich komunikatów nie opracowało. zadne nie zorganizowało ich przekazu do otoczenia. Mało tego żadne z tych
miast naet o tym nie myśli.Biura promocji są w tych miastach w kwestii Euro
ubezwłasnowolnione nie tylko w kwestii merytorycznej więc zajmują się
tematami peryferyjnymi, po to by żyć. Najlepiej takimi bezproblemowymi typu
głośny zespół lub głosna impreza. Władze miast zainteresowane są postępami
na budowach głównie stadionów i paru jeszcze sprawach natury estetyczno- porządkowej. Okazja zainteresowania miastem czyli zrobienia interesu wizerunkowego w związku z Euro bezpowrotnie mija. Możemy nie czekać i brać się samemu do roboty. Chłopcy , dziczęta dalej bierzmy się... Czy tak?
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja miast przez social media

Czyli: nie czekać aż się władze łaskawie przebudzą?
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

Główne środki są tu w rękach władz. Indywidualnie to można dziergać
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja miast przez social media

Ale ja pytam konkretnie:

władze się nie budzą i nie wiadomo czy i kiedy to nastąpi.
W tej sytuacji - czekać nic nie robiąc, nie wiadomo na co i jak długo,
czy - jak to Pan raczył określić - dziergać?
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

Bez udziału / wsparcia, zaangażowania, / władz innych partnerów ale tylko możliwe. W rzeczywistości trudne i mało realne. Natomiast samemu można podejmować pewne inicjatywy nazwijmy wycinkowe ale to bęą tylko inicjatywy na rzecz promocji pomysłu wizerunkowego i oczekiwanie na zmianę stanowiska władz.
Artur Kępa

Artur Kępa web designer,
developer, project
manager

Temat: Promocja miast przez social media

A może tak drogi Janie - specjalisto od wizerunku - pokażesz nam swój wizerunek? ;)
Bo obecnie Twoje słowa jako osoby, która występuje jako anonim i bez zdjęcia są nie do końca wiarygodne :)
Patrząc na Twoje portfolio też nie można niczego brać na poważnie... zatem moje pytanie - na jakiej podstawie głosisz swoje teorie ? Czy to o czym piszesz spotkało Cię w praktyce czy tylko bazujesz na stereotypach?
Jan J.:
Bez udziału / wsparcia, zaangażowania, / władz innych partnerów ale tylko możliwe. W rzeczywistości trudne i mało realne. Natomiast samemu można podejmować pewne inicjatywy nazwijmy wycinkowe ale to bęą tylko inicjatywy na rzecz promocji pomysłu wizerunkowego i oczekiwanie na zmianę stanowiska władz.Artur K. edytował(a) ten post dnia 19.07.10 o godzinie 12:09
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Promocja miast przez social media

Jan J.:
Bez udziału / wsparcia, zaangażowania, / władz innych partnerów ale tylko możliwe.
?
W rzeczywistości trudne i mało realne. Natomiast samemu można podejmować pewne inicjatywy nazwijmy wycinkowe ale to bęą tylko inicjatywy na rzecz promocji pomysłu wizerunkowego i oczekiwanie na zmianę stanowiska władz.

Czyli: lepiej siedzieć/leżeć w domu i nic nie robić?

Idąc dalej - jak w ogóle można istnieć, aby cokolwiek zrobić bez partnerstwa z władzą?
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Promocja miast przez social media

Artur K.:
A może tak drogi Janie - specjalisto od wizerunku - pokażesz nam swój wizerunek? ;)
Rozumiem że chodzi o fotografię czy knterfekt określany ze staropolska wizerunkiem?
Artur Kępa

Artur Kępa web designer,
developer, project
manager

Temat: Promocja miast przez social media

Głupie pytanie, głupia odpowiedź: proszę o rycinę
Jan J.:
Artur K.:
A może tak drogi Janie - specjalisto od wizerunku - pokażesz nam swój wizerunek? ;)
Rozumiem że chodzi o fotografię czy knterfekt określany ze staropolska wizerunkiem?



Wyślij zaproszenie do