konto usunięte

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Z mojego bloga

Przyłącz się do dyskusji!
http://www.goldenline.pl/forum/kondycja-pr/

Wizerunek największego eksportera na świecie od lat cierpi z powodu powszechnej opinii które są dalekie od pozytywnych. „Made-in-China” – jednorazówki, łatwo się psuje, szajs – można usłyszeć wiele podobnych głosów, choćby w Polsce. Chyba nadszedł czas aby to zmienić?

„Made in China, made with the world” to najnowsze hasło kampanii reklamowej dla produktów z Chin, przygotowanej przez agencję DDB Guoan, filii amerykańskiego DDB.


„Przezwyciężenie uprzedzeń Zachodu będzie bardzo długim procesem, wymagającym od nas cierpliwości i tolerancji, przy jednoczesnym użyciu większej ilości narzędzi komunikacji” powiedział dla China Daily profesor Renmin University - Yu Guoming.

Przez ostatnich sześć tygodni USA, Europę i Azję obiegły 30 sekundowe spoty pokazujące parę tańczących nastolatków na przystanku autobusowym, bawiących się MP3. Z hasłem w tle „Made in China with software from Sillicon Valley”. Inny spot pokazywał osobę uprawiającą jogging w butach sportowych – z hasłem “Made in China with American sports technology”

Zobacz spot reklamowy http://www.youtube.com/watch?v=kmbTseEJpWI

"Sęk w tym aby zakomunikować klientom, opinii publicznej że chińskie produkty nie są wcale w 100% chińskie, gdyż wiele z nich jest opracowywanych w kooperacji z innymi krajami" – powiedział Rick Zheng, account Director DDB Guoan – "to pomoże stworzyć obiektywnie pozytywny wizerunek produktów „made-in-China”.

Grudniowe badania Horizon Research Consultancy przeprowadzone w pięciu głównych miastach Chin wykazały, że podrabiane i słabej jakości produkty są drugą (zaraz po korupcji – 59%) największą „plamą na wizerunku Chin”.

Po wyżej wymienionej, 6 tygodniowej globalnej kampanii kolejnym krokiem będzie naświetlenie produktów Premium „designed or created in China” – dodaje Liu Libin z The China Advertising Association of Commerce.

Chiny wzięły się za bary z problemem wizerunku na skalę globalną. Polska z kolei w moim przekonaniu potrafi wytwarzać świetne produkty, mogące z powodzeniem konkurować na całym świecie. Chiny dają sobie czas na zmianę wizerunku do 10 lat – w skali globalnej.

My w Polsce od lat mamy nasze „Dobre bo Polskie” i jeszcze kilka innych, które mają stać ‘na straży’ świetnych produktów, polecanych, uznanych, wspierając ich wizerunek. Czy jednak łatwiejsze okaże się zmienić i wypromować dotychczasowo negatywne „made-in-China” niż dobrej jakości, smaczne, zdrowe produkty „made-in-Poland”? Z tego co obserwuję wydaje mi się, że Chiny znajdą na siebie lepszą strategię i znowu zaleją świat swoimi produktami, tyle że tym razem będą one wysoce pożądane. A nasze?


edit-przecinkiJarosław W. edytował(a) ten post dnia 08.01.10 o godzinie 11:57
Marcin J.

Marcin J. On my own

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Ja widziałem (nie w Polsce) napis na produktach Made in PRC (czyli po polsku: Chińska Republika Ludowa).
Więcej na ten temat jest w Wikipedii:
http://en.wikipedia.org/wiki/Made_in_China

Japonia w latach 50 była uznawana za producenta tandety. Ale ten kraj postawił na jakość i już w latach 80 odbiór marek japońskich zmienił się diametralnie.

Co do Polski, to mamy pustynię w swiadomosci konsumentów światowych, poza wódką i niekórymi artykułami spożywczymi.

Nawet polskie dobre buty i ubrania mają brzmiące po wlosku lub francusku marki.
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

dokłądnie - przyklad Gino rossi - polska marka kreująca się na włoską. Czy słusznie?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Magdalena Groblicka:
dokłądnie - przyklad Gino rossi - polska marka kreująca się na włoską. Czy słusznie?
a powinna jak? i czemu nie?
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

nie oceniam. nie znam strategii marketingowej tej marki. wydaje mi się jednak ze mit "polskie jest gorsze" został obalony juz jakiś czas temu na rynku.Magdalena Groblicka edytował(a) ten post dnia 17.01.10 o godzinie 12:16
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Magdalena Groblicka:
nie oceniam. nie znam strategii marketingowej tej marki. wydaje mi się jednak ze mit "polskie jest gorsze" został obalony juz jakiś czas temu na rynku.Magdalena Groblicka edytował(a) ten post dnia 17.01.10 o godzinie 12:16


Niestety, tylko Ci się tak wydaje. Nie mamy swojej Nokii ani
Smirnoffa ani tez ...... Nie liczymy się zatem trudno o dowod że jest coś polskie powszechnie uznane jako dobre.
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

czy musimy miec swoją nokię czy smirnoffa by nasze produkty byly rozpoznawalne? nokia z początku produkowała ... papier toaletowy :)
to chyba nie jest kwestią tyle jakości tylko odpowiedniej promocji.
Jan J.:
Magdalena Groblicka:
nie oceniam. nie znam strategii marketingowej tej marki. wydaje mi się jednak ze mit "polskie jest gorsze" został obalony juz jakiś czas temu na rynku.Magdalena Groblicka edytował(a) ten post dnia 17.01.10 o godzinie 12:16


Niestety, tylko Ci się tak wydaje. Nie mamy swojej Nokii ani
Smirnoffa ani tez ...... Nie liczymy się zatem trudno o dowod że jest coś polskie powszechnie uznane jako dobre.
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

A Wyborowa jak się ma względem pozycjonowania Smirnoffa?
Margarita Z.

Margarita Z. die Spezialistin

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Prot Haładaj:
A Wyborowa jak się ma względem pozycjonowania Smirnoffa?

chyba nie najgorzej :)

a Nokia produkowała też opony i kalosze, więc dywersyfikacja pełna.
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

margarita Z.:
Prot Haładaj:
A Wyborowa jak się ma względem pozycjonowania Smirnoffa?

chyba nie najgorzej :)

Ciekaw jestem popularności Wyborowej Exquisite w kontekście worldwide.
a Nokia produkowała też opony i kalosze, więc dywersyfikacja pełna.

recycling telefonów w gumę.
Margarita Z.

Margarita Z. die Spezialistin

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Prot Haładaj:

Ciekaw jestem popularności Wyborowej Exquisite w kontekście worldwide.

robiłam małe rozeznanie u barmanów i słyszałamże dobrze się sprzedaje, podobno lepsza niż Russian Standard:

Obrazek

- a ten standard bardzo sobie cenię :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

nie mamy jednej uznanej bezdyskusyjnie i identyfikowanej z Polską
marki. Polska marka w świadomości konsumentów choćby europejskich po prostu nie istnieje.Gdzie nam np do znanych marek czeskich?
Gdzie nam do skromniejszej puli marek węgierskich? Nie dajemy sobie rady z zarządzaniem marka naszego kraju. Karmimy się tu
bxdurnymi reklamami za duże pieniądze mającymi ponoć wzmocnić nasz prestiz, opowiadamy sobie bzdury ,,ku pokrzepieniu,, o polskim hydrauliku itp itp. Marki kraju w ten sposób się nie zbuduje. Pisałem kilkukrotnie że oto zbliża się 2012 rok, niepowtarzalna szansa poprawt naszej marki np poprzez oslabienie towarzyszących jej negatywnych stereotypów. I co się tu robi? Ano wieka uwaga wszystkich , z mediami włącznie , na budowę stadionów. Ale żeby wykorzystać mądrze to wydarzenie dla promocji istotnych naszych wartości, to juz nie. Nic się w tej sprawie nie robi np w Warszawie
Ministerstwo Sportu liże rany i nie będzie się tym zajmowało, inne ministerstwa także. To drobny przykład dlaczego z naszą marką jest tak krucho. Nikt nie wpadł na pomysł aby powołac np instytut polskiej marki. ale nie udawana synekurę lecz indtytut na czas najbliższy tj do 2012 roku, bo w tym czasie się zweryfikuje jego działalnośc, osoby, pomysł.
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Jan J.:
Nikt nie wpadł na pomysł aby powołac np
instytut polskiej marki. ale nie udawana synekurę lecz indtytut na czas najbliższy tj do 2012 roku, bo w tym czasie się zweryfikuje jego działalnośc, osoby, pomysł.

instytut marki polskiej istnieje. jego szefem jest mirosław boruc. razem z wally olinsem pracowali na programem marketingu narodowego i ideą przewodnią dla marki Polska. co z tego wyszło? nic. mnogość instytucji zajmujacych się promocją i brak pomysłu co z tym wszystkim zrobic jest straszna.
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Magdalena G.:
Jan J.:
Nikt nie wpadł na pomysł aby powołac np
instytut polskiej marki. ale nie udawana synekurę lecz indtytut na czas najbliższy tj do 2012 roku, bo w tym czasie się zweryfikuje jego działalnośc, osoby, pomysł.

instytut marki polskiej istnieje. jego szefem jest mirosław boruc. razem z wally olinsem pracowali na programem marketingu narodowego i ideą przewodnią dla marki Polska. co z tego wyszło? nic. mnogość instytucji zajmujacych się promocją i brak pomysłu co z tym wszystkim zrobic jest straszna.

W ten sposób zbliżamy się na wyciągnięcie ręki do dyskusji o polskim bagienku, a to jest dyskusja typu mac vs win czy corel vs illustrator w moim mniemaniu.
Magdalena G.

Magdalena G.
marketing/promocja/P
R

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Prot Haładaj:

W ten sposób zbliżamy się na wyciągnięcie ręki do dyskusji o polskim bagienku, a to jest dyskusja typu mac vs win czy corel vs illustrator w moim mniemaniu.


nie pozostaje mi nic innego jak przyznac rację :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

>> instytut marki polskiej istnieje. jego szefem jest mirosław
boruc. razem z wally olinsem pracowali na programem marketingu narodowego i ideą przewodnią dla marki Polska. co z tego wyszło? nic. mnogość instytucji zajmujacych się promocją i brak pomysłu co z tym wszystkim zrobic jest straszna.


Udzieliła sobie Pani odpowiedzi w sprawie instytutu. Chodziło
o instytut marki polskiej w rozumieniu ośrodka rządowego jakie są w krajach europejskich a nie ośrodka badawczo- analitycznego /?/
jakim jest instytut działający przy stowarzyszeniujakim jest KIG
Dlatego min z ich pomysłów niewiele wychodzi.To także ilustracja
zaprzeczająca Pani tezie o odwadze itp. To za mało o czym starałem się przekonać.
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: Nowy wizerunek "made-in-china". A jakie jest polskie...

Magdalena G.:

nie pozostaje mi nic innego jak przyznac rację :)

Wtem! dzień się rozchmurzył.



Wyślij zaproszenie do