Marcin Rybski

Marcin Rybski Dyrektor oddziału,
Kraków Nowa Huta
Przyszłości S.A.

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

Witam, w telewizji pojawił się najnowszy spot POT.
Można go obejrzeć również na tvn24.pl http://www.tvn24.pl/12690,1535650,wiadomosc.html

Jakie jest Wasze zdanie? Przyznam, że mam bardzo mieszane uczucia.

edit: powieliłem temat poruszony na grupie PROMOCJA POLSKI
http://www.goldenline.pl/forum/promocja-polski/213859Marcin Rybski edytował(a) ten post dnia 17.01.08 o godzinie 20:53
Marcin Rybski

Marcin Rybski Dyrektor oddziału,
Kraków Nowa Huta
Przyszłości S.A.

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

Za niewątpliwe plusy uważam wykorzystanie motywu piłkarskiego, który jest bardzo nośny, jednak nie jest jednoznaczne, czy spot ma nawiązywać do planowanych w 2012 Mistrzostw Europy. Świetnym posunięciem jest natomiast wybór Dariusza Szpakowskiego, którego charakterystyczny, wysoce rozpoznawalny głos podnosi wartość przekazu.

Nieco zdziwił mnie wybór zawodników - atrakcji. Kiedy pierwszy raz usłyszałem spot (nie widząc obrazu i skupiając się na czymś zupełnie innym) byłem przekonany, ze jest to nowa reklama którejś z firm spożywczych, która oferuje tzw. tradycyjne dania w proszku… W zamyśle POT mają to być atrakcje południowej Polski, które zachęcą młodych Polaków mieszkających na Wyspach do przyjazdu do kraju i zachęcenia do tego swoich brytyjskich znajomych. „W reklamie przedstawiamy wspaniałą jedenastkę zawodników, symbolizujących zbiór atrakcji Południowej Polski w celu stworzenia nowego trendu przyjazdów na krótki urlop typu „city breaks” do tego regionu. Sądzimy, że różnorodność form aktywnego wypoczynku w połączeniu z możliwością skorzystania z licznych ofert tanich linii lotniczych jest unikalną propozycją spędzenia wolnego czasu, zarówno dla naszych rodaków z zagranicy jak i Brytyjczyków” – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej w oficjalnej informacji prasowej (http://www.pot.gov.pl/Kategorie/nowosci_i_wydarzenia/n...
Ja położyłbym chyba mniejszy nacisk na gastronomię, a przeniósł ciężar na ważne atrakcje, powiększając obszar poza Polskę południową. Ale może pomysłodawcy planują to w dalszym etapie kampanii.

Tymczasem ze spotem połączona jest strona internetowa http://www.pochwalmysiepolska.pl/, na której z czterdziestu czterech „swojsko” brzmiących nazwisk możemy skompletować drużynę marzeń, by wygrać jedną z weekendowych wycieczek do Polski (wraz z przelotem) lub oryginalną biało-czerwoną piłkę z limitowanej serii. Niestety, strona nie powala pod względem wizualnym (oczywiście różne są gusta…)

Drobiazg, na jaki zwróciłem uwagę, to klauzula o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez firmę NN z siedzibą w miejscowości NN – ewidentnie ktoś to przeoczył.

Dalszym etapem kampanii mają być publikacje w brytyjskiej prasie. Mam nadzieję, że kampania wspierająca pt. „Zabierz kolegę” w „The Observer”, „The Guardian”, „The Daily Telegraph” i „The Sunday Telegraph” będzie przetłumaczona na język angielski i faktycznie będzie wspierać kampanię telewizyjną i naszych rodaków, którzy będą namawiać swoich znajomych do wizyty w Polsce.

Podsumowując, uważam, że sam pomysł kampanii pośredniej jest ciekawym i odważnym pomysłem. Doceniam wartość „marketingu szeptanego” i wierzę, że może ona przynieść skutek. Podoba mi się rzadko dotąd spotykane w działaniach POT połączenie kilku kanałów przekazu.

Mam wątpliwości co do wyboru grupy docelowej. Być może dlatego, że mieszkam w Krakowie i również zawodowo miałem do czynienia z niesławnymi grupami Anglików przylatujących tutaj na wieczory kawalerskie nie jestem pewny czy młodzi Brytyjczycy są tymi, na których najbardziej nam zależy, ale słyszałem również opinię, że najważniejsze jest, że zostawiają u nas funty. Kwestia podejścia…

W dyskusjach a temat spotu pojawiły się głosy, że ponownie promujemy się za pomocą tradycji i kreujemy zupełnie nieprawdziwy, a co gorsza nienowoczesny wizerunek Polski. Liczę na to, że jest to początek zrobionej z dużym rozmachem kampanii, której nie będziemy się wstydzić.

Sądzę, że nawet jeśli nie uda się do Polski przyciągnąć Brytyjczyków, a na przyjazd weekendowy zdecydują się mieszkający za granicą Polacy, będzie to sporym plusem.

Przy okazji, jeśli już ktoś ogląda TV Polonia i Polsat 2, to wcale nie musi mieszkać na Wyspach Brytyjskich, dlatego oddźwięk kampanii może być całkiem spory.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

Ja się tym razem nie wypowiem... ale zachęcam do obejrzenia jak powinien wyglądać wzorowy klip promujący miejsce - tym razem miasto - NY.

http://nycvisit.com/video/

konto usunięte

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

Wątpie, czy spot POTu jest w stanie zrealizować swój cel, czyli zachęcić Polaków za granicą do promowania Polski.

Nie chodzi o to, by spot pokazywał wszystkie atuty Polski wliczając te najbardziej uniwersalne (piękne krajobrazy, zabytki, cenne dziedzictwo kulturowe). Chodzi o to, by Polacy umieli znaleźć w takim spocie elementy, z którymi mogą i chcą się utożsamiać, które lubią i chcą być dumni, że mogą się nimi pochwalić.

W pewnym stopniu takim elementem może być bigos, ale bigos, choćby nie wiem jak symbolicznie i humorystycznie pokazany nie wzbudzi zaufania u chcących potencjalnie zwiedzić nasz kraj.

Promowanie wspaniałej polskiej kuchni - czemu nie w tą stronę?

Sam spot jest moim zdaniem bigosem, mieszaniną różnych wybranych losowo i wcale nie reprezentatywnych polskich atrybutów ukazanych w sposób niewyraźny i nieuporządkowany.

Z drugiej jednak strony, plus dla POTu za podjęcie takiej inicjatywy. Promując 3 lata temu prawie że egzotyczną wówczas Polskę w Newcastle na Północy Anglii wśród osiedlonych tam Hindusów i lokalnych Anglików, miałam okazję przekonać się na co zwracają uwagę potencjalni turyści chcący zwiedzić Polskę. W takim momencie przeciętny Polak prezentuje obraz Polski jaki pojawia się w jego głowie..wątpię, czy jest tam ciupaga i bigos i obok siebie.

Spot Nowego Jorku jest bardzo dobry 'merytorycznie', wizualnie - zmniejszyłabym nadmiar kolorów, które wcale nie są charakterystyczne dla całego miasta. Powiedziałabym nawet, że brakuje mi w nim szarości i ogromu drapaczy chmur. No ale, to tylko kwestia preferencji tego, że w każdym miejscu wybiera się to co się lubi. Niemniej jednak obrazy miejsc Nowego Jorku tworzą spójny kontekst miasta - brawa.
Kazimierz Popławski

Kazimierz Popławski Tłumaczenia:
estoński, słowacki i
czeski.

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

z punktu widzenia przecietnego zjadacza bigosu: takiej reklamy nie da sie ogladac - jest brzydka, nie wywoluje pozytywnych emocji. jesli kampania ma na celu obudzenie w Polakach "ambasadorstwa" to na pewno nie jest to trafiony spot.

a co do kolorow w reklamie nyc - po obejrzeniu pozostaje bardzo mile wrazenie - miasta, cieplego, przyjemnego, z dusza i temu one sluza tj. m.in. kolory.

konto usunięte

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

kolory jak najbardziej! ale nie dla Nowego Jorku...

uczucia rodzą się takie jak u Shreka oglądającego 'spot' Duloca.. :)

http://www.youtube.com/watch?v=XvJ93Nf0aqk
Kazimierz Popławski

Kazimierz Popławski Tłumaczenia:
estoński, słowacki i
czeski.

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

oczywiscie, ze dla nyc. zapewne autorom spotu chodzi o to, aby pokazac miasto wesole, kolorowe, pelne zycia, bliskie ludziom, a nie to o czym wszyscy wiedza i jak je kojarza (np. monumentalizm).
to tak moim skromnym.
Tomasz S.

Tomasz S. Jumper, dociekliwiec
oczywistości

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

Pamiętajmy, że to jest reklama... czyli przekaz, który tu ma skłonić do odwiedzenia miasta, zmiany jego wizerunku itp. A to, że nie odpowiada do końca prawdzie, no cóż, to jest tylko reklama...

konto usunięte

Temat: Najnowszy spot Polskiej Organizacj Turystycznej

"to jest tylko reklama" ? przymykanie oczu na reklamowe kłamstwa nie powinno być akceptowalne, tym bardziej dziwi mnie Twoja wypowiedź. Nowy Jork ma już magiczną duszę, którą tylko trzeba w sposób atrakcyjny przedstawić. Co do celu reklamy, jakim jest zmiana wizerunku przedstawianego produktu...jestem pewna, że żaden spot reklamowy nie jest w stanie zmienić wizerunku miasta, to nie takie proste.

Następna dyskusja:

Konkurs prac magisterskich ...




Wyślij zaproszenie do