Adam
Mikołajczyk
CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc
Temat: "Miejsca" w Polsce potrzebują pomocy... jak im pomóc?
Bardzo wiele "miejsc" w naszym kraju cierpi... na chorobę bezrobocia, bierności władz, letargu społeczności lokalnej, korupcji, biurokracji, odpływu mieszakńców etc. Jeśli jakieś miejsce jeszcze nie choruje to zapewne niebawem będzie jeśli nie zmieni podejścia i myślenia.Na uzdrowienie nie ma jednej sprawdzonej recepty, proces ten napewno jest bardzo złożony i długotrwały. Niemniej jednak można już teraz zmienić podejście do marketingu miejsc - tak jak zrobiły do przedsiębiorstwa w ubiegłym wieku...przestawiły się z podejścia produkcyjnego na podejście marketingowe, gdzie ważny jest odbiorca produktu/usługi, jego potrzeby itd. W przypadku miejsc nie może być inaczej. Tu odbiorcami produktu pt. "miejsce" są mieszkańcy, turyści, przedsiębiorstwa, inwestorzy, developerzy itd. Tak więc nie ma innego wyjścia jak EDUKOWAĆ, INSPIROWAĆ i WSPOMAGAĆ marketingowe działania miejsc!