Robert
S.
ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...
Temat: Miasta wabią studentów. Co miasta oferują żakom?
Przeciętny student, na swoje utrzymanie, miesięcznie wydaje 1-1,5 tys. zł. Dlatego samorządy niemal na wszelkie możliwe sposoby kuszą maturzystów, aby wybrali właśnie ich miasto do studiowania. Mają również nadzieję, że część z nich na stałe osiedli się w ich mieście. Najpopularniejszą zachętą są nagrody za najlepsze prace magisterskie i doktorskie oraz stypendia naukowe. Biorąc pod uwagę ich wysokość, najlepiej studiować w Szczecinie, gdzie miesięczna wysokość stypendium wynosi od 1 tys. zł do 1,4 tys. zł i w Łodzi 1-1,2 tys. zł (dla doktorantów ok. 2 tys. zł). Olsztyn proponuje stypendia w wysokości 1750 zł brutto, ale są one przyznawane nie na cały rok akademicki, a jedynie na okres od jednego do czterech miesięcy. Samorządy oferują również studentom i absolwentom pomoc w znalezieniu mieszkania. Szczecin realizuje program „Dom dla Studenta”, a Poznań „Mieszkanie dla absolwenta”. Oba programy są realizowane w oparciu o zasoby mieszkaniowe zarządzane przez TBS-y. W jaki sposób największe miasta akademickie w Polsce kuszą studentów? Co im oferują w czasie studiów i po ich ukończeniu? Portal http://MarketingMiejsca.com.pl sprawdził to w 12 miastach. Pod lupę wzięliśmy: Białystok, Gdańsk, Gdynię, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Wrocław.Całość raportu tutaj: http://marketingmiejsca.com.pl/marketing-terytorialny-...