Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: Jak budować wizerunek/markę urzędu publicznego, centralnego?

Na ten temat odbyła się dzisiaj pod patronatem BRIEF-u bardzo fajna dyskusja w Ministerstwie Skarbu Państwa, którego rzecznik prasowy Pan Paweł Kozyra zaprosił m.i. Pana Pawła Trochimiuka - Prezesa Agencji Partner of Promotion i Prezesa Zarządu Związku Firm Public Relations, Piotra Czarnowskiego - założyciela First Public Relations i wiceprezesa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Grzegorza Kiszluka - red.naczelnego Magazynu BRIEF, Grzegorza Esza - twórcę marki Heyah oraz rzeczników prasowych wojewody lubelskiego i Giełdy Papierów Wartościowych + Pana Tomasza Bartosiaka - wice dyrektora departamentu promocji Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi.

Dyskusja wraz z wnioskami ukaże się w lipcowym numerze BRIEF-u, w dodatku Brief for Poland.

A jak Państwo sądzą.. czy urząd może stosować narzędzia marketingowe do budowania wizerunku, po co ma to robić, dla kogo i jak? :)

Temat: Jak budować wizerunek/markę urzędu publicznego, centralnego?

Każdy urząd publiczny powinien wykorzystywać narzędzia marketingowe, np. Art.7, Ustawy o samorządzie gminnym (z dnia 8 maca 1990 r. Dz.U.01.142.1591) mówi, że do zadań własnych gminy należy "zaspakajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty". Trudno jest zaspokajać potrzeby bez wcześniej przeprowadzonych badań. W większości przypadków potrzeby są rozpoznawane w wyniku bezpośrednich kontaktów pracowników samorządów z mieszkańcami. Część potrzeb jest zgłaszana do Radnych, którzy dbając o dobro swoich wyborców starają się je rozwiązywać.

Kolejną przyczyną wykorzystywania narzędzi marketingowych przez urzędy jest rosnąca konkurencja pomiędzy jednostkami terytorialnymi. Ograniczone zasoby inwestorów, turystów, zmuszają jednostki terytorialne do konkurowania między sobą.
Pozyskiwanie nowych inwestorów wpływa korzystnie na rozwój gminy, przyczynia się do poprawy sytuacji finansowej mieszkańców (nowe miejsca pracy = zmniejszające się bezrobocie > wzrost płac w gminie itp. ), a dzięki temu rosną wpływy do budżetu, które można wykorzystać na poprawę jakości życia mieszkańców np. poprzez rozwój infrastruktury sportowo-kulturalnej.

konto usunięte

Temat: Jak budować wizerunek/markę urzędu publicznego, centralnego?

witam,
odpowiadając po uczniowsku na postawione pytanie - uważam, że urzędy powinny wręcz stosować narzędzia marketingowe do budowy swojego wizerunku lub poprawy marnego odbioru wśród społeczności lokalnej, regionalnej i krajowej.
Nie mogą być bierną instytucją.
Co prawda, wpadanie w szablony działania nie jest wskazanie, ale warto oprzeć się na zasadach 4C i zastanowić się na początku nad:
Consumer needs and wants - potrzebami i pragnieniami klienta / petenta:)
Cost to the customer - kosztami otrzymania usług dla klienta / petenta
Convenience - wygodą korzystania z usług
Communication - sprawnym i szybkim dostarczaniem informacji

Rośnie konkurencja między regionami - ale rozwija się ten, kto najpierw posprząta w swojej szufladzie

Temat rzeka żekłabym ;)Justyna Mroczkowska edytował(a) ten post dnia 29.06.07 o godzinie 10:32

Temat: Jak budować wizerunek/markę urzędu publicznego, centralnego?

Justyna M.:
witam,
odpowiadając po uczniowsku na postawione pytanie - uważam, że urzędy powinny wręcz stosować narzędzia marketingowe do budowy swojego wizerunku lub poprawy marnego odbioru wśród społeczności lokalnej, regionalnej i krajowej.
Nie mogą być bierną instytucją.
Co prawda, wpadanie w szablony działania nie jest wskazanie, ale warto oprzeć się na zasadach 4C i zastanowić się na początku nad:
Consumer needs and wants - potrzebami i pragnieniami klienta / petenta:)
Cost to the customer - kosztami otrzymania usług dla klienta / petenta
Convenience - wygodą korzystania z usług
Communication - sprawnym i szybkim dostarczaniem informacji

Rośnie konkurencja między regionami - ale rozwija się ten, kto najpierw posprząta w swojej szufladzie

Temat rzeka żekłabym ;)Justyna Mroczkowska edytował(a) ten post dnia 29.06.07 o godzinie 10:32

"Consumer needs and wants" można połączyć z "convenience", co do "cost to the customer" - sporo cen za usługi administracyjne są niezależne od pojedynczych urzędów np. koszt wydania dowodu osobistego,



Wyślij zaproszenie do