Grzegorz
Kiszluk
prezes / redaktor
naczelny, AdPress /
Brief
Temat: Definicja marketingu miejsc
Klasyczna, najprostsza definicja marketingu - jako filozofii działania w biznesie - brzmi: Zaspokajanie czyichś potrzeb z zyskiem dla siebie! Marketingowe działanie wyróżnia to, że jest ono korzystne dla jego podmiotu jak i przedmiotu. Obie strony są ineteresariuszami.W przypadku marketingu miejsc jest podobnie: jest gospodarz regionu oraz jego mieszkańcy. Gospodarz powinien tak zaspokajać potrzeby mieszkańców w taki sposób żeby ci przedłużyli mu kadencję. Dotyczy to władz państwa, marszałków, prezydentów, burmistrzów, sołtysów, gmin, powiatów, województw i całego kraju.
Najbardziej sprawdza się taki model zarządzania i uprawiania marketingu miejsc, który w Briefie nazywamy Trójkątem Efektywności Briefu. Polega ona na ustaleniu kompetencji i konsekwentnym realizowaniu strategi przez 1. administratora terenu; 2. ekspertów, doradców, lokalnych uczelni; oraz 3. mieszkańców i lokalnego biznesu.