Mikołaj J. Menedżer Projektu
Temat: Czy mniejsze miasta mogą się skutecznie promować?
To pytanie stawia sobie wielu specjalistów zajmujących się tzw. marketingiem miejsc. Część odpowie pewnie że nie, bo w jaki sposób mając zaledwie parę złotych przebić Warszawę, czy Kraków? Inni powiedzą, że wszystko zależy od kreatywności i pomysłu. Ja dodam jeszcze, że wiele zależy od uwarunkowań także tych historycznych. Tak właśnie jest w przypadku mojego rodzinnego miasta Gniezna, które jak wiemy z historii jest kolebką polskiej państwowości. To właśnie Gniezno będąc jeszcze przed II Wojną Światową jednym z największych miast Wielkopolski przez lata PRL sprowadzane było do roli wasala innych miast regionu ze względu na silną pozycję Kościoła. To właśnie Gniezno przespało pierwsze dwadzieścia lat demokracji i wolnej Polski. Czas powiedzieć temu dość!Od mniej więcej trzech lat widać w naszych działaniach zdecydowane zmiany. W roku 2006 powołaliśmy Miejskie Centrum Innowacji i Promocji, gdzie na stałe zatrudniamy pięć osób pracujących nad skutecznym wprowadzaniem zmian w obszarze promocji Pierwszej Stolicy Polski. Grupa wielbicieli niezależnego kina stworzyła wyjątkowy event, czyli Ogólnopolski Festiwal Filmów Amatorskich i Niezależnych, który stając się imprezą cykliczną przyciąga rzesze miłośników niezależnego kina z całej Polski. W zeszłym roku odzyskaliśmy ponownie tytuł miasta prymasowskiego, co spowodowało przeniesienie z powrotem do Gniezna siedziby Prymasa Polski. W ciągu ostatnich trzech lat pojawiało się również sporo inicjatyw, które miały przypomnieć mieszkańcom Polski o tym, że Gniezno "jest" i wybudza się z promocyjnego snu. W tym celu dwóch radnych nagrało i wyprodukowało pierwszy w historii samorządu utwór muzyczny promujący Pierwszą Stolicę Polski, który wzbudził ogromne zainteresowanie ogólnopolskich mediów. Doszliśmy w końcu do etapu, w którym jesteśmy gotowi, aby pokazać to, co mamy najlepszego i najcenniejszego. Stworzyliśmy widowisko historyczne pod nazwą "Koronacja Królewska", gdzie po raz pierwszy od tysiąca lat ponownie wkładamy koronę na głowę Bolesława Chrobrego. Patronat medialny na widowiskiem objęła stacja telewizyjna Discovery Historia. To właśnie przy wsparciu tak ogromnego partnera, jakimi są ogólnopolskie, czy nawet światowe media, miasta wielkości Gniezna mają unikatową szansę zaistnienia w świadomości odbiorców. Ktoś powie, że potrzeba tu milionowych nakładów, a ja odpowiem, że wystarczy odkrycie czegoś unikatowego w swojej małej ojczyźnie połączonego z umiejętnością wypromowania owego zjawiska, faktu lub miejsca.
Gniezno dzięki temu eventowi wyciąga "asa z rękawa", który pomoże nam w zdecydowany sposób podkreślić raz na zawsze: Gniezno było, jest i będzie Pierwszą Stolicą Polski!
Pragniemy rozwijać naszą imprezę, aby mogła się rozrastać z korzyścią dla miasta i całego regionu. W tym celu widzimy perspektywę szerokiej współpracy z miastami Wielkopolski, jak Kalisz, Ostrów, czy Leszno, ale także z innymi ośrodkami, aby wspólnymi siłami i kreatywnością pokazać naszym "większym" kolegom z Wrocławia, Krakowa, Gdańska, czy Poznania, spójrzcie my też potrafimy.
Niech to będzie początek nowego trendu w promocji małych i średnich miast. Samorządy łączcie się, bo razem jesteśmy silniejsi!
ZAPRASZAM NA:
http://www.discoveryhistoria.pl/47,galeria.html
http://www.youtube.com/user/DorozalaMikolaj#p/a/u/2/AP...
http://gniezno.eu/strona32wqf435ge/index.php?option=co...
http://www.trzos.gniezno.pl/
http://www.powiat-gniezno.pl/index.php5?m=articles&id=199Mikołaj D. edytował(a) ten post dnia 28.01.10 o godzinie 20:17