Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

- strategia miasta wielkości i potencjału Elblaga ma szanse sie urodzić
bez udziału firm zewnętrznych. Macie odpowiedni potencjał, rzecz w tym
aby umiejętnie przedsięwzięcie zaplanować i zorganizować,

- z pewnością potrzebni będą konsultanci czy doradcy niektórych przedsięwzięć
ale oddawanie całej strategii do wykonania firmom produkującym taśmowo
takie kwity pt strategia promocyjna jest w mojej ocenie rozrzutnością,

- nie bardzo rozumiem o co ma chodzić w tej strategii promocyjnej?. A może
zawęzić i skonkretyzować zadanie np do strategii wizerunkowej. Tu się
nie da popływać. W końcu celem czy konkretyzacją strategii promocyjnej
jest strategia wizerunkowa. Tymczasem tworzy się takie strategie jakby
sprawy wizerunkowe były zaledwie ich częścią. To błąd

- wizerunek jest najważniejszym składnikiem kapitału marki miasta
A wszystko przeciez zmierza do budowy okreslonej mark. Modę na te
strategie promocyjne miast narzuciły mało kompetentne ale bardzo
przebojowe firmy robiąc nieżły biznes. Opracowując taką strategię
markuje się badania które są warunkiem koniecznym np strategii
wizerunkowych. Powstają więc pomysły i projekty bez związku
z tożsamością czy celami strategicznymi miast / fakt ,ze te cele
to następny problem wymyslony za biurkiem w pogodne przedpołudnie/,

- od czego zacząc? Od mądrego audytu dotychczasowych działań promocyjnych
ze zwróceniem uwagi na ich rolę czy znaczenie dla wizerunku miasta
Prawdopodobnie okaże się że są to w części działania te służą wyłącznie
robieniu dobrego wrażenia a nie przemyślanej budowie oczekiwanego
wizerunku miasta
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Robert Turlej:
witam,

z ciekawości zapytam czy wie ktoś może jak idzie Legnicy wdrażanie strategii?

W Elblągu wczoraj miał być rozstrzygnięty przetarg na wykonanie Strategii Promocji Miasta Elbląg ale został unieważniony.

Podobno zostały złożone 3 oferty, które znacznie przewyższyły zakładany budżet.

http://www.82-300.pl/11,1265-przetarg_na_opracowanie_s...
Z tego co mi wiadomo odpowiedż unieważniająca brzmiała -" nie mamy pieniędzy. Powstaje pytanie po co robi sie przetarg skoro nie przewiduje się na niego pieniędzy w granicach zakładanej kwoty ? :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Jan J.:
Opracowując taką strategię
markuje się badania które są warunkiem koniecznym np strategii
wizerunkowych. Powstają więc pomysły i projekty bez związku
z tożsamością czy celami strategicznymi miast / fakt ,ze te cele
to następny problem wymyslony za biurkiem w pogodne przedpołudnie/,
Trochę pojechałeś przerzucając winę za takie a nie inne zakresowo badania, bo one jednak są, na agencje, a jednocześnie doskonale wiesz ze badania kosztują a zleceniodawca ogranicza środki na ten cel do minimum. Oczywiście to błąd, ale raczej nie po stronie agencji.

W wypadku Elbląga to w ogóle poplątanie z pomieszaniem - oglądałem rozpiskę do projektowania, wsadzili tam takie kwiatki jak "layout hydrantu" ale i SIM i dziesiątki innych rzeczy hasłowo bez doprecyzowania, lista z czapy i co by tu jeszcze. Mówiąc szczerze miałem wrażenie że kwota graniczna powinna w całości być na projektowanie, a i to byłoby pewnie mało, o strategii zapominając. Mam też wrażenie że ten przetarg był oparty li tylko na chcicy, bez rozeznania tematu i z założeniem "wszystko po 5zł" :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Odpowiadam. Badania moga być drogie, ale nie muszą. Nie potrzeba całości tych badań zlecać specjalistycznej firmie. Można zaangażowac do przedsięwzięcia
własne wyspecjalizowane siły ale pod nadzorem fachowca- praktyka. To jest bardziej czasochłonne niż kosztowne. Natomiast te wszystkie koncepcje
quasi- wizerunkowe bez badań sa o kant potłuc.Czytałem jak jedna z agencji
zrobiła takie badania ze studentami w stołówce. Rozmawiałem z uczestnikiem
tych badań i pozostaje się tylko gorzko zaśmiać.A kwestia pieniędzy. Oto
władze miast które decydują się na samodzielne uruchomienie np strategii wizerunkowej , to marne władze. Do tego trzeba znależć partnerów. Dlatego
najlepiej im wychodzi jak zleca całośc agencji, zrobią głośne otwarcie
i......kicha. Bo nie ma kto tym zarządzać, bo struktury są antymarketingowe,
bo burmistrzowi się odwidziało, bo Pani Beatka ma lepszy pomysł.m I tak się to
toczy czyli wielkie udawactwo i marnotrawienie pieniędzy i energii ludzkiej.
A najlepszym knotem jest jak taką strategię czy jej część daje się do zatwierdzenia radnym.Tu ręce opadaja, mózg się lasuje i szlag trafia.
Robert Turlej

Robert Turlej PWSZ w Elblągu,
Biuro Rektora

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

temat trochę się rozmydlił i dyskusja zamiast o Legnicy jest o Elblągu ;)

Osobiście jestem zdania, że strategia dla Elbląga nie powinna być robiona przez mega wielką firmę. Wyniki przetargu świadczą o tym, że ktoś się przeliczył. Dodatkowo SIWZ miał błędy, złożyłem odpowiednią interpelację ale niestety moich uwag nie wzięto pod uwagę. Więc w sumie dobrze, że przetarg nie jest rozstrzygnięty:)

Wracając do temu, czy ktoś coś wie o Legnicy, co tam się dzieje? czy powstanie to muzeum Zimnej Wojny?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Jan J.:
Odpowiadam. Badania moga być drogie, ale nie muszą. Nie potrzeba całości tych badań zlecać specjalistycznej firmie. Można zaangażowac do przedsięwzięcia
własne wyspecjalizowane siły ale pod nadzorem fachowca- praktyka. To jest bardziej czasochłonne niż kosztowne.
Nie rozbawiaj proszę, toż nie po to chcą to upchać na zewnatrz żeby się sami męczyć :)

Natomiast te wszystkie koncepcje
quasi- wizerunkowe bez badań sa o kant potłuc.
zgoda
Czytałem jak jedna z agencji
zrobiła takie badania ze studentami w stołówce. Rozmawiałem z uczestnikiem
tych badań i pozostaje się tylko gorzko zaśmiać. pieniędzy.
znaczy zgeneralizowałeś
Oto
władze miast które decydują się na samodzielne uruchomienie np strategii wizerunkowej , to marne władze. Do tego trzeba znależć partnerów.
też zgoda, ale z partnerem trzeba się podzielić, a z takim mysleniem to już gorzej :)
Dlatego
najlepiej im wychodzi jak zleca całośc agencji, zrobią głośne otwarcie
i......kicha. Bo nie ma kto tym zarządzać, bo struktury są antymarketingowe,
bo burmistrzowi się odwidziało, bo Pani Beatka ma lepszy pomysł.m
zgoda
I tak się to
toczy czyli wielkie udawactwo i marnotrawienie pieniędzy i energii ludzkiej.
i tak i nie. Z jednej udawactwo i tu zgoda, bo jak napisałeś wyżej zrobi się bum, wpisze osiągnięcie i szlus. Z drugiej powoduje to określone skutki, wzbudza apetyt u odbiorców/mieszkańców a tu owo szlus i dalej już się nie bawimy. Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego zdecydowana wiekszość strategii pada? nie, nie nie dlatego że są słabe czy nijakie. O tym może dopiero powiedzieć realizacja i na etapie realizacji wiele rzeczy da sie korygować. Padają bo... z jednej nie ma pieniedzy na wdrażanie a z drugiej już się urzędnicy nabawili i szukaja nowej zabawki, ta sie znudziła, tym szybciej im więcej od nich wymagała.
A najlepszym knotem jest jak taką strategię czy jej część daje się do zatwierdzenia radnym.Tu ręce opadaja, mózg się lasuje i szlag trafia.
Masz w pełni rację, niestety po soc został nam nawyk wtykania nosa tym bardziej im wyżej zasiadam :)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Robert Turlej:
temat trochę się rozmydlił i dyskusja zamiast o Legnicy jest o Elblągu ;)

Osobiście jestem zdania, że strategia dla Elbląga nie powinna być robiona przez mega wielką firmę.
Z tego co mi się wydaje tam nie było żadnej mega firmy, widać wyczuły brak mamony ;)
Wyniki przetargu świadczą o tym, że ktoś się przeliczył.
żeby się przeliczyć trzeba w ogóle policzyć :)
Dodatkowo SIWZ miał błędy,
on był jednym wielkim błędem raczej :)
Wracając do temu, czy ktoś coś wie o Legnicy, co tam się dzieje? czy powstanie to muzeum Zimnej Wojny?
nic niestety, cisza martwa
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Przyjmij Ludwiku następujący pewnik / prawie pewnik/:burmistrzom/ prezydentom naszych miast i miasteczek ta całe marketingowe zarządzanie miastami wydaje się modą, kaprysem, dziwactwem z którego pożytku nie ma żadnego. Mają oni
/ ci burmistrzowie/ prezydenci / bliską zeru wiedzę o takich pojęciach jak np produkt terytorialny, cele tego produktu i o wszyskim co się wiąże z wizerunkiem ich miast. Dla nich korzystny wizerunek to wyłozony kostka Bauma rynek, kilka odnowionych elewacji i i modny remont zwany, nie wiem dlaczego, rewitalizacją miasta. Oni / ci burmistrzowie/ prezydenci / nie
mają świadomości ,że wizerunek to kategoria marketingowa! Dlatego tak nikłe sa efekty z tych setek milionów złotych wydawanych rocznie w skali kraju na promocję miast czy regionów. Najciekawsze ,ze nikt tego stanu nie chce zmienić. Ani agencje, powoływane często dla wyrwania kasy bo jest układ, ani
te panienki w miejskiej promocji bo za nic sa odpowiedzialne a mogą robić dobre wrażenie ani burmistrzowie dla których wydatki na promocję miast są funduszem promocyjnym ich samych.I tak sie to kręci. Tu się wyda na dziesiątki bzdurnych bilboardów, nam się nagłośni kretyńskie hasełko, ówdzie zapowie się że ich miasto jest przyjazne / bo mogłoby być nieprzyjazne? /albo że w ich mieście / tu wpisz dowolne słowo np zaczyna się Polska, albo świta
albo dnieje albo jest jakaś aura czy energia i takie tam bzdety.Nie znam
miasta które pokusiłoby się na profesjonalne zbadanie tego jakie efekty
przyniosły liczone w dziesiątki milionów wydatki na promocję poniesione np w ciągu ostatnich kilku lat. Nie ma odważnych co by odkryli że większość tych
zabiegów to ściema i lipa. Zdaje się ,ze jedden dotychczas prezydent miasta
rozpędził dział promocji w tym tradycyjnym kształcie i stylu działania. Reszta się boi bo za profanów ich będą miały te agencje od wszystkiego, ci redaktorzy marnych pisemek od marketingu , ci wszyscy co zyja uczepieni
miejsckiej klamki / a dokładniej kasy /.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Jan J.:
Przyjmij Ludwiku następujący pewnik / prawie pewnik/:burmistrzom/ prezydentom naszych miast i miasteczek ta całe marketingowe zarządzanie miastami wydaje się modą, kaprysem, dziwactwem z którego pożytku nie ma żadnego.
Przyjmuje, ale
Najciekawsze ,ze nikt tego stanu nie chce zmienić. Ani agencje, powoływane często dla wyrwania kasy bo jest układ, ani
te panienki w miejskiej promocji
tu chyba zastosowałeś metodę "kowal zawinił, cygana powiesili". Twoje pretensje do wykonawców o niezmienianie stanu rzeczy są dziwne. To nie oni ani władni ani do tego powołani. Kolejna rzecz gdyby to było tak proste jak piszesz to nie byłoby kilkunastoletniej dyskusji o promocji Polski, gdzie fura dobrych fachowców brała głos, a i 90 centrów decyzyjnych. Wszystko to więc pięknie ale ino w zaciszu domowym i na własny użytek. Choroba jest głowy, a ty serwujesz receptę na nogi.

i kolejne ale
Nie znam
miasta które pokusiłoby się na profesjonalne zbadanie tego jakie efekty
przyniosły liczone w dziesiątki milionów wydatki na promocję poniesione np w ciągu ostatnich kilku lat. Nie ma odważnych co by odkryli że większość tych
zabiegów to ściema i lipa.
Skoro badań nie znasz, nie było to na czym opierasz sąd i generalizujesz?
Zdaje się ,ze jedden dotychczas prezydent miasta
rozpędził dział promocji w tym tradycyjnym kształcie i stylu działania.
No i co dalej? rozpędzić każdy umie tylko co dalej? promocja to nie tylko szumna promocja miasta, więc co dalej, kto został wrobiony w te drobiazgi?

Reszta się boi bo za profanów ich będą miały te agencje od wszystkiego, ci redaktorzy marnych pisemek od marketingu , ci wszyscy co zyja uczepieni
miejsckiej klamki / a dokładniej kasy /.
Tu już chyba naciągasz makaron na uszy, jak chcę coś zrobić i nie są mi potrzebne agencje i redaktorzy to to robię, toż ich wykluczyłem wcześniej z jakiejś przyczyny. Natomiast jeśli ich nie wykluczyłem a jedynie wydaje mi się że "wszystko wiem, bo kase mam", to wtedy owszem :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

-agencje przestrzegając np zasad dobrych praktyk czy dbałości o poziom wykonywanych usług mogłyby / powtarzam: mogłyby / stanowic znaczące lobby przeciwko różnym ściemniaczom, udawaczom, fałszerzom, blagierom w branzy.
Jak to konkretnie robić, inny temat,

- promocja Polski nie mogła powstać bo celu tych dzialań nie wyartykułowano,
ani nie opisano obecnej i aspirującej naszej tożsamości, ani nie określono
adresatów oddziaływan promocyjnych. W gadulstwie sprawa utonęła bo dodatkowo nie było struktury mogącej przedsięwzięciem pokierowac. Utknęła,
bo wiele stołków dotyczas w tym obszarze chałturzących / np MSZ / musiałoby
zostać zwolnione,

- napisałem, że nie znam miasta a nie jak mi wmawiasz, że nie znam badań.
To różne sprawy. Gdyby choć jedno miasto zrobiło uczciwe badania,
natychmiast byłby skutek np w postaci innej strategii np zamiast promocyjnej
strategii wizerunkowej, inne byłoby usytuowanie struktur zarządzających
przedsięwzieciem, powstały by pomysły sfinansowania np poprzez partnerstwo
publiczno- prywatne, powstałby stołek vice burmistrz ds marketingu miasta
i parę jeszcze spraw. Takie nie powstały bo nie ma badań które potrzebę
takich ruchów ujawniają,

- prezydent który zrezygnował z dotychczasowej pasywnej struktury promocji
miasta zmienił ją w strukturę funkcjonalna . Doszedł do tego w piątym
roku urzędowania.Problemu nie rozwiązał ale narazie z tego tylko powodu jest
prekursorem
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Jan J.:
-agencje przestrzegając np zasad dobrych praktyk czy dbałości o poziom wykonywanych usług mogłyby / powtarzam: mogłyby / stanowic znaczące lobby przeciwko różnym ściemniaczom, udawaczom, fałszerzom, blagierom w branzy.
Jak to konkretnie robić, inny temat,
Janie na razie trochę sam ściemniasz - dobre praktyki w branży nie usuną ani nie zmienią praktyk zleceniodawców, bo w końcu to ty napisałeś o braku wiedzy. Zatem kto i za ile ma edukować zleceniodawców. Pomijam że mamy wolny rynek i drugi aspekt że wiele z branżowych stowarzyszeń nie ma na celu edukację a obronę własnych interesów.

- promocja Polski nie mogła powstać bo celu tych dzialań nie wyartykułowano,
A w miastach wyartykułowano coś więcej?
- napisałem, że nie znam miasta a nie jak mi wmawiasz, że nie znam badań.
To różne sprawy. Gdyby choć jedno miasto zrobiło uczciwe badania,
Janie albo ja mam problem ze zrozumieniem twoich prostych zdań albo ty z ich napisaniem. Toż jeśli
Gdyby choć jedno miasto zrobiło uczciwe badania,
to co oznacza to
- napisałem, że nie znam miasta a nie jak mi wmawiasz, że nie znam badań.
Jeśli miasto, żadne, nie zrobiło badań to znaczy że ich nie ma, logiczne? więc skąd znasz badania których nie ma?
Takie nie powstały bo nie ma badań które potrzebę takich ruchów ujawniają,

- prezydent który zrezygnował z dotychczasowej pasywnej struktury promocji
miasta zmienił ją w strukturę funkcjonalna . Doszedł do tego w piątym
roku urzędowania.Problemu nie rozwiązał ale narazie z tego tylko powodu jest
prekursorem
objaśnij mnie proszę co to takiego struktura pasywna promocji i funkcjonalna. Czy nie chodzi aby o wymianę ludzi, na innych, lub zmianę nazwy struktury tylko?
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

- pisałem o uczciwych badaniach. Mam wyjaśniać sens tego skrótu? Badaniach
własnej skuteczności. Planuje się takie badania z myslą o poprawie
tej skuteczności. A można tez z góry zakładać że jesteśmy skuteczni , trzeba
tylko znależć tego potwierdzenie. I się znajduje. Czytałem takie
potwierdzenie promocji świętokrzyskiego że zwiększyła się o 8 proc ilość
wykorzystanych miejsc hotelowych,

- przykład struktury funkcjonalnej to Krakowskie Biuro Festiwalowe,

- dobrym obyczajem branzy powinno byc ostre reagowanie na kombinatorstwo
udawactwo, szalbierstwo i podobne. Jakoś słow krytyki pod adresem
prezydentów miast ręcznie sterujących bzdurnymi pomysłami, nie słyszę
Za rok Euro. Jedyna szansa na zauważalna promocję kilku naszych miast
Słyszałeś jakiś zarzut, że nic dotychczas nie wymyślono? Że mieszkańcom
tych miast nie zaprezentowano obrazu miasta który oni sami tez będą
kreować? Jest już zbyt pzno aby to zrobić. Reakcja środowiska powina
tu byc jednoznaczna. Czytasz jakieś teksty o tych setkach znarnotrawionych
milionów wydawanych na promocję? Gdzieś lokalnie parę ciekawych tekstów
się pojawiło i to wszystko
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Jan J.:
- pisałem o uczciwych badaniach. Mam wyjaśniać sens tego skrótu? Badaniach
własnej skuteczności. Planuje się takie badania z myslą o poprawie
tej skuteczności. A można tez z góry zakładać że jesteśmy skuteczni , trzeba
tylko znależć tego potwierdzenie. I się znajduje.
Janie ja nie neguję potrzeby badań, ale ich się nie robi i nawet wiem dlaczego - 1. kasa, 2. cała para uchodzi już po dostaniu strategii i znaczka. Sobie poradzimy i po co badać :)

Czytałem takie
potwierdzenie promocji świętokrzyskiego że zwiększyła się o 8 proc ilość
wykorzystanych miejsc hotelowych,
Też czytałem
- przykład struktury funkcjonalnej to Krakowskie Biuro Festiwalowe,
tylko czy taka struktura jest w stanie powstać w mniejszym mieście? tu oparciem były duże imprezy.
- dobrym obyczajem branzy powinno byc ostre reagowanie na kombinatorstwo
udawactwo, szalbierstwo i podobne. Jakoś słow krytyki pod adresem
prezydentów miast ręcznie sterujących bzdurnymi pomysłami, nie słyszę
Za rok Euro. Jedyna szansa na zauważalna promocję kilku naszych miast
Słyszałeś jakiś zarzut, że nic dotychczas nie wymyślono? Że mieszkańcom
tych miast nie zaprezentowano obrazu miasta który oni sami tez będą
kreować? Jest już zbyt pzno aby to zrobić. Reakcja środowiska powina
tu byc jednoznaczna. Czytasz jakieś teksty o tych setkach znarnotrawionych
milionów wydawanych na promocję? Gdzieś lokalnie parę ciekawych tekstów
się pojawiło i to wszystko
Zgadzam się. Możemy pobiadolić. Tyle że nie upatrywałbym w branży na to antidotum, przynajmniej na raazie. Aby to miało ręce i nogi musi upłynąć jeszcze parę lat, decydenci muszą zacząć rozumieć po co, branża okrzepnąć. Do tego muszą być przygotowane obie strony. Na razie jest jedna, agencje, która też bywa traktowana na zasadzie chłopca na posyłki.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Czyli się w generaliach zgadzamy. Natomiast jeśli o badania idzie, pisałem tylko o badaniach, które urzad miasta powinien zrobić dla siebie. By wiedzieć, czy te setki tysięcy złotych dobrze lokuje. Mowa oczywiście o miastach większych. Czymś innym są badania które firma wykonująca tzw Strategię powinna zrobić. Tu nawet nie chce opisywć ile kamuflażu, udawactwa, wręćz oszustwa się pojawia. Czy na jedne i drugie badania brak środków? Myślę, że to wygodne tłumaczenie. Po stronie agencji nie widzę możliwości opracowania strategii / promocyjnej czy wizerunkowej czy budowy marki / bez
zbadania ,, jak jest,,? Nie ma badań a są śmiałe wizje. Po stronie urzędu
to drobny procent wydawanych na promocję środków. Ale urzędy nie maja orientacji marketingowej , więc nie są sprawa zainteresowane. No i wreszcie
badania kamuflujące. Wysyła się urzędników z amatorsko skonstruowana ankieta
i już maja wyniki nie do podważenia. To następny temat.W skali kraju
rocznie te kamuflaże pochłaniają lekko licząc z pół miliarda / zakładam
ze to 50% wydatków na promocję które są marnotrawione w sposób z góry założony/.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Jan J.:
Czyli się w generaliach zgadzamy.
Znasz mnie :)
Natomiast jeśli o badania idzie, pisałem tylko o badaniach, które urzad miasta powinien zrobić dla siebie. By wiedzieć, czy te setki tysięcy złotych dobrze lokuje.
Tylko czy chodzi o to by gonić króliczka czy też go złapać...
Czy na jedne i drugie badania brak środków? Myślę, że to wygodne tłumaczenie. Po stronie agencji nie widzę możliwości opracowania strategii / promocyjnej czy wizerunkowej czy budowy marki / bez
zbadania ,, jak jest,,? Nie ma badań a są śmiałe wizje.
Badania nie są za darmo, to wiesz
Po stronie urzędu
to drobny procent wydawanych na promocję środków. Ale urzędy nie maja orientacji marketingowej , więc nie są sprawa zainteresowane.
Raczej nie są zainteresowane ani kosztami ani ich wynikami. Chcą mieć efekty na już. Jest logo i wystarczy :)
No i wreszcie
badania kamuflujące. Wysyła się urzędników z amatorsko skonstruowana ankieta
i już maja wyniki nie do podważenia. To następny temat.W skali kraju
rocznie te kamuflaże pochłaniają lekko licząc z pół miliarda / zakładam
ze to 50% wydatków na promocję które są marnotrawione w sposób z góry założony/.
żeby to były jedyne marnotrawione... dużo poważniejsze sumy idą na pozorowanie działań :)
Robert S.

Robert S. ekspert marketingu
terytorialnego i
politycznego /
www.Wy...

Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?

Ponad rok temu uczestniczyłem w spotkaniu w Elblągu dotyczącym promocji i marketingu miasta. Z przyjemnością przeczytałem informację o tym co dzieje się z dokumentem strategicznym - trochę przygnębiające, że nic się nie dzieje w tej sprawie, a Legnicę postaram się sprawdzić i napisać o tym.



Wyślij zaproszenie do