Jan
J.
specjalista
wizerunku
Temat: Co sądzicie o logo i strategii Legnicy?
- strategia miasta wielkości i potencjału Elblaga ma szanse sie urodzićbez udziału firm zewnętrznych. Macie odpowiedni potencjał, rzecz w tym
aby umiejętnie przedsięwzięcie zaplanować i zorganizować,
- z pewnością potrzebni będą konsultanci czy doradcy niektórych przedsięwzięć
ale oddawanie całej strategii do wykonania firmom produkującym taśmowo
takie kwity pt strategia promocyjna jest w mojej ocenie rozrzutnością,
- nie bardzo rozumiem o co ma chodzić w tej strategii promocyjnej?. A może
zawęzić i skonkretyzować zadanie np do strategii wizerunkowej. Tu się
nie da popływać. W końcu celem czy konkretyzacją strategii promocyjnej
jest strategia wizerunkowa. Tymczasem tworzy się takie strategie jakby
sprawy wizerunkowe były zaledwie ich częścią. To błąd
- wizerunek jest najważniejszym składnikiem kapitału marki miasta
A wszystko przeciez zmierza do budowy okreslonej mark. Modę na te
strategie promocyjne miast narzuciły mało kompetentne ale bardzo
przebojowe firmy robiąc nieżły biznes. Opracowując taką strategię
markuje się badania które są warunkiem koniecznym np strategii
wizerunkowych. Powstają więc pomysły i projekty bez związku
z tożsamością czy celami strategicznymi miast / fakt ,ze te cele
to następny problem wymyslony za biurkiem w pogodne przedpołudnie/,
- od czego zacząc? Od mądrego audytu dotychczasowych działań promocyjnych
ze zwróceniem uwagi na ich rolę czy znaczenie dla wizerunku miasta
Prawdopodobnie okaże się że są to w części działania te służą wyłącznie
robieniu dobrego wrażenia a nie przemyślanej budowie oczekiwanego
wizerunku miasta