Temat: Badanie wizerunku Nowej Huty 2011.
1). Przytaczana przez Pana książka (mam ją przed sobą):
"Każde zjawisko można badać za pomocą różnych metod, a każda z tych metod ma swoje zalety i wady".
(Podrozdział, o którym Pan pisze w E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, strona 55-56:)
Wizerunek Nowej Huty badam nie tylko poprzez ankietę.
Przeanalizowałem też całą jej tożsamość.
Zgodnie z:
E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, Wolters Kluwer Polska – ABC, Warszawa 2009, s. 37, na podstawie: A. Łuczak, Istota tożsamości miasta,, „Samorząd Terytorialny”, 2001, nr 1-2, s. 50
Chodzi mi o ten rysunek:
Zresztą, nawiasem mówiąc, mój promotor skrytykował wyszczególnione na tym rysunku: city design, city communication, city behaviour, jako elementy głównie wizerunku firmy.
Bibiliografia poprzedniego rozdziału pracy mgr:
http://www.wizeruneknh.cba.pl/biblio.html
2). nastawienie do miasta, sympatia:
- Pytania: "Czy, według Pan(-a/-i) NH jest atrakcyjna pod względem...?"
Jeżeli ktoś jest negatywnie nastawiony, to zaznaczy odpowiedź "Zdecydowanie nie".
(pytanie typu "czy lubi Pan(i) NH - zostało usunięte zgodnie ze wskazówkami kierownika katedry)
3). wspomnienia, legendy, ale również nastawienie i sympatia:
- Pytanie nr 19: "Z czym kojarzy się Pan(-u/-i) Nowa Huta?"
Przeglądnąłem kilka odpowiedzi i pojawiają się sformułowania nt. dzieciństwa, historii itp.
Co ciekawe - przykład takiego właśnie pytania jest w podrozdziale, o którym Pan pisze w E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, strona 56.
4). Podrozdział, o którym Pan pisze w E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, strona 52:
"Badanie marketingowe jest złożonym i czasochłonnym przedsięwzięciem, dlatego też istotne jest dokładne zaprojektowanie całego procesu badawczego tak, by był on spójny logicznie i uwzględniał optymalne wykorzystanie zasobów. Opracowując plan badawczy, należy też podjąć decyzje co do budżetu badania, wykonawcy badania..."
Teraz proszę się zastanowić: jaki ja mam budżet i ile czasu?
O populacji i doborze próby pisałem w moim wcześniejszym poście.
5). Jak Pan myśli, jak długa powinna być ankieta, żeby Internauci nie rezygnowali po samym spojrzeniu na ilość pytań?
Powracam tutaj do, przytaczanego już przeze mnie, artykułu:
D. Batorski, M. Olcoń-Kubicka, Prowadzenie badań przez Internet - podstawowe zagadnienia metodologiczne, "Studia Socjologiczne", 2006, nr 3 (182)
Podrozdział artykułu: "Obniżenie rezygnacji z udziału w badaniu" - strona 116 i 117.
6). Ponadto sprawy wspomnień, legend itp. poruszam we wcześniejszym rozdziale pracy mgr. Pisałem o nim w punkcie 1).
7). Jeżeli Panu chodzi o moje sformułowanie we wstępie do ankiety, że "pytania są indywidualne dla każdego Respondenta", to proszę się nie martwić. Ankieta jest ustandaryzowana. Każdy pytany odpowiada na te samy pytania, w takiej samej kolejności.
Zgodnie z:
Podrozdział, o którym Pan pisze w E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia, strona 56.
Sęk w tym, że mogłem zrobić 3 osobne ankiety - dla mieszkańców NH, - dla krakowian spoza NH, - dla osób spoza Krk.
Ale zrobiłem jedną i użyłem pytań warunkowych. Jeżeli Pan(i) zaznaczy, że jest z NH, to dostanie takie pytania, jeżeli z Krk poza NH to takie, a jeżeli spoza Krk to takie... W ten sposób mam 3 ankiety, ale za pomocą jednej. Tym samym jest znacznie łatwiej. Rozsyłam jeden link, jedną ankietę. Internauci nie muszą się o nic pytać.
8). W Podrozdziale, o którym Pan pisze w E. Glińska, M. Florek, A. Kowalewska, Wizerunek miasta. Od koncepcji do wdrożenia omawiane są kwestie m.in. (strony 58-64): ankiet internetowych, ankiet audytoryjnych, bezpośrednich wywiadów, badań terenowych itp. Jeżeli byłbym firmą, miał zespół ludzi, dużo czasu i pieniędzy, żeby opłacić tych ludzi, to w porządku - mógłbym realizować wszystko zgodnie ze sztuką.
9). Uprzejmie Pana proszę o porównanie mojej ankiety z innymi studenckimi ankietami zamieszczonymi w Internecie (na podobny do mojego temat bardzo szybko znalazłem dwie).
10). Ankieta jest częścią badania, a nie samym badaniem.
Pozdrawiam serdecznie
Tomasz Białek edytował(a) ten post dnia 11.03.11 o godzinie 16:55