Dorota
Naumienko
New Business
Manager, Digital
Story
Temat: Zerowy współczynnik konwersji
Moim zdaniem, problemy z konwersją w znacznej mierze spowodowane są designem strony i jej funkcjonalnościami. Poza wymienionymi elementami (zwłaszcza mało intuicyjny formularz zakupów), zwróciłam uwagę, że po najechaniu kursorem na daną grupę produktową (e.g. herbaty białe) pojawia mi się okienko z opisem, który po kliknięciu jest widoczny w górnej belce informacyjnej- ale mogłam to stwierdzić dopiero po przeczytaniu jednego i drugiego (mało to wygodne, bo potencjalny klient może być zdezorientowany co do treści, a potem rozczarować się, że tekst jest ten sam co w innym miejscu na stronie). Notabene przy innych grupach produktowych takiego opisu w ogóle nie ma!Zgadzam się też, że design strony jest mało zachęcający- mi raczej skojarzył się z parafarmaceutyką... a powinnam mieć poczucie, że jestem w świecie herbaty (skojarzenia same mi się nasuwają z japońskimi herbaciarniami :) ) Na razie jest ascetycznie i "bezzapachowo".
Zdecydowanie brakuje mi elementu edukacyjnego- nie znam się na herbatach, więc jako laikowi łatwiej mi pójść do herbaciarni i z pomocą ekspedientki coś wybrać. Brakuje mi też opisu smaku, zapachu (bo jako laik tym głównie się kieruję w wyborze).