Dorota Naumienko

Dorota Naumienko New Business
Manager, Digital
Story

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Moim zdaniem, problemy z konwersją w znacznej mierze spowodowane są designem strony i jej funkcjonalnościami. Poza wymienionymi elementami (zwłaszcza mało intuicyjny formularz zakupów), zwróciłam uwagę, że po najechaniu kursorem na daną grupę produktową (e.g. herbaty białe) pojawia mi się okienko z opisem, który po kliknięciu jest widoczny w górnej belce informacyjnej- ale mogłam to stwierdzić dopiero po przeczytaniu jednego i drugiego (mało to wygodne, bo potencjalny klient może być zdezorientowany co do treści, a potem rozczarować się, że tekst jest ten sam co w innym miejscu na stronie). Notabene przy innych grupach produktowych takiego opisu w ogóle nie ma!
Zgadzam się też, że design strony jest mało zachęcający- mi raczej skojarzył się z parafarmaceutyką... a powinnam mieć poczucie, że jestem w świecie herbaty (skojarzenia same mi się nasuwają z japońskimi herbaciarniami :) ) Na razie jest ascetycznie i "bezzapachowo".
Zdecydowanie brakuje mi elementu edukacyjnego- nie znam się na herbatach, więc jako laikowi łatwiej mi pójść do herbaciarni i z pomocą ekspedientki coś wybrać. Brakuje mi też opisu smaku, zapachu (bo jako laik tym głównie się kieruję w wyborze).

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Podany przykład mógłby przejść jako projekt strony produktowej, a nie systemu e-commerce.

Rozumiem, ze chodzi tylko o wskazówkę do kreacji.

Oczywiście, że chodzi o kolorystykę i "klimat strony" a nie usability.
Marek Przegaliński

Marek Przegaliński SEO/SEM Web Promocja
Bezpieczeństwo

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Tomasz Liptak:
Problem w tym, że mieliśmy przez pewien czas dużo większą liczbę odwiedzających. Mieliśmy uruchomione reklamy Google. Niestety musieliśmy zatrzymać reklamy bo przez miesiąc przy dość sporym budżecie nie mieliśmy ani jednego zakupu z adwords. Nie było nawet ani jednej rejestracji...

Tam wyżej masz już wszystko napisane przez Sławomir Borowy, dalej trochę zabawna ta rozmowa.
- 50 osób dziennie przy sklepie internetowym (nowym) to jest NIC, branża nazwijmy to umownie FMCG
- jeżeli z Adwords masz 0 (ok. 200-400 wejść dziennie) - odpowiedz jest jedna BŁĘDY, błędy, błędy na stronie. Błędy mogą być różne - do cen, poprzez brak informacji uwiarygodniających po merytoryczne usability i okolice.
Ewa Chojecka

Ewa Chojecka pasjonatka/ekspert
digital marketingu i
ecommerce: SEM: ...

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

powiem szczerze - nie dziwi mnie taki współczynnik
Po pierwsze - średnia w branży ecommerce to uogólniając ok 1,5 - 2%.
Przy tak małej liczbie odwiedzających masz szansę na 1 zakup w miesiącu... tak więc na pewno trzeba sprowadzić ruch na stronę, kwalifikowany ruch.
Po drugie, nikt chyba na to nie zwrócił uwagi - nie można dodać większości produktów do koszyka! - jak można coś sprzedawać nie mając towaru na magazynie?? hmmm, temat do przemyślenia dla właściciela sklepu:)Ewa Chojecka edytował(a) ten post dnia 10.01.12 o godzinie 15:47

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Mariusz Kołacz

Mariusz Kołacz SEO/SEM/Social Media

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Bez względu na obecny współczynnik przydałby się tutaj skrypt do śledzenia poczynań użytkowników, który wskazałby wąskie gardła w serwisie i tym samym pozwolił je w przyszłości wyeliminować. Nawet dobre sklepy z wysoką konwersją dążą do maksymalizacji zysku - optymalizacji serwisu, a to można osiągnąć między innymi przez skrypty śledzące użytkowników.

Ps. Takie wynalazki nie nadają się do stosowania w dłuższym okresie czasu z uwagi na spore obciążanie zasobów serwera.

Pozdrawiam i powodzenia w optymalizacji!

Następna dyskusja:

współczynniki konwersji




Wyślij zaproszenie do