Tomasz Liptak

Tomasz Liptak
Programista/Analityk
, Sophit sp. z o.o.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Od niedawna zajmuje się tą stroną: Sklep z herbatą. Sklep oferuje herbaty w bardzo przystępnych cenach. Akcesoria do herbaty też są stosunkowo tanie w porównaniu do konkurencji.
Ilość wejść na stronie waha się w granicach 50/dzień a współczynnik konwersji jest na poziomie prawie zerowym - jeden, góra dwa zakupy miesięcznie. Odwiedziny są głównie z googla.

Na stronie było wprowadzane sporo zmian jednak żadna z nich nie przyniosła efektu. Ma ktoś może pomysł jak to zmienić?
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Jaki jest średni czas odwiedzin? 50 wejść miesięcznie - yh trzeba by było mieć koło 3000, żeby coś zaczęło się kręcić :)

moim zdaniem seo i to mocne, bo generalnie sklep wygląda całkiem okey jak na początek :) potem na pewno zmienisz design :) ale przy dobrej promocji powinieneś mieć koło 100-300 zakupów miesięcznie :)
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

A czy na takiej podstronie produktowej http://www.time4tea.pl/herbaty-zielone-naturalne/80-gr... nie powinno być informacji o pakowani i jakiejś fotki zapakowanej herbaty? Mnie akurat to rzuciło się w oczy i pierwsze pytanie - jak oni to pakują? Nie widzę tego, a nie jestem na tyle zdeterminowany żeby szukać i spadam tam, gdzie wiem co i jak.
D S

D S Dedykowane
oprogramowanie
mobilne i
internetowe

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Hej, mysle ze moglbym Ci podrzucic pare porad, zlap mnie na Skype (sroka.dariusz) to sproboje cos doradzic ;)
Adrian Szczepański

Adrian Szczepański ...nieskończeni
niczym niebo i
ziemia.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Ryszard S.:
A czy na takiej podstronie produktowej http://www.time4tea.pl/herbaty-zielone-naturalne/80-gr... nie powinno być informacji o pakowani i jakiejś fotki zapakowanej herbaty? Mnie akurat to rzuciło się w oczy i pierwsze pytanie - jak oni to pakują? Nie widzę tego, a nie jestem na tyle zdeterminowany żeby szukać i spadam tam, gdzie wiem co i jak.

Ryszard a co ma opakowanie do konwersji przy 50 odwiedzinach w miesiącu, to nie jest specjalistyczny sprzęt medyczny, którego targetem jest 30 chirurgów w kraju, a herbata, którą pijemy w większości każdego dnia ;)

tak powinieneś mieć zrobiony sklep: http://swiezopalona.pl/ - facet naprawdę dba o niego i jest to dobry przykład, gdzie konwersja jest bardzo bardzo wysoka :) obserwuj podpatruj wdrażaj ;)

/edit nie wzoruj się tylko na seo ;) z tej strony bo akurat to na niej leży, ale jak widać są inne sposoby promocji i sprzedaży :)Adrian Szczepański edytował(a) ten post dnia 05.12.11 o godzinie 19:00
D S

D S Dedykowane
oprogramowanie
mobilne i
internetowe

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

dla mnie na obydwu stronach (swiezopalona.pl tez) lezy kwestia edukacji.. wchodze na ta strone ja (laik) i chcialbym cos kupic.. widze duzo.. bardzo duzo roznych rodzajow wszystkiego.. i uciekam bo nie wiem co wybrac ;) nie wiem jaki jest stosunek grup w polsce (ekspertow do smakoszy) i jaki jest dokladnie ich poziom edukacji, ale moze warto by pomyslec jak edukowac ludzi i ulatwiac im wybor? ulatw mi wybor, spraw zebym umial latwo wybrac cos dobrego, a na pewno do Ciebie (jako klient) wroce ;)
Sławomir Borowy

Sławomir Borowy SEO specjalista

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Wg wątkotwórcy 50 odwiedzin jest dziennie, nie miesięcznie.

To wciąż nie jest jakaś zatrważająca liczba, w zasadzie dziś bez stosownego budżetu (minimum paręset zł miesięcznie, często więcej) i przemyślanej w tym budżecie kampanii marketingowej żaden sklep z powszechnym towarem nie przetrwa, po prostu nikt tam nie trafi :)

Warto też poważnie przeanalizować konkurencję - co oferuje, tj. jaki towar, jakie ceny, jakie gratisy, jakie funkcjonalności na stronie (wyszukiwanie, elementy graficzne, formy płatności), co jeszcze poza produktami można tam znaleźć...

Czasy, kiedy się kupuje trochę towaru i zakłada sklep internetowy, a sprzedaż sama idzie już minęły (albo właściwie nigdy ich nie było). Żeby zaistnieć - zwłaszcza w tak zatkanej w sieci branży jak herbata - należy solidnie przemyśleć strategię, zaplanować budżet na jakiś rok wprzód i rozwijać się (poszerzać ofertę, budować markę, itd., itd.).

Poza tym wszystkim, konwersja jest relatywnie niewielka (dobra byłaby na poziomie dajmy 2% względem odwiedzin), ale bez szerszej analizy statystyk, trudno powiedzieć kto ten ruch generuje (niekoniecznie ludzie ;) i dlaczego nie konwertuje.
Tak na sucho, wg mnie sklep zupełnie nie budzi zaufania - z rzeczy najbardziej podstawowych brakuje np. adresu firmy i NIPu, w zakładce "o nas" pusto, to bardzo zła wróżba i ja bym się zwyczajnie bał cokolwiek tu zamówić.
Tomasz Liptak

Tomasz Liptak
Programista/Analityk
, Sophit sp. z o.o.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

50 odziwdzin dziennie

Jeżeli chodzi o budżet to zaczyna on powoli ulegać wyczerpaniu a mam wrażenie, że przy takiej liczbie klientów powinno być przynajmniej 15-20 zakupów miesięcznie. Taka ilość zakupów pozwoliła by na inne sposoby promocji.

Czyli jak narazie warto zwrócić uwagę na:
1) Informacja o pakowaniu (z fotką)
2) Zwiększyć liczbę odwiedzić (ciągle pozycjonujemy więc z czasem liczba odwiedzin wzrośnie)
3) Analiza konkurencji (zrobiona - staramy się nie odbiegać od konkurencji a dodatkowo mamy niższe ceny)
4) Dodać adres firmy i NIP
5) Uzupełnić "o nas"

Pytanie co jeszcze?
Ryszard S.

Ryszard S. Wolny strzelec

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Adrian Szczepański:
Ryszard S.:
A czy na takiej podstronie produktowej http://www.time4tea.pl/herbaty-zielone-naturalne/80-gr... nie powinno być informacji o pakowani i jakiejś fotki zapakowanej herbaty? Mnie akurat to rzuciło się w oczy i pierwsze pytanie - jak oni to pakują? Nie widzę tego, a nie jestem na tyle zdeterminowany żeby szukać i spadam tam, gdzie wiem co i jak.

Ryszard a co ma opakowanie do konwersji

No jak nie ma, jak ma! Przecież byłem i nie kupiłem i wyjaśniłem dlaczego. :)
Tomasz Liptak

Tomasz Liptak
Programista/Analityk
, Sophit sp. z o.o.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Ryszard S.:

............
No jak nie ma, jak ma! Przecież byłem i nie kupiłem i wyjaśniłem dlaczego. :)

Cenna uwaga na pewno się do niej zastosuję. Może jeszcze jakieś inne tego typu...Tomasz Liptak edytował(a) ten post dnia 05.12.11 o godzinie 22:39
Andrzej Banachowicz

Andrzej Banachowicz Earth without art is
just Eh

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

współczynnik konwersji z odwiedzin nie zawsze jest miarodajny :) choć fakt - zależy od branży..

z własnego podwórka.. czasem z 2-3 tys. osób dziennie zamówień jest 2-3 a czasem i 15 czy 20 (dziennie).
Czasem z tysiąca osób w dzień jest więcej zamówień niż z 5000 osób - ale i odwrotnie - także nie zawsze to się koreluje..

czasem ludzie wracają, czasem wpadają pooglądać.. statystyka często pomocna.. ale nie trzeba się jakoś ściśle jej trzymać

jedno co należy pomyśleć na dzień dobry, to co zrobić żeby dorzucić co najmniej jedno zero z tyłu do dziennej liczby oglądaczy.. i wtedy jak np. przez tydzień nie będzie zakupu.. to szukać innych powodów - co jest nie tak.
Tomasz Liptak

Tomasz Liptak
Programista/Analityk
, Sophit sp. z o.o.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Problem w tym, że mieliśmy przez pewien czas dużo większą liczbę odwiedzających. Mieliśmy uruchomione reklamy Google. Niestety musieliśmy zatrzymać reklamy bo przez miesiąc przy dość sporym budżecie nie mieliśmy ani jednego zakupu z adwords. Nie było nawet ani jednej rejestracji...Tomasz Liptak edytował(a) ten post dnia 06.12.11 o godzinie 11:00
D S

D S Dedykowane
oprogramowanie
mobilne i
internetowe

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

podziele sie blogiem ktory czytam od jakiegos czasu, bardzo fajne, konkretne artykuly ;) http://blog.crazyegg.com na pewno pomoga zrozumiec temat ;)
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Macie dziwną stronę koszyka - wszystko na raz, pomieszane..

Co to za engine? Skąd taki koszyk?

Spróbujcie kogoś kto nie zna Waszego sklepu i zobaczcie co zrobi na tym ekranie.

Druga sprawa - sprawdźcie w Google Analytics (ew. innym systemie) jakie są strony, z których użytkownicy wychodzą ze sklepu. Wrzuć listę - zobaczymy.
Anna Pytkowska

Anna Pytkowska Co-owner, BLOGmedia

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Na pewno są lepsi niż ja, którzy mogą się wypowiedzieć o SEO i optymalizacji samej strony. Jednak chyba przyda się wam kobiecy punkt widzenia, bo mam wrażanie że główną grupę docelowa stanowią właśnie kobiety.
Uwagi:
1. po pierwsze szaro-buro, czyli serwis nie przyciąga uwagi
2. drażniący wręcz pasek w górnej części strony i częstotliwość zmian górnego banera taka, że oczopląsu można dostać.
3. Słabe zdjęcia, w kiepskiej rozdzielczości, ucięte tak że część rozsypanej herbaty jest poza fotką
4. W opisach herbaty tak jasna czcionka że trzeba wytężać wzrok. Czcionka jest też za mała i nie ma wyodrębnionych sekcji z opisem.
5. Może brak fotki z produktem finalnym czyli herbatą w filiżance???
6. Koszyk po lewej stronie - któż by się go tam spodziewał. Mi jakoś osobiście nie pasuje.
7. Jest FB - super, ale też wymaga pracy. Dajcie kupony rabatowe fanom, zróbcie info na stronie sklepu, a zatrzymacie sobie klientów na dłużej.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Nie napiszę nic nowego, ale zawsze to jeszcze jeden głos od potencjalnego klienta. Grafika mało przekonująca. Zbyt ascetycznie nawet dla wyznawców Zen :) Spojrzałem szybko na konkurencję, wcale nie jest lepiej, więc tu można wyróżnić się na plus. Mnie podoba się bardziej tradycyjna nieco kolonialna próba podejścia do tematu.

Obrazek


Pierwsze co rzuciło mi się w oczy to koszyk po lewej stronie. Raczej w prawym górnym rogu bym go szukał. Fajnie, że w koszyku znajdują się miniaturki produktów, ale rzeczywiście przy próbie zamówienia zgubiłem się. Proces podzieliłby na kilka kroków, zamiast umieszczać wszystko na jednej stronie. Bardzo dobre opisy produktów. Przynajmniej dla mnie laika, który nie siedzi w temacie. Brak produktów powiązanych. Teraz już rzadko się zdarza. Są jeszcze drobnostki, powtarzające się funkjonalności jak klikniecie na zdjęcie powoduje powiększenie, pod miniaturkami jest również link tekstowy do powiększenia produktu. Nie ma to większego znaczenia, ale przy tak dużej konkurencji, każdy szczegół robi różnicę. Tak na szybko to tyle.
Tomasz Liptak

Tomasz Liptak
Programista/Analityk
, Sophit sp. z o.o.

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Anna Pytkowska:
....
2. drażniący wręcz pasek w górnej części strony ....

O który pasek chodzi, ten pomarańczowy u samej góry?
Anna Pytkowska

Anna Pytkowska Co-owner, BLOGmedia

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Tomasz Liptak:
Anna Pytkowska:
....
2. drażniący wręcz pasek w górnej części strony ....

O który pasek chodzi, ten pomarańczowy u samej góry?

Chodzi mi raczej o pasek gdzie jest napisane - "time4fea.pl itd....." a kolorze szaro-brązowym lub brązowo-szarym :) nakładce na baner górny.
Iga R.

Iga R. UX Designer

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Tak, pasek o którym wspomina Anna jest dosyć dziwny, a przez to że jest ciemny i ruchomy - przyciąga (niepotrzebnie) uwagę.

Strona uboga graficznie - skoro targetem są herbaciani smakosze, warto pobudzić ich zmysły - niech ta strona pachnie wyszukanymi gatunkami herbat! duże, piękne zdjęcia!
Design wygląda na mało profesjonalny, wpływa to na wiarygodność -> zaufanie do sklepu -> zakupy -> kasa w kieszeni właściciela.

Koszyk w sklepie online powinien być po prawej stronie, na górze. To standard w projektowaniu.

Opcja wysyłki pocztą polską zniechęciła by mnie skutecznie. Zakupy w Internecie to zakupy kompulsywne - pod wpływem impulsu, chwili, chodzi o szybkość (bo przecież nie chce nam się iść do sklepu z herbatami, gdzie jest dodatkowy atut - możliwość powąchania, dotykania itd. ) skoro chodzi o szybkie zakupy, przydała by się natychmiastowa możliwość zapłaty ( i tak jest) oraz szybka dostawa (kurier).

Tyle ode mnie.
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: Zerowy współczynnik konwersji

Krzysztof Omilian:
Nie napiszę nic nowego, ale zawsze to jeszcze jeden głos od potencjalnego klienta. Grafika mało przekonująca. Zbyt ascetycznie nawet dla wyznawców Zen :) Spojrzałem szybko na konkurencję, wcale nie jest lepiej, więc tu można wyróżnić się na plus. Mnie podoba się bardziej tradycyjna nieco kolonialna próba podejścia do tematu.


Podany przykład mógłby przejść jako projekt strony produktowej, a nie systemu e-commerce.

Rozumiem, ze chodzi tylko o wskazówkę do kreacji.

Następna dyskusja:

współczynniki konwersji




Wyślij zaproszenie do