Łukasz Wiewiórowski

Łukasz Wiewiórowski Inspiration and
innovation :)

Temat: współczynniki konwersji

witam,
pilnie szukam informacji na temat wielkości poniższych wskaźników:

1. konwersja z wejścia na stronę nowego użytkownika na zapisanie się na rejestrację w serwisie lub newsletter
2. konwersja użytkownika z wersji free (np. trial) na wersję płatną serwisu (wydatek na poziomie 10pln / miesięcznie)
3. konwersja z wejścia na stronę nowego użytkownika na zakup

Byłbym super wdzięczny za Waszą opinię (lub jeszcze lepiej wiedzę ;-)
Pozdrawiam i z góry dziękuję

Łukasz
Bartosz Jungiewicz

Bartosz Jungiewicz Dyrektor ds.
Handlowych, Koleje
Dolnośląskie

Temat: współczynniki konwersji

1. konwersja z wejścia na stronę nowego użytkownika na zapisanie się na rejestrację w serwisie lub newsletter
2. konwersja użytkownika z wersji free (np. trial) na wersję płatną serwisu (wydatek na poziomie 10pln / miesięcznie)
3. konwersja z wejścia na stronę nowego użytkownika na zakup

bardzo to nieścisłe i ciężko coś powiedziec nie znając serwisu ani uslugi, której dotyczy.

ad.1 Wszystko zależy od tego jak się podejdzie do procesu rejestracji.
newsleter mozna promować w formie pop up jak na money.pl gdzie każdy go widzi, albo można o nim w ogóle nie wspominać i rejestrować userów przy innej okazji.
Generalnie do rejestracji nie jest trudno
zachęcić...

ad2. ale 10 zł za jaką usługę? realnie coś przynoszącą? czy np. coś a'la prezent na naszej klasie. A z doświadczń choćby last.fm i wprowadzniea przez nich płatnych kont można być pewnym tylko jednego. W Polsce mało kto chce płacic w internecie, a jeśli już to nie należy przed uzytkownikami ukrywać przyszlych opłat.

ad3. Zależy co mają kupować userzy (usługa, towar?) i jak się pozyskuje ruch - czy jest przypadkowy czy nie? ile podobnych serwisów istnieje, czy to jakaś nowa usługa? itp, itd.
Tutaj konwersja może wynosić od 0 do kilku procent (choć pewnie są jakieś przypadki z wyższa konwersją, ale ja takich nie znam)

pozdrawiam

p.s a wogóle to ktoś próbował zrobić wzór na konwersję, pewnie znasz tego bloga ale może nie widzialeś http://www.ittechnology.us/konwersje-z-reklamy-interne...Bartosz Jungiewicz edytował(a) ten post dnia 24.07.09 o godzinie 23:12

konto usunięte

Temat: współczynniki konwersji

Wszystko zależy od kontekstu - nie ma średniej, którą można wstawić do równania dotyczącego każdej branży / usługi.
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: współczynniki konwersji

Łukasz Wiewiórowski:
witam,
pilnie szukam informacji na temat wielkości poniższych wskaźników:

1. konwersja z wejścia na stronę nowego użytkownika na zapisanie się na rejestrację w serwisie lub newsletter
2. konwersja użytkownika z wersji free (np. trial) na wersję płatną serwisu (wydatek na poziomie 10pln / miesięcznie)
3. konwersja z wejścia na stronę nowego użytkownika na zakup

No tak jak pisali koledzy. Wszystko zależy ;)

My mieliśmy np. sytuacje w sklepach internetowych klientów, gdzie konwersja po zmianach layoutu (na bardziej pro zakupowy) wzrastała o 100-150%... Asortyment się nie zmieniał, pozycja w google, adwords też.

Poszukaj na emarketer.com (aczkolwiek to z rynku usa)
Łukasz Wiewiórowski

Łukasz Wiewiórowski Inspiration and
innovation :)

Temat: współczynniki konwersji

Ok, więc może trochę szczegółów:
ad.1 Wszystko zależy od tego jak się podejdzie do procesu rejestracji.
newsleter mozna promować w formie pop up jak na money.pl gdzie każdy go widzi, albo można o nim w ogóle nie wspominać i rejestrować userów przy innej okazji.
Generalnie do rejestracji nie jest trudno
zachęcić...
W tym przypadku chodzi o model, w którym aby w ogóle korzystać z serwisu, trzeba się zarejestrować (np. tak jak tu http://listonic.pl/home).
Serwis będzie adresowany do wąskiej grupy docelowej, a ruch będzie generowany głownie przez SEO/SEM i kampanie CPA (gdzie A=rejestaracja ;-)

ad2. ale 10 zł za jaką usługę? realnie coś przynoszącą? czy np. coś a'la prezent na naszej klasie. A z doświadczń choćby last.fm i wprowadzniea przez nich płatnych kont można być pewnym tylko jednego. W Polsce mało kto chce płacic w internecie, a jeśli już to nie należy przed uzytkownikami ukrywać przyszlych opłat.
Jasne. W tym przypadku usługa będzie polegała na dostępie do kontentu i zaawansowanych formach dopasowania go do potrzeb danego usera (trochę a'la zaawansowane funkcje dostępne płatnie np. w sympatii).
Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki Agencja Interaktywna
NetArch,
www.plutecki.net

Temat: współczynniki konwersji

Łukasz Wiewiórowski:
W tym przypadku chodzi o model, w którym aby w ogóle korzystać z serwisu, trzeba się zarejestrować (np. tak jak tu http://listonic.pl/home).
Serwis będzie adresowany do wąskiej grupy docelowej, a ruch będzie generowany głownie przez SEO/SEM i kampanie CPA (gdzie A=rejestaracja ;-)

Nie wiem czy SEO/SEM tak do końca się sprawdza w takich wypadkach...

To zależy - jeśli to jest dostęp do treści eksperckich zindeksowanych przez Google to może tak. Jeśli natomiast jest to informacja giełdowa (taki np. stooq) to bez pr'u, marketingu wirusowego raczej będzie ciężko.

Ale SEO/SEM będzie na pewno elementem e-marketing mixu (a tak sobie teraz wymyśliłem ;) ).

CPA jak najbardziej (może to być np. e-pr wynagradzany w modelu CPA).


Tak czy inaczej - ogólnie to możemy powiedzieć że ogólnie to tak :)
Magdalena Chrobak

Magdalena Chrobak Strategy Manager

Temat: współczynniki konwersji

Niestety zgadzam się z przedmówcą.

Jeżeli to co oferujecie nie jest wiedzą ekspercką to bez dobrego szumu nie wielu użytkowników się zarejestruje. No, chyba, że uda wam się stworzyć wizerunek czegoś unikalnego i prestiżowego. W tym wypadku będzie łatwiej, bo przecież każdy jest wyjątkowy ;P

Moim zdaniem bez SEM nie ma co się do tego zabierać, ale drugą stroną medalu jest e-PR.

W każdym razie - powodzenia :)



Wyślij zaproszenie do