konto usunięte

Temat: Warto wejść w adWords?

Zakładam agencję interaktywną, zainwestowałem już sporo w biuro, sprzęt i oprogramowanie więc nie zostało dużo. Myślę poważnie o kampanii adWords, na pierwszy rzut chciałbym zainwestować 1500-3000 PLN obecnie jest to dla mnie wydatek. Chciałbym się poradzić osób, które już korzystały z adWords. Warto w to wkładać pieniądze? Jaki jest odzew ze strony potencjalnych Klientów (zdarzają się w ogóle jakieś oferty od osób / firm, które dotarły przez tą właśnie kampanię?)
Bartosz M.

Bartosz M. Właściciel,
Gzoom.pl

Temat: Warto wejść w adWords?

To zależy jaki jest Twój target, do jakiego Klienta kierujesz usługi.

Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie to możesz iść w AdWords, ale w dłuższej perspektywie bardziej opłaca się inwestycja w pozycjonowanie i nie koniecznie w rozliczeniu za efekt.
Dawid Synówka

Dawid Synówka PR, marketing,
nieruchomości

Temat: Warto wejść w adWords?

Najważniejszym elementem w kampanii AdWords jest wybór odpowiednich słów kluczowych. Rzecz jasna muszą być ściśle związane z produktem/usługą, którą chcesz pokazać. Dobrze jest potem te słowa kluczowe testować i optymalizować tzn. wybierać te najbardziej efektywne, żeby nie płacić na darmo za coś, co nie przynosi Ci korzyści (np. ktoś kliknął w linka i zaraz wyszedł ze strony). Wystarczy po uruchomieniu kampanii trochę nadzorować i pokombinować ze słowami. Możesz również wybrać regiony na które chcesz się nastawić oraz dni i godziny wyświetleń. Najlepszym modelem jest sytuacja, w której masz maksymalne zyski najmniejszym nakładem środków - ale jest to do zrobienia. Każdy pewnie chciałby korzystać z takiego modelu:)

Ponadto dobrze wybrane hasło reklamowe również ma ogromne znaczenie. Postaw się w sytuacji kogoś, kto za chwilę ma w Twoją reklamę kliknąć lub też nie. Co byś tam chciał zobaczyć?

Dobrze zaplanowana kampania AdWords przyniesie na pewno zamierzone korzyści. Zależy też co będzie dla Ciebie korzyścią, czy wejścia na stronę, zostawienie przez kogoś adresu email czy przeczytanie artykułu. Tutaj efekt jest natychmiastowy, ktoś kliknie w Twoją reklamę i... w tym momencie dobrze by było go czymś zachęcić. Jeśli po kliknięciu spotka się z nieciekawą podstroną i słabym tekstem to od razu z niej ucieknie. Warto się zastanowić, czy nie zrobić dobrej landing page z nastawieniem np. na pozyskanie od kogoś adresu email.

Zgadzam się również z Bartoszem, że długofalowo korzystniejsze jest pozycjonowanie Twojej strony www.

Jeżeli chcesz więcej poczytać o linkach i pozycjonowanie polecam artykuł:
http://www.supermarketing.pl/promocja-w-google-w-prakt... i w ogóle serwis.

pozdrawiam i życzę powodzenia w biznesie:)
Agnieszka Kruk

Agnieszka Kruk właścicielka
(Hapinez),
scenarzystka,
fotografka

Temat: Warto wejść w adWords?

w moim przypadku nie przyniosło do żadnych efektów. poza kosztami. taka była cena dojścia do wniosku, że nie jest to usługa dla mnie. zaznaczam, że moja grupa docelowa jest bardzo wąska.

jeśli jednak zdecydujesz się na spróbowanie tego narzędzia, moja rada byłaby taka, żeby uruchomić to samodzielnie i od początku ustawić dzienny limit kosztów kampanii. będziesz miał info, ile płacisz za każde kliknięcie, które słowa kluczowe są skuteczne. poza tym reklamy będą się wyświetlać też w innych googlowych miejscach - jeśli masz konto na gmailu, to na przykład w tym śmietniku obok poczty.

jeśli zlecisz usługę adwords jakieś agencji, możesz liczyć się nieuczciwymi praktykami - na pewno widziałeś masę ogłoszeń w stylu "płacimy za klikanie w reklamy". no właśnie...

pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Warto wejść w adWords?

nie do końca mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że
"Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie to możesz iść w AdWords, ale w dłuższej perspektywie bardziej opłaca się inwestycja w pozycjonowanie"
ponieważ wbrew logice pomiędzy reklamami, a wynikami organicznymi następuje synergia. Ktoś to kiedyś nazwał "efektem surround"
(http://netsetter.pl/co-daje-polaczenie-seo-i-ppc-czyli...
Z mojego doświadczenia wynika, że nawet przy wysokich pozycjach seo, po wyłączeniu kampanii adwords traci się więcej ruchu niż przynosiła tylko sama kampania.

pozdrawiam
Bartosz M.

Bartosz M. Właściciel,
Gzoom.pl

Temat: Warto wejść w adWords?

Piotr K.:
nie do końca mogę się zgodzić ze stwierdzeniem, że
"Jeśli zależy Ci na szybkim efekcie to możesz iść w AdWords, ale w dłuższej perspektywie bardziej opłaca się inwestycja w pozycjonowanie"
ponieważ wbrew logice pomiędzy reklamami, a wynikami organicznymi następuje synergia. Ktoś to kiedyś nazwał "efektem surround"
(http://netsetter.pl/co-daje-polaczenie-seo-i-ppc-czyli...
Z mojego doświadczenia wynika, że nawet przy wysokich pozycjach seo, po wyłączeniu kampanii adwords traci się więcej ruchu niż przynosiła tylko sama kampania.

pozdrawiam

To, że cześć osób chętniej klika w linki sponsorowane to rzecz jasna. Trudno też nie zgodzić się z twierdzeniem, że dwa linki na pierwszej stronie przyniosą więcej odwiedzin niż jeden - to oczywista oczywistość :), nie trzeba do tego teorii dorabiać.

"Szybki efekt" - czyli aktywujesz konto, płacisz i wyświetlasz linki, po kilku - kilkunastu godzinach masz pierwszych potencjalnych klientów na stronie, w przypadku wyników naturalnych musisz czekać dłużej.

konto usunięte

Temat: Warto wejść w adWords?

nie zrozumieliśmy się - chodzi mi o to że w efekcie surround 1+1 nie równa się 2 ale daje większe efekty. Znaczy to, że samo pozycjonowanie przynosi jakieś efekty i podobnie z linkami sponsorowanymi, ale już suma tych działań jeśli prowadzi się je równocześnie jest większa niż można by się spodziewać.
Jarosław Chęciński

Jarosław Chęciński Myślę (online), więc
jestem. Fan i
praktyk
e-marketingu. ...

Temat: Warto wejść w adWords?

Piotr K.:
nie zrozumieliśmy się - chodzi mi o to że w efekcie surround 1+1 nie równa się 2 ale daje większe efekty. Znaczy to, że samo pozycjonowanie przynosi jakieś efekty i podobnie z linkami sponsorowanymi, ale już suma tych działań jeśli prowadzi się je równocześnie jest większa niż można by się spodziewać.

Zgadzam się z Piotrem. Wysoka pozycja w wynikach organicznych + linki sponsorowane = nawet 4 razy wyższa skuteczność. Sam doświadczyłem to wiele razy.

Według mnie ważniejsze i efektywniejsze są wyniki organiczne. Są 6 razy częściej klikane niż linki sponsorowane. Oczywiście mowa o pierwszej 5 :)Jarek Chęciński edytował(a) ten post dnia 13.10.10 o godzinie 15:01

konto usunięte

Temat: Warto wejść w adWords?

Witam.

Mam dobre doswiadczenie z kampania Adwords.

Google Adw. ma opcje 'cost per acquisition (CPA') w celu unikniecia konwersji, ktorej koszt przewyzszalby stawke CPA.

W mojej kampani (CPC/Conversion Optimizer CPA) po analizie 5 miesiecy, przez optymalizacje koszty za 'podanie' zmniejszyly sie o -45%, koszty reklamy poszly w gore o +25%* (*Wyzsze koszty w zwiazku ze zwiekszonym zasiegiem reklam). Najwazniejsze jest 90% wiecej podan/zapytan o usluge - realizujac ladne ROI.

Pozdrawiam
Tomasz Chojecki

Tomasz Chojecki Product Manager

Temat: Warto wejść w adWords?

Pewnie, że warto wkładać pieniądze. Tylko nim się włoży pieniądze, to warto dużo poczytać i pogadać, bo inaczej to wartość będzie jedynie dla firmy Google Inc.:)
Z tymi szybkimi wynikami to tak nie do końca się zgodzę. Niestety wydaje mi, że budżet o którym mówisz to będzie dopiero na naukę obsługi tego ustrojstwa. Szczególnie, że chyba słowa związane z "agencją interaktywną" do najłatwiejszych nie należą, ale tak czy siak to warto:)
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Warto wejść w adWords?

1. zarówno dla SEO (pozycjonowania) jak i SEM (kampania AdWords) witryna musi być zoptymalizowana pod frazy kluczowe dające największą konwersje (daje to obniżenie kosztów w obydwu przypadkach)
2. Bardzo dobra optymalizacja kampanii (na początek proponuje na tzw. frazy lokalne zwiazane z najbliższym regionem - mniejszy cpc)
3. zanim uruchomisz przygotuj dobre portfolio (wiarygodność + w przypadku zamówień efekt poleceń)
4. Powodzenia

do kolegów dyskutujących nad połaczeniem pozycjonowania i PPC - zapominacie o bardzo ważnej rzeczy - ROI . W przykład jednego pozycjonowanego przez nas serwisu:
odwiedzalność z wyników naturalnych jest 40K UU/mieś i koszt porównywalnej odwiedzalności z PPC byłby 5-10 razy większy ...
Pawel Aleksander Warżała

Pawel Aleksander Warżała Doradca ds.
e-marketingu

Temat: Warto wejść w adWords?

Wracając do pytania postawionego przez autora wątku, można podejść do sprawy w inny sposób. Każda osoba będzie miała mniej lub bardziej przychylne zdanie na temat Google AdWords. Innemu wypaliło drugiemu nie. Najlepszym rozwiązaniem będzie "organoleptyczne" zbadanie tematu po przez odwiedzenie stron konkurencji (bardzo dobrym, ale wymagającym troszkę większego zaangażowania jest bezpośrednia wizyta w biurze). Po przez wpisanie interesujących nas fraz w Google będziemy mieli klarowną sytuację na ile inwestycja może być lukratywna. Można pokusić się o stwierdzenie, że skoro innym się opłaca to czemu mi się ma nie opłacić?

Tu się pojawia jedno małe ale. AdWords Adwords'em ale sprzedanie produktu to zupełnie inna sprawa i o tym wielu zapomina. Co z tego, że będę miał mnóstwo odwiedzin z linków sponsorowanych z mniejszym bądź większym CPC skoro nic nie sprzedam. Pytanie nie powinno brzmieć czy się opłaca (dla mnie osobiście sprawa jest jasna), a raczej czy moja oferta/strona jest gotowa na to, abym sprzedał swój produkt/usługę.

Co warto zrobić z powyższym? Wykonać badanie konkurencji, zestawić oferty i porównać do swojej. Następnie dopiero zająć się promocją. Jeżeli zostało to już wykonane, nie widzę przeszkód dla rozpoczęcia kampanii AdWords.
Kamil Nowak

Kamil Nowak sddd, sdvds

Temat: Warto wejść w adWords?

Najlepsze efekty przynosi profesjolane pozycjonowanie strony, na reklamowane strony mało kto zwraca uwagę. Moim zdaniem najlepszymi pozycjonerami na rynku są w tej chwili http://funkymedia.pl.
Dawid Pieczonka

Dawid Pieczonka Właściciel Agencji
SEO.

Temat: Warto wejść w adWords?

Kamil N.:
Najlepsze efekty przynosi profesjolane pozycjonowanie strony, na reklamowane strony mało kto zwraca uwagę. Moim zdaniem najlepszymi pozycjonerami na rynku są w tej chwili http://funkymedia.pl.


kiepski marketing szeptany :)
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Warto wejść w adWords?

Kamil N.:
Najlepsze efekty przynosi profesjolane pozycjonowanie strony, na reklamowane strony mało kto zwraca uwagę. Moim zdaniem najlepszymi pozycjonerami na rynku są w tej chwili http://funkymedia.pl.

No i to się nazywa "case study - how not to do things"

a jak ktoś szuka "najlepszej" na rynku firmy pozycjonującej to jest naprawdę duży wybór z pośród firm zatrudniających więcej niż jedną osobą :)

Temat: Warto wejść w adWords?

Skuteczność i opłacalność kampanii Adwords zależy od tematyki i branży. Dla agencji interaktywnych raczej nie jest to opłacalna forma reklamy i 3k jest jak kropla w morzu, wiele Ci nie da.
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Warto wejść w adWords?

A czemu by nie?

Budżet w sam raz żeby przez chwilę zobaczyć czy będą konwersje czy nie.
Kamil Bartnik

Kamil Bartnik Uczeń, Centrum Nauki
i Biznesu Żak Sp. z
o.o.

Temat: Warto wejść w adWords?

Piotr B.:
Dostałem od Google kupon na 200 zł, przy założeniu że włożę własne 100 zł (czyli w sumie 300 zł). Co o tym myślicie? Warto w to się bawić?


Zawsze lepiej skorzystać niż ma przepaść, bo z tego co pamiętam jest na to limit chyba 2 miesiące. Zawsze sprawdzisz jak to działa i czy jest opłacalne dla Ciebie.

Radzę, również poszukać trochę informacji jak zrobić dobrą kampanie, żeby nie zatracić tych pieniędzy w błoto. Na YouTube pełno tego, więc trochę czasu można poświęcić. :)

Pozdrawiam

Temat: Warto wejść w adWords?

Moim zdanie nie warto inwestować w AdWords, są inne sposoy żeby wypozycjonować się w szybkim czasie, dostać się do top3 i zostać tam na długi okres.
Chcecie wiedzieć jakie to sposoby ?
Andrzej Wroniecki

Andrzej Wroniecki Aż wykreowani.pl

Temat: Warto wejść w adWords?

Po pierwsze, jesteś bardzo archeologiem.

Po drugie:

Szybkie sposoby na wypozycjonowanie do top3 nazywają się "nie mam pojęcia o czym mówię" i "uwielbiam dawać klientom filtry na domenie"

Po trzecie:

Chyba nigdy nie tworzyłeś kampanii Adwords, albo były bardzo słabe skoro nie potrafiłeś uzyskać dodatniego ROI.

Następna dyskusja:

Google adwords - efekt skali




Wyślij zaproszenie do