Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Witajcie
Ma ktoś z Was wiedzę na ten temat ?
Czy w ogóle ten serwis dopuszcza taki rodzaj prowadzenia biznesu ?
Jeśli tak, to jak to wygląda w praktyce, jakie są ceny takich usług ?
Liczę na merytoryczną rozmowę.
Łukasz
Dagmara Pakulska

Dagmara Pakulska Specjalista ds.
marketingu.

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Łukaszu,

Na Facebook'u jak najbardziej można prowadzić firmowy Fun Page. Założenie go i prowadzenie jest darmowe. Koszty zaczynają się jedynie wtedy kiedy chcesz stworzyć reklamę lub wypromować swoje posty.
Plus oczywiście jeśli słabo się czujesz w tym temacie to lepiej zleć prowadzenie swojego FP jakieś firmie/osobie, która zajmuje się tym zawodowo, lub po prostu poczytaj. W Internecie jest mnóstwo poradników na ten temat.
Mam nadzieję, że Ci trochę pomogłam. ;)

konto usunięte

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Przepraszam, co to jest funpage ?
Maciej Wojtas

Maciej Wojtas Blog dla kreatywnych
(maciejwojtas.pl)

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

To taki śmieszny fan page :)
Dagmara Pakulska

Dagmara Pakulska Specjalista ds.
marketingu.

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Kajam się, błąd w słowie. ;)

konto usunięte

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Marketingowiec zadał fachowe pytanie, specjalistka od marketingu pomogła. Co za świat fachowców :)

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

powiem tak - zawsze, jak mam zacząć jakikolwiek wątek na goldenie to odechciewa mi sie z powodu takich frustratów i ironicznych buców - dlaczego nigdy nie można po prostu normalnie porozmawiać, zamiast wypominać literówki czy inne błędy. To tyle z mojej strony - dodam tylko, ze wiele razy uczestniczyłem na forach zagranicznych i tam ludzie rozmawiają merytorycznie o problemie

konto usunięte

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Taka pomyłka na koncie podpisanym "marketingowiec" to obciach i koniec.
Do tego uczestnik forum jakiegokolwiek wypada, aby dostosował się do regulaminu,czego do tej pory nie zrobiłeś.Ten post został edytowany przez Autora dnia 09.10.13 o godzinie 09:44
Ewelina Ł.

Ewelina Ł. Specjalista ds.
Marketingu
internetowego i PR

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Pomyłki się zdarzają - nawet najlepszym ;) Jak zwykle ten mały szczegół został uznany za najważniejszy ;)

Jeśli chodzi o ceny to nie ma określonej stawki, każdy wycenia swoją pracę indywidualnie ;) z tego co wiem to ceny zaczynają się od 50 zł do nawet 2000 zł miesięcznie ale jest to oczywiście zależne od jakości usług i od tego co dana firma czy osoba oferuje(reklama, promocja ilość wpisów itp. )

Myślę, że dobrze poprowadzone konto na facebook'u może być naprawdę dobrym i skutecznym źródłem komunikacji z potencjalnymi klientami. Należy jednak dobrać odpowiednią firmę lub osobę do poprowadzenia konta no i co najważniejsze zastanowić się czy nasza firma czy proponowana przez nas usługa nadaje się w ogóle na promocję na facebook'u ;)

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Ewelina Ł.:
Pomyłki się zdarzają - nawet najlepszym ;) Jak zwykle ten mały szczegół został uznany za najważniejszy ;)

Jeśli chodzi o ceny to nie ma określonej stawki, każdy wycenia swoją pracę indywidualnie ;) z tego co wiem to ceny zaczynają się od 50 zł do nawet 2000 zł miesięcznie ale jest to oczywiście zależne od jakości usług i od tego co dana firma czy osoba oferuje(reklama, promocja ilość wpisów itp. )

Myślę, że dobrze poprowadzone konto na facebook'u może być naprawdę dobrym i skutecznym źródłem komunikacji z potencjalnymi klientami. Należy jednak dobrać odpowiednią firmę lub osobę do poprowadzenia konta no i co najważniejsze zastanowić się czy nasza firma czy proponowana przez nas usługa nadaje się w ogóle na promocję na facebook'u ;)

Pozdrawiam

Pani Ewelino, Pani naprawdę żartuje ? Fanpage nazwać Funpage to nie jest pomyłka, to kompletny brak kompetencji w temacie marketingu

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Panie Jacku... a czy literówka na Pana stronie:

" Pracujemy głównie dla klientów zza oceanu, a dzięki bardzo dobrej współpracy z jedną z większych drukarni w Polsce możemy zaproponować Państwu wysokiej jakości druki offsetowe od wizytówke po katalogi."

jest kompletnym brakiem kompetencji, czy zwyczajną pomyłką? Nie wspominam już, że ciężko to zdanie przeczytać na jednym wdechu.

"Do tego uczestnik forum jakiegokolwiek wypada, aby dostosował się do regulaminu"

To też jakiś zabieg, łamigłówka językowa? Nie powinno być
"Do tego wypada, aby uczestnik jakiegokolwiek forum dostosował się do regulaminu" ???

Troszkę nie fair podważać czyjeś kompetencje na podstawie literówki... a pomylić może się każdy jak widać....

Łukaszu, zgadzam się w 100%. Przed napisaniem tego posta zastanowiłem się kilka razy czy go napisać, ale nie mogłem" przejść obojętnie". Troszkę nie na temat, ale mam nadzieje, że merytorycznie :)
Maciej Wojtas

Maciej Wojtas Blog dla kreatywnych
(maciejwojtas.pl)

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Z tym fun page jest tak, jak z pisownią słowa copywriter.

Po prostu, wielu nie wie, jak to napisać.

Stąd masa zleceń na portalach typu Oferia.pl w stylu:

"zlecę obsługę fun page" czy
"szukam copywrightera / kopirajtera / copyrightera".

Dodatkowo, angielskie "fan" / "fun" brzmią dla Polaka dosyć podobnie :)Ten post został edytowany przez Autora dnia 12.10.13 o godzinie 08:19

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Widzę, że są jeszcze normalni ludzie w tym kraju :)
przykre jest to, ze zawsze odchodzi sie od dyskusji merytorycznej i zaczyna sie bezsensowna pyskowka - wg mnie to jest efekt jakiejs frustracji i braku dystansu do siebie.
Co to sa w ogole kompetencje ? Jak je ocenic ? Mysle, ze chyba po dokonaniach, nie prawda ? I czy moj blad literowy fun fan (swoja droga znam jezyk ang. dosc dobrze - i nie z braku wiedzy owa pomylka) ma tutaj az takie znaczenie ? :) Ja sie pytam po cholere takie zwracanie uwagi - niech bedzie - brak mi kompetencji - marketingiem zajmuje sie raczej z zamilowania do tematu, nie moge pochwalic sie kursami, portfolio, szkoleniami branzowymi, jak zapewne pan Jack :) Jednakze zaryzykuje stwierdzenie, ze czuje bluesa (dobrze napisalem ? :)) i jak juz kilkukrotnie udowodnilem, udalo mi sie zrobic co nieco skutecznie i z pozadanym efektem - no ale coz - najwazniejsze, zeby byl fun :)))
pozdrawiam i zycze mniej frustracji, a wiecej dystansu do pierdół :)

konto usunięte

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Włodzimierz K.:
Panie Jacku... a czy literówka na Pana stronie:

" Pracujemy głównie dla klientów zza oceanu, a dzięki bardzo dobrej współpracy z jedną z większych drukarni w Polsce możemy zaproponować Państwu wysokiej jakości druki offsetowe od wizytówke po katalogi."

jest kompletnym brakiem kompetencji, czy zwyczajną pomyłką? Nie wspominam już, że ciężko to zdanie przeczytać na jednym wdechu.

"Do tego uczestnik forum jakiegokolwiek wypada, aby dostosował się do regulaminu"

To też jakiś zabieg, łamigłówka językowa? Nie powinno być
"Do tego wypada, aby uczestnik jakiegokolwiek forum dostosował się do regulaminu" ???

Troszkę nie fair podważać czyjeś kompetencje na podstawie literówki... a pomylić może się każdy jak widać....

Łukaszu, zgadzam się w 100%. Przed napisaniem tego posta zastanowiłem się kilka razy czy go napisać, ale nie mogłem" przejść obojętnie". Troszkę nie na temat, ale mam nadzieje, że merytorycznie :)

Tak ten opis wygląda fatalnie, jednak tak go zostawię, ciekawe ile osób zwróci jeszcze uwagę.
Przy funPage jednak obstaje przy swoim. Pomyłka,czy nieznajomość danego słowa? Zresztą, nie o to w tym poście chodzi.
P.S. Jak Ci mechanik powie na zimę, że zmieniamy felgi i tak zrobi zostawiając opony to będzie pomyłka, czy nieznajmość tematu :)
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

===================================================================
Odetnijmy grubą kreską bzdurzenie o literówkach i kompetencjach marketingowców - bo temat mógł być ciekawy.
===================================================================

Prowadzenie bloga firmowego na FB moim zdaniem ma sens tylko wtedy gdy firma ma do zaoferowania KONKRETNĄ i MERYTORYCZNĄ TREŚĆ.

Ludzie w internecie poszukują treści. Jeżeli zdecydują się subskrybować np. księgarnie - to po to, żeby dowiedzieć się o nowych książkach, promocjach ew. konkursach.
I TYLKO TYLE !

Większość blogów firmowych - również tych prowadzonych przez "profesjonalne" firmy - to żałosne próby stworzenia "pogadanki" o dupie Maryni. Autorom przyświeca myśl "utrzymać klienta" - tylko nie zdają sobie sprawy, że są nudni.
Takie blogi najczęściej internauci usuwają ze swoich subskrypcji.

Istnieje też głupie przekonanie, że trzeba jak najczęściej coś wrzucać. Ktoś kiedyś próbował mnie przekonać w podobnej dyskusji, że norma to 2 x dziennie. Bzdura.

Mikroblogi użytkowników, to pewna strefa prywatności - zalewanie je marketingowym spamem spowoduje efekt odwrotny od zamierzonego.

Trzeba wyczuć jak często należy dodawać post - zależy to od branży. Jeżeli ktoś lubi codziennie rano przeczytać dobry dowcip, albo jakiegoś demota - to owszem raz, dwa razy dziennie będzie dla niego dobre. To dotyczy blogów społecznościowych, pasjonatów, tematów, które służą do zabicia czasu (w pracy) :)

Ale mówimy o marketingu - czyli o próbie sprzedaży usługi lub produktów. W biznesie zalewanie ofertami sfery prywatnej - to spam.
Tutaj częstotliwość dodawania postu nie powinna być duża - żeby nie zanudzić odbiorcy.
Prowadząc sklep z butami - nie wysyłaj postu częściej jak raz na 2 tygodnie.
- Nie wysyłaj oferty tylko porady.

Jeżeli ktoś szuka butów - to je znajdzie, bez Twojej pomocy. Małe jest prawdopodobieństwo, że wysyłając ofertę nowego wzoru butów trafisz na kogoś, kto akurat tego szuka.
Za to takim działaniem spowodujesz, że większość subskrybentów skasuje Twoją subskrypcję.

ALE: Wysyłając poradę - np. "jak dobrać kolor butów do obecnej pory roku" - inspirujesz do dalszej subskrypcji, a z czasem do zakupu, a wtedy Twój link do sklepu będzie najbliżej zainteresowanego.

Takie są moje spostrzeżenia co do sensu reklamy na FB.
Ewelina Ł.

Ewelina Ł. Specjalista ds.
Marketingu
internetowego i PR

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Maciej F.:
===================================================================
Odetnijmy grubą kreską bzdurzenie o literówkach i kompetencjach marketingowców - bo temat mógł być ciekawy.
===================================================================

Prowadzenie bloga firmowego na FB moim zdaniem ma sens tylko wtedy gdy firma ma do zaoferowania KONKRETNĄ i MERYTORYCZNĄ TREŚĆ.

Ludzie w internecie poszukują treści. Jeżeli zdecydują się subskrybować np. księgarnie - to po to, żeby dowiedzieć się o nowych książkach, promocjach ew. konkursach.
I TYLKO TYLE !

Większość blogów firmowych - również tych prowadzonych przez "profesjonalne" firmy - to żałosne próby stworzenia "pogadanki" o dupie Maryni. Autorom przyświeca myśl "utrzymać klienta" - tylko nie zdają sobie sprawy, że są nudni.
Takie blogi najczęściej internauci usuwają ze swoich subskrypcji.

Istnieje też głupie przekonanie, że trzeba jak najczęściej coś wrzucać. Ktoś kiedyś próbował mnie przekonać w podobnej dyskusji, że norma to 2 x dziennie. Bzdura.

Mikroblogi użytkowników, to pewna strefa prywatności - zalewanie je marketingowym spamem spowoduje efekt odwrotny od zamierzonego.

Trzeba wyczuć jak często należy dodawać post - zależy to od branży. Jeżeli ktoś lubi codziennie rano przeczytać dobry dowcip, albo jakiegoś demota - to owszem raz, dwa razy dziennie będzie dla niego dobre. To dotyczy blogów społecznościowych, pasjonatów, tematów, które służą do zabicia czasu (w pracy) :)

Ale mówimy o marketingu - czyli o próbie sprzedaży usługi lub produktów. W biznesie zalewanie ofertami sfery prywatnej - to spam.
Tutaj częstotliwość dodawania postu nie powinna być duża - żeby nie zanudzić odbiorcy.
Prowadząc sklep z butami - nie wysyłaj postu częściej jak raz na 2 tygodnie.
- Nie wysyłaj oferty tylko porady.

Jeżeli ktoś szuka butów - to je znajdzie, bez Twojej pomocy. Małe jest prawdopodobieństwo, że wysyłając ofertę nowego wzoru butów trafisz na kogoś, kto akurat tego szuka.
Za to takim działaniem spowodujesz, że większość subskrybentów skasuje Twoją subskrypcję.

ALE: Wysyłając poradę - np. "jak dobrać kolor butów do obecnej pory roku" - inspirujesz do dalszej subskrypcji, a z czasem do zakupu, a wtedy Twój link do sklepu będzie najbliżej zainteresowanego.

Takie są moje spostrzeżenia co do sensu reklamy na FB.

Panie MAĆKU, Super! W końcu wypowiedź godna przeczytania :) W 100 % się zgadzam! Dodałabym jeszcze, że ważne czy nasza firma lub usługa nadają się w ogóle do portali społecznościowych. Chociaż odrobina kreatywności może zdziałać cuda i nawet np. sklep z klejami do bututów może zrobić furorę na facebook'u ;) Tylko oczywiście nie na zasadzie spamowania reklamami, a np. poradami typu jak odnowić stare buty itp. :)

Pozdrawiam
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Jeszcze jedno spostrzeżenie - być może trochę kontrowersyjne, zwłaszcza dla firm prowadzących FP.

Bardzo dużo firm z sektora małych i mikro - posiada swoje FP - prowadzi je nawet nieźle, trafiona, merytoryczna treść.
A na stronie informacja, że subskrybuje je 2k - 10k

To wynik dość przygnębiający - Ilość unikalnych wejść na stronę z powodu reklamy na Facebook'u nie przekroczy tej liczby. Nawet jeżeli subskrybenci polubią, opublikują dalej co ciekawszy post ... Szansa, że informacja pójdzie dalej w świat - jest znikoma. To się zdarza tylko w przypadku internetowych "hitów", które motywują do działania, ale nie oddają rzeczywistego stanu rzeczy.

Zwykła kampania AdWords, nawet przy jednorazowym niskim budżecie - przyniesie większą ilość klientów niż mozolnie, przez wiele miesięcy prowadzony fan page.

Wniosek:
Strona na FB daje efekt wizerunkowy, sygnał do świata, że jesteśmy nowoczesną firmą obeznaną z panujacą modą.
Ale czy to jest sposób na reklamę ??? Szczerze wątpię.
Ewelina Ł.

Ewelina Ł. Specjalista ds.
Marketingu
internetowego i PR

Temat: Tworzenie i prowadzenie firmowych funpage`ów na Facebook`u

Maciej F.:
Jeszcze jedno spostrzeżenie - być może trochę kontrowersyjne, zwłaszcza dla firm prowadzących FP.

Bardzo dużo firm z sektora małych i mikro - posiada swoje FP - prowadzi je nawet nieźle, trafiona, merytoryczna treść.
A na stronie informacja, że subskrybuje je 2k - 10k

To wynik dość przygnębiający - Ilość unikalnych wejść na stronę z powodu reklamy na Facebook'u nie przekroczy tej liczby. Nawet jeżeli subskrybenci polubią, opublikują dalej co ciekawszy post ... Szansa, że informacja pójdzie dalej w świat - jest znikoma. To się zdarza tylko w przypadku internetowych "hitów", które motywują do działania, ale nie oddają rzeczywistego stanu rzeczy.

Zwykła kampania AdWords, nawet przy jednorazowym niskim budżecie - przyniesie większą ilość klientów niż mozolnie, przez wiele miesięcy prowadzony fan page.

Wniosek:
Strona na FB daje efekt wizerunkowy, sygnał do świata, że jesteśmy nowoczesną firmą obeznaną z panujacą modą.
Ale czy to jest sposób na reklamę ??? Szczerze wątpię.

Oj bardzo kontrowersyjna ;)
Może po części ma Pan rację.
Tak jak już wspomniałam wcześniej, ważne co oferujemy. Myślę, że wszystko co ma związek z internetem, usługi, sprzedaż itp. ma sens na facebook'u i w przypadku kampanii może przełożyć się na większa sprzedaż, jednak wszystko inne to tylko i wyłącznie wizerunek.

Jeśli chodzi o zasięg to w przypadku popularnego posta może on być nawet dziesięciokrotnie większy niż ilość fanów na facebook'u. Dlatego nie do końca się z Panem zgodzę odnośnie prawdopodobieństwa rozprzestrzenienia się naszej informacji. Niektóre informacje odpowiednio dopasowane czyli "ubrane" w dobrą grafikę i dobre hasło mogą naprawdę mieć olbrzymi zasięg.

Sama przyznam, że często zdarzało mi się dzięki facebook'owi skorzystać z jakiegoś kursu czy szkolenia lub zainteresować się kupnem jakiegoś produktu.

Uważam, że FP na facebook'u ma ogromny potencjał i odpowiednio poprowadzony może naprawdę dać świetne efekty :)

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Tworzenie , Prowadzenie Str...




Wyślij zaproszenie do